جاباما
۱۰۷۹۱۵۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

موسوی: در شهرآورد درخشیدم، به آلمان رفتم

پیشکسوت استقلال گفت: پس از درخشش در شهرآورد و موافقت با پیشنهاد رسمی باشگاه بایرن لورکوزن، ابتدا به فورتونا رفتم و بهترین گلزن شدم. سپس به لورکوزن رفتم.

خبرگزاری ایرنا: پیشکسوت استقلال گفت: پس از درخشش در شهرآورد و موافقت با پیشنهاد رسمی باشگاه بایرن لورکوزن، ابتدا به فورتونا رفتم و بهترین گلزن شدم. سپس به لورکوزن رفتم.

«علی موسوی» خاطرات خوبی از حضور در شهرآورد دارد، او سال‌ها پیش وقتی در بزرگ‌ترین بازی فوتبال ایران نمایش خیره‌کننده‌ای را از خود بر جای گذاشت مورد توجه «رودی‌ فولر» قرار گرفت و برای ادامه بازیگری به آلمان رفت.

موسوی روز دوشنبه حرف‌های جالبی را بر زبان آورد که متن این مصاحبه در زیر از حضورتان خواهد گذشت.

در چند شهرآورد به میدان رفتی؟

من در سه شهرآورد با پیراهن استقلال مقابل پرسپولیس به میدان رفتم.

این شهرآوردها با چه نتیجه‌ای‌ به پایان رسید؟

در شهرآورد اول که به میدان رفتم استقلال بازی را یک بر صفر باخت، «مهدی هاشمی‌نسب» گل پرسپولیس را زد، در بازی دوم با گل «علی‌رضا اکبرپور» برنده از زمین خارج شدیم، این جدال برایمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود، سال‌ها بود به برتری نرسیده بودیم و توانستیم پیروز میدان شویم، در بازی آخر نیز که فرصت حضور در زمین را پیدا کردم به تساوی یک بر یک رسیدیم. «فرد ملکیان» زننده تنها گل آبی‌پوشان بود.

پس از درخشش در شهرآورد بود که جواز حضور در فوتبال آلمان را پیدا کردی؟

«رودی فولر» عملکرد مرا در جام باشگاه‌های آسیا دیده بود و به مدیران باشگاه استقلال گفته بود ما خواهان جذب این ‌بازیکن هستیم. پس از درخشش در شهرآورد مسوولان باشگاه بایرن لورکوزن پیشنهاد رسمی دادند و مورد موافقت قرار گرفت. ابتدا به فورتونا رفتم و بهترین گلزن شدم. سپس به لورکوزن رفتم.

حضور در بایرن لورکوزن زیاد دوامی نداشت؟

متاسفانه بله، در بازی تدارکاتی با کاونتری که در کشور انگلستان برگزار شد مصدوم شدم و زمان زیادی را از دست دادم. این آسیب‌دیدگی به پایان رسید و تا دوباره آمدم فرصت حضور در میدان را پیدا کنم بار دیگر ۶ ماه خانه نشین‌ شدم.

و بعد دوباره به استقلال برگشتی؟

وقتی این شرایط تلخ برایم تکرار شد فتح‌الله زاده با من تماس گرفت و گفت استقلال خانه توست و هر وقت خواستی می‌توانی به خانه خودت برگردی. وقتی این شرایط را دیدم به استقلال برگشتم و حتی با این تیم قهرمان ایران شدم.

قبول داری به حق خودت در فوتبال نرسیدی؟

من روزهای تلخ و شیرینی را در فوتبال پشت سر گذاشتم، از همان روزی که در زمین‌های خاکی خرمشهر دنبال توپ می‌دویدم تا روزی که به تیم ملی رسیدم تلاش زیادی انجام دادم اما بدشانسی‌های متعددی سراغم آمد و باعث شد به آنچه لیاقت و استحقاقش را داشتم نرسم. بزرگ‌ترین بدشانسی من در فوتبال آلمان سراغم آمد و مدت طولانی را مصدوم بودم. به طور حتم اگر این اتفاقات رخ نمی‌داد سال‌های سال در بوندس‌لیگا بازی می‌کردم.

شهرآورد امروز برگزار می‌شود، این مسابقه را چطور می‌بینی؟

اگر بگوییم استقلال نسبت به پرسپولیس شرایط بهتری دارد بیراه نگفته‌ایم، آبی‌پوشان بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند و در صدر جدول قرار دارند، اما پرسپولیس پس از شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا در لیگ برتر شرایط خوبی ندارد.

این شرایطی که گفتی باعث خواهد شد تا استقلال برنده شهرآورد شود؟

به طور حتم استقلال برای غلبه بر پرسپولیس انگیزه‌های زیادی دارد، پیروزی در این مسابقه باعث خواهد شد موقعیت آنها در صدر جدول تثبیت شود و گام بلندی برای قهرمانی در لیگ برتر بردارند، آبی‌ها توانایی انجام این کار را دارند.

خودت مهاجم بودی، نظرت درباره‌ خط حمله استقلال چیست؟

استقلال با حضور سه مهاجم آماده یعنی شیخ دیاباته، ارسلان مطهری و مهدی قایدی در اوج دوران آمادگی قرار دارند و به طور حتم با حضور این بازیکنان روز دوشنبه دروازه پرسپولیس باز خواهد شد.

یکی از این سه نفر بیرون خواهد نشست؟

محمود فکری در این باره تصمیم خواهد گرفت، او در روزهای اخیر تمرینات استقلال را از نزدیک تماشا کرده و از شرایط روحی و جسمانی بازیکنان تیمش بیشتر از هر فرد دیگری آگاه است، وی هر کدام را که آماده‌تر باشد را در ترکیب ثابت قرار خواهد داد.

تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در نود و چهارمین شهرآورد و در دیداری معوقه از هفته هشتم لیگ برتر فوتبال، امروز دوشنبه از ساعت ۱۶:۳۵ در ورزشگاه آزادی به قضاوت «رضا کرمانشاهی» برابر هم قرار خواهند گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو از تیم پاس مطرح شدی .لااقل اسم این تیم بزرگ را بر زبان میآوری.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج