۱۰۷۹۹۲۹
۱۰۷ نظر
۵۸۲۴
۱۰۷ نظر
۵۸۲۴
پ

با ازدواجتان پُز ندهید، ازدواج، لزوما خوشبختی نیست

یکی دیگر از باور‌هایی که در تخریب رابطه زناشویی نقش دارد و چه بسا سبب می‌شود رابطه به سمت طلاق و جدایی برود و دلیل طلاق باشد، این است که ازدواج و خوشبختی را به‌هم گره بزنیم و تصور کنیم؛ ازدواج تمام آرزو‌های شما را برآورده می‌کند.

برترین‌ها: یکی دیگر از باورهایی که در تخریب رابطه زناشویی نقش دارد و چه بسا سبب می‌شود رابطه به سمت طلاق و جدایی برود و دلیل طلاق باشد، این است که ازدواج و خوشبختی را به‌هم گره بزنیم و تصور کنیم؛ ازدواج تمام آرزو‌های شما را برآورده می‌کند.

با ازدواجتان پُز ندهید، ازدواج، لزوما خوشبختی نیست

حتی الان که عصر روشنفکری و آزادی است، افراد بسیاری هستند که خیال می‌کنند ازدواج نشانه موفقیت است. در ذهن این افراد ازدواج یک موقعیت استثنایی هست که به آن‌ها ارزش می‌دهد و این نشانه ارزشمند بودنشان است که کسی آن‌ها را برای ازدواج انتخاب کرده است.

یکی از همکلاسی‌های سابق من در یکی از مقاطع تحصیلی خانمی بود که ازدواج کرده بود، که بعد از ازدواج اینجا و آنجا دائما عکس خودش را با همسرش می‌گذاشت و مطالبی می‌نوشت که مفهومش این بود که دیگران به من حسادت می‌کنند. او احساس می‌کرد نسبت به دخترانی که مجرد بودند یک سرو گردن باالاتر بود، زیرا ازدواج کرده بود.

این احساسات به علت شرایط جامعه در زنان بیشتر از مردان وجود دارد، اصطلاح «مرد مجرد» به بدی کلمه «دخترترشیده» یا «پیر دختر» نیست.

با این وجود بعضی از مرد‌ها تصور می‌کنند که ازدواج تمام آرزو‌های آن‌ها را برآورده می‌کند، باوری که تابه‌حال به‌خصوص در والدین وجود دارد، این است که زنانی که تا ۳۰ سالگی ازدواج نکند حتما در آینده بدبخت خواهند شد. حتی در احوالپرسی‌های روزمره مادربزرگ‌ها و مادران به نوه‌ها و فرزندان خود می‌گویند؛ الهی داماد بشی، الهی عروس بشی. یا اگر شخصی ازدواج نکند و بمیرد می‌گویند؛ جوان ناکام!

اگر مادری پسرش قبل از ازدواج فوت کند در عزاداریش مهمترین نکته‌ای که برای سوگواری می‌گوید این است که؛ هنوز داماد نشده بود می‌خواستم دامادش کنم. این‌ها همگی نشان از عمق باوری است که درحال اشاره به آن هستم؛ پیوند دادن ازدواج و خوشبختی، ازدواج یعنی خوشبخت شدید.

یک‌بار یکی از مراجعینم خانمی ۳۸ ساله بود که، چون مجرد بود احساس بی‌ارزشی شدید می‌کرد، و اعتماد به‌نفسش را از دست داده بود. وقتی که داشتم به وسیله‌ی چالش‌های شناختی و منطقی باورش را به چالش می‌کشیدم تا ببینم در اعماق باورش چگونه می‌اندیشد، در بخشی از گفتگو گفت؛ می‌دونین چیه؟ دوست دارم ازدواج کنم و سرو سامون بگیرم.

به او گفتم؛ پس ازدواج یعنی سروسامان؟ و الان سروسامان نداری؟ گفت؛ آره الان سروسامان ندارم! این یعنی که این خانم در ذهن خود ازدواج و خوشبختی را هم‌معنا می‌دانست و مجردی را بی سرو سامانی و بدبختی و بی پناهی و فلاکت هم‌معنا می‌دانست.

با ازدواجتان پُز ندهید، ازدواج، لزوما خوشبختی نیست

ازدواج و خوشبختی

با وجود تغییرات اساسی که در جوامع به‌وجود آمده است، در تمامی جوامع حتی جوامع پیشرفته هم مادران نگران ازدواج دخترشان هستند و نگرانی آن‌ها در ارتباط با پسران کمتر است. مردم خیال می‌کند که فرد مجرد یک مرد نصفه است و یک زندگی نصفه نیمه دارد.

مراجعین زیادی به سراغ ما می‌آیند که خانم‌هایی هستند که، چون ازدواج نکرده‌اند خودشان را بازنده می‌دانند. بسیاری از آن‌ها زنانی جذاب و زیبا هستند و دوستان بسیار زیادی هم دارند. بعضی از آن‌ها ممکن است که از همسرشان جدا شده باشند و یا آنقدر غرق در اهداف بودند که ازدواج را به تعویق انداخته‌اند. از لحاظ موقعیتی هم بسیاری از این افراد موقعیت بسیار خوبی دارند، اما با این‌حال اصلاً به چشمشان نمی‌آید و خودشان را بابت این که ازدواج نکرده‌اند بی‌ارزش و سرزنش می‌کنند. بسیاری از این افراد، صرفاً به این دلیل که ازدواج نکرده‌اند موفقیت‌هایشان را در حد صفر می‌دانند و خودشان را هیچ می‌دانند.

بعضی دیگر از زوجین هم ازدواج کرده‌اند، زندگی تشکیل داده‌اند و صاحب فرزند هستند و بعد ناگهان می‌گویند آیا این همه آن چیزی بود که انتظارش را داشتم؟

با ازدواجتان پُز ندهید، ازدواج، لزوما خوشبختی نیست

آنها، چون ازدواج و خوشبختی را هم‌معنا می‌دانستند و تصور می‌کردند که بعد از ازدواج خوشبخت و سعادتمند خواهند شد، وقتی که بعد از ازدواج می‌بینند که این اتفاق نیفتاد، احساس می‌کنند که فرد شکست خورده‌ای هستند که ازدواج کرده‌اند.

یکی از مراجعین من مردی ۶۰ ساله بود که با خانمی که مستخدم او بود و نصف سن او را داشت ازدواج کرده بود. این مرد سه فرزند داشت که هم‌سن خانمی بودند که با او ازدواج کرده بود. او می‌گفت من از نوجوانی ازدواج کردم، و خودم همسرم را انتخاب نکردم و همیشه نقش شوهر را داشتم. احساس می‌کنم که فردی بازنده هستم. حالا دوست دارم که با این فرد ازدواج بکنم (تا احساس خوشبختی کنم!)

این افراد تصور می‌کنند که همه چیز در ازدواج است و ازدواج آغاز یا پایان همه‌چیز است، اگر خوشبختی را می‌خواهی پس ازدواج کن، اگر احساس بدبختی می‌کنی پس ازدواج بدی داشته‌ای، از این ازدواج بیا بیرون و با فرد دیگری ازدواج کن، آن‌وقت احساس خوشبختی می‌کنی.

معنای طنزی که سقراط (فیلسوف یونانی) با یکی از دانشجویانش داشت هم به چالش کشیدن همین باور بود. یکی از دانشجویان ارسطو روزی از او می‌پرسد: استاد، من دوست دارم ازدواج کنم آیا این کار را انجام بدهم؟ و سقراط می‌گوید؛ هرکاری دوست داری بکن، در هر صورت احساس بدبختی خواهی کرد.

دراین‌جا درحقیقت سقراط به دانشجویش می‌گوید؛ اگر با تصور اینکه با ازدواج خوشبخت می‌شوی می‌خواهی ازدواج کنی این کار را نکن. احساس تو بعد از مدتی فروکش می‌کند.

با ازدواجتان پُز ندهید، ازدواج، لزوما خوشبختی نیست

آن مراجع من که ازدواج نکرده بود و تصور می‌کرد که یک بازنده کامل است و آن مرد ۶۵ ساله که دوباره ازدواج کرده بود و خیال می‌کرد که تابه‌حال بدبخت بوده و حالا یک برنده است؛ و آن خانمی که در ازدواجش دچار تکرار شده بود و خیال می‌کرد که این احساس تکرار و روزمرگی که دارد بخاطر ازدواج است و زندگی را باخته است، هرسه‌ی آن‌ها دچار این باور غلط هستند که ازدواج و خوشبختی باهم مترادف است و به یک معنا هستند و اگر که احساس بدبختی می‌کنی یا مجردی یا بخاطر ازدواجت است. پس اگر مجردی با یکی ازدواج کن و اگر که ازدواج کردی از این جدا شو و با دیگری ازدواج کن!

مادربزرگ‌های ما همیشه از عشق قدیمی می‌گویند که عاشق آن‌ها بوده، ولی پدرانشان مجبورشان کردند که با پدربزرگ ما ازدواج کنند و همیشه با حسرت می‌گویند. اون منو دست داشت عاشقم بود، ولی ..

این باور با باور غلطی که قبلا گفتیم؛ «ما باید ازدواج رمانتیک داشته باشیم» ارتباط دارد. بعضی‌ها هم، چون خیال می‌کنند که ازدواج همه چیز است به هر قیمتی ادامه می‌دهند و یا به هر قیمتی ازدواج می‌کند و یا به هر قیمتی می‌خواهند در ازدواج بمانند.

یکی از مراجعین من خانمی بود که به شوهرش می‌گفت من بدون تو می‌میرم و بدون تو نمی‌توانم زنده بمانم و شوهرش صرفاً برای اینکه او را ناراحت نکند با او مانده بود. این وابستگی بیمارگونه که از نظر ما یک نوع «پروجکشن یا وابستگی نمادین» محسوب می‌شود، به‌جای اینکه دو طرف را خشنود کند باعث ناراحتی می‌شود.

با ازدواجتان پُز ندهید، ازدواج، لزوما خوشبختی نیست

در واقع آن آقا به خانمش اکسیژن احساسی می‌داد، مسلما وقتی که شما قرار باشد از کسی پرستاری کنید و یا دائماً مواظب باشید که ناراحت نشود خسته و دلزده می‌شوید. در ازدواج بدون عشق، نگه داشتن یکدیگر در قفس کار درستی نیست، اما بعضی‌ها خیال می‌کنند که ازدواج همه چیز است و برای رابطه اصرار دارند و با این که می‌دانند همسرشان برایشان ارزش عشق و احترام قائل نیست، ولی فکر می‌کنند همین که ازدواج پابرجا باشد خوب است.

در این ازدواج‌ها کمبود شادی، رابطه سالم، عشق، مهربانی اهمیت و لذت احساس می‌شود. ازدواج خوب و مناسب مرحله مهم و لذت‌بخشی از زندگی ما است، اما این مرحله ضروری نیست. اینکه فکر کنید ازدواج را باید همه چیز بدانید عقیده غلط است که باعث درد و سرخوردگی می‌شود و ازدواج و خوشبختی و مجردی و بدبختی هم‌معنا نیستند.

با اینکه در جامعه مدرن هستیم و امروز از واژه‌های «دختر ترشیده و پیر دختر» استفاده نمی‌شود یا بسیار کمتر استفاده می‌شود، اما با این حال به این سادگی این باور از بین نمی‌رود. یک ازدواج آگاهانه و مبتنی بر احترام متقابل می‌تواند باعث احساس رضایتمندی شود و این هم یکی از اسباب رضایتمندی است، ولی به معنی این نیست اگر کسی مجرد باشد انسان بدبختی است!

اگر شما هم نظری در این زمینه دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: برگرفته از یادداشت‌خای ارسطو رضایی در شبکه اجتماعی ویرگول

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عزیزان هر موقع وقتش هست ازدواج کنید کاری به حرف مردم نداشته باشید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پولش نیست

      • بدون نام

        وقتش نیست

      • بدون نام

        ازدواج پز داره چون قبول مسئولیته.

      • بدون نام

        متاسفانه بعضی ها داشتن یک زندگی طبیعی رو با موفقیت اشتباه میگیرند ازدواج از نوع موفقش زندگی طبیعی و خوبی رو نصیب آدم میکنه که صبر و شعور متقابل میخواد ولی اگر کسی تو کارش موفقه ولی نتونسته ازدواج خوبی داشته باشه و خودش راضیه بازم موفق حساب میشه ازدواج یک نیازه ولی علامت خوشبختی نیست

      • مجرد متاهل سابق

        من تجربه هردوشو دارم
        متاهلی خیلی بهتره.. اگر شرایطشو دارید و فرد ایده التو پیدا کردی ازدواج کن
        عمر خوشبختی من کوتاه بود و تو سن کم همسرم از دنیا رفت، من موندمو یه حسرت همیشگی
        من فقط با خاطرات خوبم زندگیمو سر میکنم

    • منوچ فرفری

      مقاله ای پر طمطراق و بی محتوایی بود، موفقیت در ازدواجی خوب و آرامش بخش به عنوان روندی تکاملی و طبیعی حیات، قطعاً مهمترین و اصلی‌ترین انگیزه و بهانه زندگی و بزرگترین ثمره و نتیجه زندگی است هم از لحاظ دینی و هم از لحاظ اجتماعی و هم از لحاظ طبیعی و مادی.

      پاسخ ها

      • محمد

        هنوز سردی وگرمی ازدواج را نچشیده ای

      • بدون نام

        ازدواج هدف نیست دوستان

      • بدون نام

        از همه بدتر این دخترهایی هستن که هی ناله میکنن شوهر و خواستگار نیست، خب برو یه هدف دنبال کن به اون بچسب، واقعا ازدواج برای بعضی هدفه

    • بدون نام

      با اون قسمت ک نوشته مادربزرگامون میگفتن ب عشق قدیمیشون نرسیدن و ب زور شوهرشون دادن و فکرمیکردن اگه با عشقشون ازدواج میکردن خوشبخت میشدن باور غلطیه مخالفم‌. درسته ک همه ازدواج های رمانتیک پایان خوبی نداره اما ضرر ازدواج اجباری هم بیشتر از ضرر ازدواج رمانتیک نباشه کمتر نیست. حداقلش اینه ک تو ازدواج رمانتیک خود شخص مسئولیت انتخابشو ب عهده میگیره چه پایان خوبی داشته باشه چه نداشته باشه ولی تو اجباری همه چیز تحمیله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مادربزرگهای ما رو تو بچگی شوهر می دادن اصلا نمی دونستند عشق یا شوهرچیه

      • بدون نام

        از کی ازدواج اجباری و کتک خوردن و مثل کنیز سرویس دادن و موندن و سوختن از روی اجبار شده خوشبختی؟. مادربزرگا سواد و معلومات امروزیارو داشتن همون موقعها هم صدبار از شوهراشون جدا میشدن

    • پروین بابادی

      مجردی واقعا راحت و بدون دردسره،به نظرم ازدواج پذیرفتن یک مسئولیت توام با گذشت هست که اگر عشق دو طرفه نباشه دیوانگی که متاهل بشی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عشق بعد از ازدواج به وجود میاد قبلش حتی تو نامزدی هوسه

      • بدون نام

        عشق بعد از ازدواج توهمی بیش نیس. به تحمل زوری نمیگن عشق

      • بدون نام

        عشق تو ازدواج مثل مو تو قورمه سبزیه

      • حسن

        دقیقن

    • بدون نام

      مطلب رو کامل خوندم و قبول دارم واقعا اگر من عقل الان رو داشتم هیچوقت ازدواج نمیکردم البته ازدواج من خواسته من نبود . اونم تو سن ۱۶ سالگی . الان خودم رو یه بازنده میدونم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره واقعا بازنده ای

      • بدون نام

        باختی بد باختی

    • مرادی

      تو ایران که ازدواج اول بدبختیه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ازدواج خوب خوبه. یکی اینکه باعث می شه دهن پدر و مادر و نسل عقب افتاده قبل رو ببندید. یکی دیگه هم باعث می شه رئیس و همکارتون سر کار نگاه بدی بهتون نداشته باشن و نرمال رفتار کنن

    • بدون نام

      فرهنگ غلط ایرانی همینه که تا یه نفر خصوصا دختر رو میبینن ازش میپرسن ازدواج نکردی؟!!!!
      انگار کسی که ازدواج نکرده گناه کرده!!!
      جالبه اونایی هم که ازدواج کرده ن یا در حال خیانت هستن یا طلاق عاطفی یا زد وخورد و دعوا فقط از هر چهار ازدواج یکیش ادامه داره اونم معلوم نیست خوب باشه
      زنهای ایرانی باید فکرشونو عوض کنن ازدواج همه چیز نیست
      به بقیه زنهای مجرد طعنه نزنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از شما ک تو یه محیط مسموم و خونواده و فامیل داغون که همه ازدواج ناموفق داشتن این حرفا بعید نیست
        وگرنه منک22سالمه تو این همه سال فقط دوتا طلاق داشتیم تو کل فامیلمون ک اوناهم دلایلشون منطقی بود. وگرنه همه خوشبختن خداروشکر. خودمم متاهلم و کاملا راضی

      • بدون نام

        خانم یا اقای با فرهنگ ک بیشتر به طرز بیانت میخوره خانم باشی، حالا شما که امار دستته و میگی از هر چهار نفر متاهل، هر چهارتاشون زندگیشون تباه هس،یعنی خوشبختی تو مجزدیه؟؟ عجب

      • بدون نام

        من پسرم چهل ساله هرکی میرسه میگه چرا زن نمیگیری ، دوست دارم تنها باشم

      • بدون نام

        راست میگه اسارته

      • بدون نام

        زنده باد تجرد

      • بدون نام

        زنده باد تجرد

      • بدون نام

        تو الکی پز بده ما مجردها واقعی حال میکنیم

      • بدون نام

        ازدواج یعنی بدبخت کردن بچه ای که پرت میکنیم تودنیا و اولین کتک و فحش رو خود پدر مادر تقدیمش میکنن تا بفهمه دنیا کجاست ، حالا ازدواج کنید و تولید مثل کنید

      • بدون نام

        خودتم راضی نیستی وانمود میکنی راضی هستی دلت لک زده واسه دوران مجردیت

      • بدون نام

        کاربر ۵۷ : ۱۱ خوشبختی به مجردی یا متاهل بودن نیست ولی تو ایران همه زندگی رو ازدواج میدونن چه زن باشی یا مرد محکوم به ازدواجی.شاید یکی نخواد ازدواج کنه چرا باید یه نفر کاری کنه که به خاطر حرف مردمه .اگه ملت سرشون به زندگیشون باشه هر کس بلده روش خوشبختی خودشو رو کشف کنه

    • بدون نام

      فکرنکنم کسی به ازدواج یعنی اسارت حسادت کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا مجردای بی هدف ب مزدوج ها همیشه حسادت دارن. مگر مجردهای موفق هستن که اونقدر فهم و شعور دارن و هیچوقت نگاهشون ب ازدواج مثل امثال تو نیست!!!

    • بدون نام

      اتفاقا ازدواج این روزا پز داره چون کمتر کسی میتونه ازدواج کنه و هر کی ازدواج کنه یعنی با جنم و پولدار و زرنگه .حق دارن پز بدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره خداروشکر من متاهلم یه دوسالیه. تو این دوسال خیلی پیشرفت کردیم با همسرم، ولی عیچوقت پز نمیدیم. اهلش نیسیم
        با ارزوی خوشبختی برا همه

      • بدون نام

        چرت نگو

    • بدون نام

      ازدواج کردن یک مرحله از زندگیست برای رسیدن ب کمال

      پاسخ ها

      • ...........

        ما که دردور وبرمون جز دعوا چیزی ندیدیماگه دعوا اسمش کماله حق باشماست

      • بدون نام

        1440حتما دایره ادمای اطرافت همه خروس جنگی تشریف دارن، وگرنه اطرافیان من ک خوشبختن

    • بدون نام

      نمیتونیم ازدواج کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طرز فکرت رو عوض کن تا بتونی

    • بدون نام

      پول نداریم زن بگیریم

    • بدون نام

      ازدواج هدف زندگی نیست

    • بدون نام

      ازدواج به درد نمیخوره

    • بدون نام

      تا همیشه مجرد میمونیم

    • بدون نام

      ازدواج فایده نداره

    • بدون نام

      ازدواجم مثل همه کارای دیگه مثل دانشگاه رفتن کار پیدا کردن لزوما شما رو به خوشبختی نمیرسونه. ولی تو فرهنگ جهان سومی ماهر کی ازدواج نکرد یعنی عیب و ایرادی داشته که کسی نخواستش. پسره خودش مجرد بی پول قیافش مثل فرغون تصادفیه در مورد کمبود شوهر جک میگه. دختره زندگی متاهلیش جهنمه ولی به مجردا فخر میفرشه و نصیحت میکنه که بجنب دیر شده و فلان. اگه نظر این افراد به خوشبختیتون اولویت داره که هیچی. وگرنه یا ازدواج عاشقانه و عاقلانه داشته باشید یا مجرد بمونید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باهات کاملا موافقم
        درست میگی

    • بدون نام

      ما اصن ازدواج نکردیم که احساس خوشبختی بکنیم یا بدبختی

    • بدون نام

      طلاق خیلی زیاد شده ازدواج نکنید

    • بدون نام

      نباید ازدواج کرد

    • بدون نام

      آدم عاقل ازدواج نمیکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوبه میگی عاقل

    • بدون نام

      آدم عاقل هیچ وقت ازدواج نمیکنه

    • من

      90% اختلافات اقتصادی هست. چون جامعه ما بخاطر عدم مدیریت داره از جامعه ای که کفایت می کرد یک نفر در خانواده شاغل باشه میره به سمت این که همه افراد خانواده باید شاغل باشن و به خاطر محدودیت ها و کمبود ها باعث نارضایتی شده

    • بدون نام

      تو فکر ازدواج نباشید

    • بدون نام

      مجردی رو عشق است

    • بدون نام

      کسی ازدواج نمیکنه

    • بدون نام

      ازدواج نمی کنیم

    • بدون نام

      آدم عاقل هیچوقت زن نمیگیره

    • بدون نام

      فقط مجردی رو محکم بچسبید ول نکنید

    • محمد

      من به حرف سقراط رسيدم، هركاري مي كنم، تهش پوچي و سرخوردگيه! حتي كإرهايي كه سود مالي واسم داره، يا حتي ادامه تحصيل!!
      سوالي كه هممون از خودمون مي پرسيم، خداييش هدف خلقت بشر چي بوده؟

      پاسخ ها

      • پریسا

        تسلی بخش های فلسفه از آلن دوباتن رو مطالعه کنید. دلایل جالبی برای زندگی معنادار پیشنهاد می کنه.

      • بدون نام

        جانشین خدا روی زمین

    • بدون نام

      ازدواج سیری چنده بیخیال

    • بدون نام

      همه باید به خواسته و سلیقه هم احترام بگذارند یکی خوشبختی رو تو ازدواج می دونه و یکی دیگه از مجردی لذت میبره . ولی در کل به نظرمن ازدواج خوب از مجردی بهتره و مجردی از ازدواج بد بهتره .

    • بدون نام

      یه سوال
      من همه جا میبینم وقتی یه مجردی میگه من خیلیم
      حالم خوبه
      متاهلا مخصوصا زنا عصبانی میشن
      فکر کنم چون انگیزه ازدواجشون پز دادن به مجردا بوده
      بعد انگیزشونو از دست میدن وقتی میبینن مجرده بی خیاله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا چون با ازدواج کلا باخاتن
        و میبینن رفاه اون مجرد رو ندارن

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        منم دیدم وقتی یه زن متاهل از زندگیش راضیه و احساس خوشبختی میکنه، همه مخصوصا دختر ترشیده ها بهش حمله میکنن که ن تو دروغ میگی،تو خیلی بدبخت بیچاره ای تو خیانت دیده ای، تو تو سری خری و...
        در صچورتی که ازدواج خوب صد شرف داره به مجردی پوچ و سرگردان افسرده

      • بدون نام

        عزیزم ۱۳:۳۰
        تو اگه خیلی خوشبخت بودی آرامش داشتی
        ولی داری از شدت عصبانیت منفجر میشی
        خخ

      • بدون نام

        تو ۱۳،:۳۰
        به راحتی و آسایش مجردا حسودیت میشه
        چون کار خونه شبیه خدمتکاریه
        فقط طرف به روتون نمیاره
        چون میخواد کار خونشو انجام بدین
        پس برو الان جاروتو بزن ،،چون مجردا الان دارن گردشو تفریحشونو میکنن اصلا هم افسرده نیستن

      • بدون نام

        ۱۳:۳۰
        حالا نمیخواد با بغض و نفرت کامنت بذاری ما قبولت داریم

      • 1330

        واستون ارزو میکنم انقدر غرق در خوشبختی بشید که انقدر ب متاهلای خوشبخت حسادت نورزید

      • بدون نام

        شماها پول ندارین که زن بگیرید یا خاستگار ندارید، مجبورید این حرفارو بزنید
        تنوع طلبی و تنبلی و بی مسعولیتی

      • بدون نام

        1540کم مونده ب محردای تنبل شلخته بی هدف حسودیم بشه
        اره کار خونه میکنم اونم با عشق، بعدم کار خونه ب اون زیادی نیست

      • بدون نام

        عزیزم چند تا خواستگار داشتی؟ میشه معیاراتون رو برای ما هم شرح بدین ببینیم چجوری انتخاب کردین که خوشبخت شدین؟ میخوام الگو قرارت بدم

      • بدون نام

        دوستان من یه مجردم
        اما شماهایی که میگید متاهلا کار خونه میکنن و... یعنی شما تو خونه کارای شخصیتونو کی انجام میده؟؟ و اینکه الان تو عصری هستیم که کارهای خونه اونقدر زیاد نیست که خانما فقط تو خدمت کار باشن
        منک مجردم اما از خوشبختی یه زوج خیلی خوشحال میشم و هیچوقت بهشون توهین نمیکنم. بنظر من خیلی زیباست که همون اندک کارهای خونه رو ادم با هدف و عشق انجام بده..

      • بدون نام

        به اون خانوم که اومده اینجا هی کامنت خوشبختی میزاره
        بگم خب چرا دنبال تایید همون مجردایی
        خب پس راست میگن دیگه انگیزت از ازدواج فقط همون مجردا بودن
        شاهد از غیب رسید
        بعدم از این خوشبخت مجازیا مثل تو زیادن
        مراقب باش نترکی بادکنک

      • زنده باد مجردی

        دقیقا تا این حرفو زدی
        یکی از اون عصبانیاش پیدا شد
        فکر کنم ازدواج باعث میشه مخشون جابجا بشه
        بیان به مردم حمله کنن

      • بدون نام

        نظرات ۱۳:۳۰
        کلا شبیه زن سرایدار ساختمون ماست
        زن خوبیه ولی مدل حرف زدنش اینجوریه دیگه
        اتفاقا خیلیم با شوهرش خوشبخته
        شایدم اونه نظر گذاشته چون همین الان داشت میگفت
        تو برترینها نظر میزارم،در مورد همین موضوعم بود
        اونم به دخترا میگه ترشیده

      • بدون نام

        خدا شوهرت رو خیر بده ، فرشته ی نجات و شاهزاده ی سوار بر اسب سفید که میگن همینه ، اسطوره صبر و اخلاق که میگن شوهرته
        احسنت

      • بدون نام

        خونه رو جارو کن ظرفاتو بشور
        به مجردا حسادت نکن

    • بدون نام

      یه همسایم مرتب بعد ازدواج غر میزنه
      میگه شدم دستشویی شور خونه بجای ملکه بودن
      بعد تو مجازی عکس پروفایلشو میزاره
      پرنسس اقامونم
      تازه مرده برای جایی فرستادش کار کنه که آشپزی و چایی اوردن برای رییس هم جزو کارشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقيقا يكي واقعيت اين زنان رو گفتكه چقدر مردم دو رو هستند

    • بدون نام

      چقدر تو اینستاگرام تهرانیا پز ازدواجشون و میدن مخصوصا اگه لاکچری باشه خوبه هر ۳ ازدواجشون یکیش طلاقه که انقدر پز میدن تمام عروسیهاشونم تقلید از غربه مخصوصا اون رقص دو نفره عروس دامادشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی میگی فقط تهران اینجوریه؟!!!

    • بدون نام

      تیترتون گویای همه چیز هست.ازدواج لزوما خوشبختی نیست

    • بدون نام

      من خودم متاهل هستم و تو زندگی احساس آرامش و خوشبختی میکنم.ولی سخت معتقدم که ازدواج همه چیز نیست.نباید ازدواج رو به کسی که انگیزه ای برای تشکیل خانواده نداره تحمیل کرد.هر کس حالش با یه چیز خوشه.قرار نیست همه ازدواج کنن تا طعم به ظاهر خوشبختی رو بچشن.

    • زن متاهل

      یه اعتراف: فقط زن متاهلایی احساس خوشبختی میکنن
      که خیلی قانع و مطیع و حرف گوش کن هستن
      به همه چی راضین
      یکم که هوش و اعتماد به نفسش بالا میره
      تازه چشاش باز میشه
      چون چشم میگن مرد باهاشون خوبه
      جرات ندارن خود واقعیشون باشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت و پرت

      • بدون نام

        خودت داغونی، به همه تعمیمش نده

    • عارفه امیری

      سلام راست میگه کارکردیم. خسته شدیم

    • لیلا

      اتفاقا تو این اوضاع هرکی متاهل باشه بایدم پز بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لیلا یکی ممکنه خوشبختیو تو کنیز مرد بودن بدونه
        یکیم نخواد زیر بار هر حقارتی بره
        به نظرم زنهای متاهل اصلا خوشبخت نیستن
        اکثرا مثل این کاربر بالایی عصبین

    • بدون نام

      خوب بودن یا نبودن ازدواج فقط به طرف مقابلتون بستگی داره ، حتی موضوع عشق بعد ازدواج یا قبل ازدواج ، چیز به خودی خود بدی وجود نداره ، وقتی طرف مقابلتون انسان نیست وقتی قلبش براتون نمی تپه
      اون زندگی جهنم میشه و عذابتون میده ، شما زندانیش میشین و هیچ استقلالی ندارین ،یا به قول خودتون خدمتکارش میشین ، افسردتون میکنه و حتی کتکتون میزنه ، خیانتم ممکنه ببینین ؛ تعهد و عشق و انسانیت تو قلبه نه فقط یه مهر تو شناسنامه . نه مجردی مشکل داره نه متاهلی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا بیشتر این زن متاهلا فقط خدمتکار خونه شدن
        برای همین با عصبانیت به مجردا حمله میکنن
        نمونش همین کاربر بالایی ،ادم خوشبخت تو حرفاش آرامش داره
        وقتی میپره یعنی خوشبخت نیست

    • بدون نام

      هر وقت یکی زیادی گفت من خیلی خوشبختم
      یا اطرافیانم همه خوشبختن
      بدونید برعکسه
      ادم خوشبخت جار نمیزنه

    • بدون نام

      من تا حالا ندیدم مجردا زور بزنن خودشونو خوشبخت نشون بدن ولی بین متاهلا این خیلی زیاده.اگه واقعا خوشبختید این همه زور زدن برای نمایش بی معنیه.بنظرم ته دلشون خوشحال نیستن

    • بدون نام

      بزارین هر کسی هرجوری دوست داره زندگی کنه بعضی ها شخصیت شون جوریه تنهایی راحتر هستن

    • بدون نام

      از این متاهل ها حمایت کنید
      بالاخره باید یه کسانی باشند کارگرهای آینده و نیروی کار را فراهم کنن
      اینها دارن این کار را مفتی برا ما می کنن
      هزینه بچه می دهند و..
      بذارید در همین اندیشه ها باشن که موفقن

    • بدون نام

      کجایی سعید بیا نظر بده

    • بدون نام

      راستش من هیچوقت خواستگار نداشتم و به خاطر بیماری هیچوقت بچه دار نمیشم، ولی هم ازدواج رو دوست دارم و هم ازش میترسم.
      متاسفانه همه با مجردا ضدن، مثلا اگه پسرخالم که زن داره با من حال و احوال کنه زنش به من چش غره میره و یا مثلا زنای متاهل زیاد باهات گرم نمیگیرن چون فکر میکنن تهدید محسوب میشی. دلم می خواد زود بمیرم چون اگر پیر بشم کسی رو ندارمجنازمو از رو زمین برداره میترسم بو بگیرم. به خاطر همین دوست دارم از پرورشگاه یک فرزندخوانده بگیرم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم فقط رو اعتماد به نفست کار کن
        شاید فقط ۲درصد مردا خوشبختیو به زن هدیه بدن
        بقیه همش حرف تو خالیو و پز الکیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج