جاباما
۱۰۷۹۸۴۵
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

زنگ مدارس کم‌کم به گوش می‌رسد

سازمان ملل مي‌گويد خطر ترک تحصيل در دوره کرونا که مدرسه‌ها تعطيل است، بسيار جدي شده است.

آرمان ملي: سازمان ملل مي‌گويد خطر ترک تحصيل در دوره کرونا که مدرسه‌ها تعطيل است، بسيار جدي شده است. اين سازمان پيش‌بيني کرده تحت‌تأثير عوارض کرونا ۲۴ميليون کودک، مدارس را رها کنند.

هنريتا فور، مدير اجرايي صندوق کودکان سازمان ملل متحد (يونيسف) مي‌گويد: «بچه‌ها هرچه بيشتر از مدرسه بيرون بمانند، احتمال بازگشت آنها کمتر است؛ به همين دليل ما از دولت‌ها مي‌خواهيم که با رفع محدوديت‌ها بازگشايي مدارس را در اولويت قرار دهند.

فور مي‌گويد، بيش از ۴۶۰ميليون دانش‌آموز در سراسر جهان به اينترنت، رايانه يا دستگاه‌هاي تلفن همراه براي شرکت در يادگيري مجازي دسترسي ندارند.» در اين بين وزير آموزش و پرورش اعلام کرده که از بهمن‌ماه، برخي از مدارس با رعايت فاصله گذاري اجتماعي و فيزيکي بازگشايي مي‌شوند.

در اين بين معاون وزير آموزش و پرورش به ميزان گفته است: «والدين نگران حضور فرزندانشان در مدرسه نباشند.» همان‌طور که رضوان حکيم زاده در خصوص تصميم بازگشايي مدارس براي دانش آموزان اول و دوم ابتدايي اعلام کرده است: «نحوه حضور دانش آموزان در مدارس به عهده شوراي مدرسه گذاشته شده و والدين موظف هستند به تصميمات اين شورا پايبند باشند.»

وي در ادامه خاطرنشان کرد که «بايد به اين نکته هم توجه داشته باشيم که کودکان ما کاملا ايزوله نيستند و در حال حاضر همراه خانواده‌هايشان به مهماني‌، پارک، مراکز خريد و مسافرت‌ مي‌روند، پس حضور در مدارس نمي‌تواند زياد نگران‌کننده باشد.

زنگ مدارس کم‌کم به گوش می‌رسد

مدرسه از همه محيط‌هايي که هم اکنون کودکان به همراه خانواده‌شان رفت و آمد مي‌کنند ايمن و مطمئن‌تر است، علاوه بر اين در دستورالعمل‌هايي که تاکيد شده است حضور دانش‌آموزان دوره اول و دوم ابتدايي با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و به تعداد 10 نفر و در ساعات محدودي به ترتيبي که شوراي مدرسه مشخص مي‌کند در مدارس حضور داشته باشند. اميدوار هستيم که با همکاري خانواده‌ها با شوراي مدرسه و همچنين با همکاري مديريت مدارس و معلمان از اين مدت زماني که کودکان در مدرسه حضور پيدا مي‌کنند، نهايت استفاده را ببريم.»

بچه‌‌ام را به مدرسه نمي‌فرستم

در اين بين متقاعد کردن پدران و مادران براي اينکه در زمان همه‌گيري کرونا کودکانشان را به مدرسه بفرستند، پيچيده‌تر از آن چيزي است که به‌نظر مي‌رسد. بسياري فکر مي‌کنند با کشف واکسن کرونا، پايان کابوس همه‌گيري در جهان نزديک است، اما اينطور نيست. واکسيناسيون کامل به‌گونه‌اي که کرونا مهار شده و زندگي به روال عادي امکانپذير شود، دست‌کم يک تا 2سال ديگر در کل جهان زمان مي‌برد.

دقيقا به همين دليل است که نگراني‌ها در مورد سرنوشت کودکاني که به مدرسه نمي‌روند و مدرسه نرفتن آنها طولاني شده روزبه‌روز بيشتر مي‌شود؛ به‌ويژه که پيامدهاي دوري از مدرسه هم حالا بيش از نخستين ماه‌هاي بروز کرونا شناخته شده است. سازمان جهاني بهداشت، يونسکو و يونيسف در پي اين نگراني‌ها سندي را براي بازگشايي مدارس در زمان کرونا تنظيم کرده و استانداردهايي را ارائه داده‌اند.

اين اقدام نشان مي‌دهد اين سازمان‌ها به‌طور مستمر در حال هشدار و زمينه‌سازي‌ براي يادآوري پيامدهاي غيرحضوري شدن آموزش مدارس هستند، اما چالش اصلي همين‌جاست که بازگشايي مدارس طبق پروتکل‌هايي که گفته شده و استاندارد کردن فضا براي آموزش دانش‌آموزان در زمانه کرونا در شرايط کنوني آنقدرها که به‌نظر مي‌رسد، ساده نيست.

آموزش در بسياري از کشورهاي جهان و از آن جمله ايران تحت‌تأثير سياست‌هاي دولت، خصوصي شده است. خصوصي‌سازي‌ آموزش فضاي دوقطبي را براي مدرسه‌ها ايجاد کرده. ما مدرسه‌هايي داريم که با بهترين تهويه‌ها و بزرگ‌ترين کلاس‌ها کار مي‌کنند و حتي پيش از زمان کرونا دانش‌آموزان مي‌توانستند سر کلاس‌هاي درس اين مدرسه‌ها با فاصله اجتماعي بنشينند، اما مدارسي هم داريم که حتي از کمترين امکانات گرمايشي و سرمايشي برخوردار نيستند و ممکن است آخر يکي از ماه‌هاي سرد سال به‌دليل اينکه مدير مدرسه نتوانسته قبض برق و گازش را به‌موقع بپردازد، برق و گاز مدرسه را قطع کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عبدالله

      باز میکنید که چی بشه ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس میریم به استقبال کرونا

    • بدون نام

      بیخودی شلوغش نکن ما بچه هامون رو مدرسه نمی فرستیم حداقل امسال، تا سال اینده هم خدا بزرگه.

    • گالا

      آدم خدا عضبش کرده بزاره بچه اش بره مدرسه

    • راد

      خدا رحم کنه به هممون.دوباره روز از نو روزی از نو.کرونایی هم که دیگه نیست و چه شود!!

    • عبدالله

      بله دیگه مدیر ها معلم پول تموم شده برای همین مدرسه ها را دارن باز می کنند تا دوباره که پول هاشون پر شد دوباره مدرسه ها را غیر حضوری کنند

    • پویا

      من اختیار بچه هامو دارم و به مدرسه نمیفرستم تا کرونا قطعی ریشه کن نشه اگر ۱۰سال هم طول بکشه

    • بدون نام

      ببینید کسی بخواد ترک تحصیل کنه با زور نمیشه نگهش داشت.... امسال نره سال دیگه میره.....
      واقعا یکم فکر کنید ... جون آدما مهمه یا ترک تحصیل تعدادی دانش آموز که اگر امسال ترک نکند احتمال داره سال دیگه ترک تحصیل کنه....

    • رضا

      ولی بچها از لحاظ روحی هم احتیاج دارن برن مدرسه
      اگر تو شهر دقت کنین می‌بینید که همین الان بچها با خانواده دارن همه جا میرن پارک و بازار... پس مدرسه هم میتونن برن حالا یه عده دنبال بهونه هستن اون دیگه به خودشون بستگی داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج