۱۰۷۹۸۴۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نگاهی به عملکرد بازیکنان سرخابی در دربی ۹۴

از هفته هشتم مسابقات لیگ برتر دوشنبه ۲ تیم استقلال و پرسپولیس به مصاف هم رفتند که این دیدار هم مثل دیدار‌های اخیر آن‌ها با نتیجه ۲-۲ به پایان رسید.

روزنامه خراسان: از هفته هشتم مسابقات لیگ برتر دوشنبه ۲ تیم استقلال و پرسپولیس به مصاف هم رفتند که این دیدار هم مثل دیدارهای اخیر آن‌ها با نتیجه ۲-۲ به پایان رسید. دربی با این‌که بدون حضور تماشاگران برگزار شد، اما از هیجان بالایی برخوردار بود و صحنه‌های جذاب نیز به کرات در این مسابقه دیده شد.

دربی ۹۴ پایتخت ۴ گل و ۴ گلزن داشت که در‌ بین آن‌ها نام مهدی قایدی و مهدی عبدی، ۲ مهاجم جوان از ۲ تیم نیز به چشم می‌خورد. مهاجمان جوانی که پیش از این گلزنی در دربی را تجربه کرده بودند و در دربی ۹۴ یک‌بار دیگر آن ‌را تکرار کردند.

در روزهایی که بهترین مهاجمان خوب ایران مثل طارمی، آزمون، کاوه رضایی، انصاری‌فرد و جهانبخش در لیگ‌های معتبر خارجی بهترین عملکرد را دارند تا خیال سرمربی تیم ملی بابت داشتن مهاجمان قابل اعتماد و بین‌المللی در بازی‌های بزرگ آسوده شود، در لیگ برتر نیز این دو جوان حدودا ۲۱ ساله خوش می‌درخشند و با گلزنی در بازی‌های بزرگ خیال تیم ملی را بابت وجود ذخیره‌های طلایی و مطمئن برای سال‌های آینده نیز آسوده کرده‌اند. در‌ادامه نگاهی خواهیم داشت به بهترین‌ها، بدترین‌ها و بازیکنان متوسط سرخابی در دربی سرخابی.

پرسپولیس

شاگرد اول‌ها

بدون‌شک بهترین بازیکن پرسپولیس در آخرین دربی، احسان پهلوان بود. پهلوان در این دیدار ۲ پاس گل ثبت کرد و با ۴ دریبل و ۳ تکل موفق چهره شاخص سرخ‌ها بود. دیگر ستاره پرسپولیس سید‌جلال حسینی بود. مسن‌ترین بازیکن زمین‌، با عملکرد درخشان خود به سایر بازیکنان زمین درس فوتبال داد و نشان داد در‌ ۳۷‌ سالگی هم می‌توان بهترین بود. سیدجلال اکثر نبردهای تن‌به‌تن را در برابر بازیکنان جوان استقلال پیروز شد و روی ضربات‌سر و دفع توپ بهتر از زوج خود یعنی محمدحسین کنعانی‌زادگان عمل کرد. مهدی عبدی هم دوشنبه یکی از بازیکنان تاثیرگذار پرسپولیس بود که بازی خوبش را با زدن یک گل تکمیل کرد و نشان داد که با وجود جوانی و کم‌تجربگی، یحیی گل‌محمدی می‌تواند روی او حساب ویژه‌ای باز کند.

قبولی‌ها

وحید امیری با گلی که زد، یک‌بار دیگر نشان داد که یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان پرسپولیس است. امیری ساده اما تاثیرگذار و مثبت بازی می‌کند و در دربی هم دقیقا چنین نمایشی داشت. سیامک نعمتی هم جزو بازیکنانی بود که توانست در بازی بزرگ پایتخت نمره قبولی بگیرد. کمال کامیابی‌نیا و سرلک هم در خط‌میانی با دوندگی بالا و جنگندگی قابل‌تحسین توانستند کفه ترازو را در میانه میدان به سود سرخ‌ها پایین بیاورند و به اصطلاح فوتبالی‌ها میانه میدان را از حریف بگیرند. میلاد سرلک به عنوان یک دربی اولی توانست در اولین تجربه خود نمره قبولی بگیرد و مسلما در‌ادامه لیگ می‌توان نقش این بازیکن دونده را در پرسپولیس بیشتر و پررنگ‌تر از قبل هم دید.

تجدیدی‌ها

شاید اگر مهدی قایدی آن ضربه نهایی را نمی‌زد، حامد لک هم در بین قبولی‌های دربی ۹۴ قرار داشت اما نباید از اشتباه دروازه‌بان پرسپولیس در آن صحنه به سادگی عبور کرد. لک با جای‌گیری بهتر و عکس‌العملی مناسب‌تر می‌توانست آخرین موقعیت گلزنی را از استقلال بگیرد و یک برد شیرین را برای تیمش به ارمغان بیاورد. کنعانی‌زادگان هم مثل لک در گل ثانیه‌های پایانی آبی‌ها بی‌تقصیر نیست و در مجموع دوشنبه مثل همیشه در‌‌ خط‌‌دفاعی سرخ‌ها عملکرد مطمئنی نداشت. سعید آقایی هم دیگر بازیکن ضعیف پرسپولیس در دربی بود.‌ اما می‌توان ضعیف‌ترین بازیکن پرسپولیس را احمد نوراللهی دانست. هرچند‌‌ نوراللهی در خط میانی کاملا تاثیرگذار بود اما از دست دادن ۲ موقعیت صددرصد گلزنی در دربی قابل بخشش نیست.

استقلال

شاگرد اول‌ها

مسعود‌ ریگی مثل همیشه در خدمت تیم بود و در خط‌ میانی جور نمایش ضعیف دیگر هافبک‌های استقلال را کشید. ستاره با‌اخلاق و محجوب آبی‌ها یک بار هم توپ را از روی خط دروازه برگشت داد تا یک گل حتمی را برای تیم خود خریده باشد. دیگر ستاره استقلال در دربی ۹۴ کسی نبود بجز مهدی قایدی. ستاره ریزنقش و تکنیکی استقلال در روزی که خط‌ میانی تیمش ضعیف بود و نمی‌‌توانست خط حمله را تغذیه کند، خودش دست به کار شد و با حرکات انفرادی بارها و بارها خط دفاع پرسپولیس را به زحمت انداخت و درنهایت هم با بلوغ خود در‌ آخرین ثانیه‌های بازی زهرش را ریخت و با به هم ریختن خط دفاع سرخ‌پوشان توپ را به‌تور دروازه حامد لک دوخت تا آبی‌ها از یک شکست تلخ در بازی بزرگ لیگ فرار کنند.

قبولی‌ها

در استقلال احمد موسوی به‌عنوان یک دربی اولی عملکرد قابل قبولی داشت و تا قبل از مصدومیت یکی از بازیکنان خوب آبی‌ها بود. رشید مظاهری هم عملکرد مطمئنی داشت و روی هیچ‌کدام از گل‌های خورده مقصر نبود و در چندین مقطع با خروج‌ها‌ی خوب خود توانست موقعیت را از حریف بگیرد. ضمن این‌که در بازی با پا‌هم کاملا مطمئن نشان داد. آرش رضاوند هم در میانه میدان با جنگندگی و دوندگی خود توانست تا حدودی انتظارات را برآورده کند. ارسلان مطهری هم با گلی که زد، نقش خود را به خوبی ایفا کرد و علاوه‌بر این در طول بازی هم دوندگی فوق‌العاده‌ای داشت و در چندین صحنه توانست حتی در کارهای دفاعی هم به کمک تیمش بیاید. شاید اگر خط میانی آبی‌ها خوب کار می‌کرد، مطهری باز هم می‌توانست شم گلزنی خود را به نمایش بگذارد.

تجدیدی‌ها

در استقلال ۵ بازیکن نتوانستند عملکرد خوب و قابل قبولی در دربی تهران داشته باشند. وریا غفوری کاپیتان با‌تجربه استقلال در طول‌‌۹۰‌‌ دقیقه کاملا سردرگم بود و چندین بار با از دست دادن توپ و پاس‌های اشتباه کار تیمش را سخت کرد. مهدی مهدی‌پور هم در خط‌ میانی به هیچ‌عنوان نتوانست تاثیرگذار باشد و فقط سایه‌ای از این بازیکن در میدان دیده شد. محمد نادری هم که به عنوان تنها یاغی در دربی‌ ۹۴‌ حضور داشت، کاملا تحت‌تاثیر بازی قرار گرفته بود. البته دوری چند هفته‌ای او از میادین هم در عملکرد ضعیف او بی‌تاثیر نبود. اما ضعیف‌ترین بازیکنان استقلال در بازی دوشنبه مرادمند و غلامی بودند که با کلکسیونی از اشتباهات یک سوم دفاعی استقلال را به بهشت مهاجمان سرخ تبدیل کردند! شاید اگر یک تمام‌کننده در خط حمله پرسپولیس بود، در شب بد مدافعان آبی نتیجه عجیبی رقم می‌خورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج