جاباما
۱۰۷۹۸۵۱
۱۰ نظر
۵۰۰۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
پ

پرسپولیس بیمار شده است؟

گل زدن در لحظات پایانی با عناوینی شبیه به فرگی تایم یاد می‌شود، اما برای تکرر گل خوردن‌های پرسپولیس در لحظات پایانی باید یک اسم جدید پیدا کرد.

روزنامه اعتماد: گل زدن در لحظات پاياني با عناويني شبيه به فرگي تايم ياد مي‌شود اما براي تكرر گل خوردن‌هاي پرسپوليس در لحظات پاياني بايد يك اسم جديد پيدا كرد. سرخپوشان دوشنبه باز هم در لحظات پاياني نيمه و اين بار مقابل استقلال دروازه خودشان را باز شده ديدند تا يك برد ارزشمند را از دست بدهند.

گرچه اين اتفاق در دربي قبلي هم رخ داده بود و آنجا دانشگر بازي را به تساوي دو بر دو كشاند، مي‌توان گفت كه بسامد چنين رخدادي در بازي‌هاي اخير پرسپوليس زيادتر شده است. سرخ‌ها ابتدا در مقابل اولسان هيونداي در اوقات تلف شده نيمه نخست گل تساوي را دريافت كردند و در نهايت هم بازنده شدند. بعد مقابل ذوب‌آهن در لحظات پاياني برد را با تساوي عوض كردند و اين بار مقابل استقلال چنين بلايي سرشان آمد.

اينكه در كمتر از يك ماه سه بار پرسپوليس در اوقات تلف شده نمي‌تواند برتري‌اش را حفظ كند به‌طور قطع يك مشكل روحي رواني به حساب مي‌آيد. در بازي مقابل استقلال در نيمه‌نهايي جام حذفي يك دفع توپ اشتباه در كناره زمين فرصت را به استقلال داد. در بازي فينال ليگ قهرمانان آسيا يك بي‌احتياطي بي‌مورد از احمدنوراللهي حريف را صاحب ضربه پنالتي كرد.

در ديدار مقابل ذوب‌آهن عدم كنترل توپ از سوي مدافعان در حالي كه صاحب توپ بودند حريف اصفهاني را به گل رساند و در بازي دوشنبه شب مقابل استقلال تعلل مدافعان در يك دفع توپ ساده باعث شد قايدي گل تساوي را به ثمر برساند. آن‌طوركه به نظر مي‌رسد پرسپوليس يا به لحاظ تكرار چنين پديده‌اي با به واسطه كاهش توان بدني در لحظات پاياني تبديل به تيمي شكننده مي‌شود و دروازه‌اش را باز شده مي‌بيند.

بدون شك همان‌ اندازه كه يك گل دقايق پاياني مي‌تواند تيمي را خوشحال كند از دست دادن نتيجه در لحظات آخر هم عذاب‌آور است. هرچه اين اتفاق بيشتر بيفتد تيم در بازي‌هاي بعد ثانيه‌هاي آخر را با با استرس بيشتري دنبال مي‌كند و همين هم ممكن است كارش را به اشتباه و گل خوردن بكشاند. اين روزها پرسپوليسي‌ها اغلب با خودشان فكر مي‌كنند كه اگر داور قطري بازي فينال چند ثانيه زودتر سوت پايان بازي را به صدا درآورده بود يا اگر رضا كرمانشاهي به دو دقيقه وقت تلف شده رضايت مي‌داد ممكن بود الان اوضاع تيم و خودشان زمين تا آسمان تغيير كند.

بازيكنان و كادر فني هم حتما به اين مساله فكر مي‌كنند. با اين حال بايد پذيرفت كه چنين طرز فكري فرسنگ‌ها از فوتبال فاصله دارد. تنها راه مبارزه با از دست دادن نتيجه در ثانيه‌هاي پاياني نه اميدواري به زودتر سوت زدن داور كه افزايش تمركز و بالا بردن قواي بدني است.

احتمالا كادر فني پرسپوليس بيشتر از هر كس ديگري اين چيزها را مي‌داند. خيلي بعيد است كه يحيي گل‌محمدي با توجه به اتفاقات بازي اولسان و ذوب‌آهن و دربي جام حذفي دستورات لازم را به بازيكنانش نداده باشد. با اين حال آنچه در عمل رخ داد حركت در عرض مهدي قايدي و ضربه تمام‌كننده او بود كه با جا ماندن مدافعان و واكنش بد حامد لك روبه‌رو شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیرمرد پرسپولیسی

      بیمار شمایید که می خواهید به تیم حاشیه وارد کنید ،پرسپولیس به گواه همه ی کارشناسان حتی رقبای عادل ومنصف فنی‌ترین وتاکتیکی ترین تیم حال حاضر ایران است ، ما این چند تساوی را فقط روی بدفوتبال وبدشانسی خودو خوش اقبالی رقبا می دانیم و شک هم نداریم که پنجمین قهرمانی پیاپی هم در راه است ونگاهمان به پایان فصل وجدول است ،اصلا هم نگران نیستیم به موفقیت تیممان یقین داریم ،شماهم منتظر بمانید و ببینید که : شب دراز وقلندر ییداراست ‌

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پیرمرد استقلالی: براستی چرا پرسپولیس نمیتواند درآسیا قهرمان شود ؟؟؟

    • بدون نام

      ترک عادت موجب مرضش شده. عادت کرده بود بابا مسعود براش جام بخره

      پاسخ ها

      • محمد علی

        نایب قهرمان شدن دراسیا را چی میگی شماها اگر تو 4 تا تیم آسیا رفتید من به عنوان یک هوادار پرسپولیس دیگر اسم پرسپولیس را نمی‌آورم

    • بدون نام

      به پرسپولیس امیدواریم حمایت میکنیم وتااخرش هستیم شک نکنیدامسال جام مال پرسپولیسه حتی اگربدخواهان سنگ جلوی تیم پرت کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به شرطی که بابامسعود بیاد به فریادتان برسد بله قهرمان میشوید ..اگه وقت نکند و دنبال گندکاری های خودش باشه..قهرمان لیگ را خواهید دید .وشما خواهید فهمید که جامهای گذشته تقدیمی باباتون بوده ..گرچه میدونید و میدونستید

      • بدون نام

        کسی شک نداره چون مثل سالهای قبل قهرمان را قبل ازشروع لیگ وبیرون ازمسطیل سبز مشخص میکنن !

    • آدم حسابی

      پرسپولیس مشکل پیدا کرده ولی بیمار نیست ... اگر از این غرض ورزی های حاشیه ای بسلامت بیرون بیاد پمجمین جام قهرمانی رو صد دردصد کسب میکنه

    • بدون نام

      چراحاشیه درست میکنید برای تیم. پرسپولیس درحال حاظر بهترین تیم ایرانه اگه شماها بزارید

    • بی نام

      با اینکه پرسپولیسی هستم ولی بابا مسعود بود که مارو تو این چهار سال قهرمان کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج