جاباما
۱۰۸۰۰۸۹
۹۳ نظر
۵۰۰۸
۹۳ نظر
۵۰۰۸
پ

شهریاری: کشور‌هایِ جیره‌خوار واکسن فایزر خریدند

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به استفاده برخی کشورهای منطقه از واکسن فایزر گفت: آن‌ها مزدوران و جیره‌خواران آمریکا هستند و معلوم نیست که آن واکسنی که به آنان داده‌اند را به ما هم بدهند. ضمن اینکه فایزر قبل از ارائه واکسن از هر کشوری تعهد می‌گیرد که اگر این واکسن عوارضی داشت، آن کشور حق شکایت ندارد. آنها خودشان هم به واکسن مشکوک هستند و چگونه ما نگران و مشکوک نباشیم.

انتخاب: رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به استفاده برخی کشورهای منطقه از واکسن فایزر گفت: آن‌ها مزدوران و جیره‌خواران آمریکا هستند و معلوم نیست که آن واکسنی که به آنان داده‌اند را به ما هم بدهند. ضمن اینکه فایزر قبل از ارائه واکسن از هر کشوری تعهد می‌گیرد که اگر این واکسن عوارضی داشت، آن کشور حق شکایت ندارد. آنها خودشان هم به واکسن مشکوک هستند و چگونه ما نگران و مشکوک نباشیم.

حسینعلی شهریاری در پاسخ به این پرسش که دلیل نگرانی ها بابت ورود واکسن‌های خارجی ساخت آمریکا، انگلیس و فرانسه وجود دارد چیست، گفت: مشخصا درباره واکسن فایزر باید گفت که این واکسن با فشار ترامپ خیلی زودتر از مراحل علمی ارائه شده و برخی از مراحل آن مثل فاز بالینی هنوز به صورت کامل انجام نشده است. این واکسن مانند همان دارویی بود که آمریکایی‌ها اعتقاد داشتند می‌تواند کرونا را درمان کند ولی بعدا مشخص شد که اثری ندارد و در نهایت منابع مالی زیادی را برای آمریکا ایجاد کرد.

شهریاری: کشور‌هایِ جیره‌خوار واکسن فایزر خریدند

رئیس کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واکسن فایزر هم ممکن است که در کوتاه مدت عوارضی داشته باشد و این احتمال نیز وجود دارد که در بلندمدت روی ژن انسان آثار منفی داشته باشد. این نگرانی فقط مختص واکسن فایزر نیست و مشمول دیگر واکسن‌ها خارجی مشابه نیز می‌شود که تصمیم به ممنوعیت واردات آنها اتخاذ شد. چراکه آمریکا و غرب تا قبل از کرونا ایران را تحریم دارویی کرده بودند و سوال اینجاست که چرا امروز دلسوز ما شده اند؟ این نگرانی وجود دارد که شاید آنان بخواهند واکسن را روی مردم ایران آزمایش کنند. حتی این احتمال وجود دارد که شاید بخواهند واکسنی که می‌خواهند به ما بدهند را دستکاری کنند.

این نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ممنوعیت واردات واکسن خارجی ( آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی) به کشور توجیه علمی داشت. ما اجازه نمی‌دهیم واکسنی که هنوز مراحل بالینی آن سپری نشده است را روی مردم کشور آزمایش کنند. به ویژه آنکه در همین مدت گزارش‌های زیادی از مرگ و میر کسانی که به آنان واکسن ترزیق شده تاکنون منتشر شده است. لذا ما اجازه چنین اتفاقاتی را در کشور خودمان نمی‌دهیم و چنانچه در بحث واکسن نیازمند واردات بودیم، قطعا این کار را با همکاری کشورهای مورد اعتماد خودمان مانند روسیه، چین و کوبا انجام می‌دهیم.

این نماینده اصولگرای مجلس همچنین با اشاره به استفاده برخی کشورهای منطقه از واکسن فایزر تصریح کرد: آن‌ها مزدوران و جیره‌خواران آمریکا هستند و معلوم نیست که آن واکسنی که به آنان داده‌اند را به ما هم بدهند. ضمن اینکه فایزر قبل از ارائه واکسن از هر کشوری تعهد می‌گیرد که اگر این واکسن عوارضی داشت، آن کشور حق شکایت ندارد. آنها خودشان هم به واکسن مشکوک هستند و چگونه ما نگران و مشکوک نباشیم.

وی افزود: شرکت فایزر از جمله شرکت‌های متخلف است و بالغ بر 2 هزار و 300 میلون دلار جریمه شده است و از این حیث یک شرکت خوشنامی محسوب نمی‌شود و ما حق داریم که نسبت به واکسن این شرکت بدبین باشیم. افزون بر این هم اگر نیاز به واردات واکسن کوواکس باشد ما شرط و شروط مشخص خودمان را داریم. اول از همه باید نوع واکسن و کشور ثالثی که قرار است واکسن را به ما تحویل بدهد، مشخص باشد و به ما یک ضمانت دقیق و محکم داده شود. ثانیا ما درباره همه واکسن‌ها اعلام کردیم که هر واکسنی که به کشور بیاید اول باید روی مسئولان کشور آزمایش شود و سپس مردم از آن استفاده کنند. ما مخالف آن هستیم که واکسن مردم و مسئولان متفاوت باشد.

شهریاری با اشاره به واکسن ایرانی گفت: قرار نبوده و قرار نیست که ما واکسن را برای تایید به WHO بفرستیم. واکسن ایرانی در حال حاضر نیز فاز بالینی خود را سپری می‌کند و اینکه می‌گفتیم واکسن برای سال 1400 آماده خواهد شد نیز به همین دلیل است که باید تمام مراحل علمی آن سپری شود. این احتمال هم وجود دارد که این واکسن بعد از اتمام مراحل و تایید نهایی نیز برای کشورهای متحد و دوست خودمان نیز بفرستیم.

رییس کمیسیون بهداشت خاطرنشان کرد: همین حالا انستیتو پاستور در ساخت واکسن با کوبا در حال همکاری است. فاز یک و 2 واکسن انجام شده و فاز سوم در کوبا و ایران در حال پیگیری است. البته ایران و کوبا قبلا هم در مساله واکسن با هم همکاری داشتند. بنابراین موضوعاتی که شما گفتید مانعی ایجاد نخواهند کرد. ما همچنین با روسیه همکاری داریم و جای نگرانی وجود ندارد. به ویژه آنکه منابع مورد نیاز برای تامین واکسن موجود است.

این نماینده زاهدان با اشاره مجدد به ممنوعیت واردات واکسن از فرانسه گفت: از نظر ما فرانسه با آن ماجرای معروف خون‌های آلوده یک کشور بدنام است. امروز ما خودمان بخشی از داروهای سرطانی را تولید می‌کنیم. جوانان و نخبگان ما استعداد خوبی در این مساله دارند. ما سالی 200 تا 300 میلیارد دلار خرج واردات اقلام دارویی و درمانی می‌کنیم که بهتر است این هزینه‌های صرف حمایت از تولید و توان داخلی در بخش دارو و درمان شود.

این نماینده اصولگرای مجلس افزود: باید دولت‌ها در این مساله حمایت کنند. ما یک کشور تحت تحریم و فشارهای اقتصادی هستیم و بحث ما در حوزه درمان و دارو فقط کرونا نیست و ما با موضوعات مختلفی مواجه هستیم. اما درباره اینکه ما آنها را تحریم کنیم باید گفت که امروز کشور ما تحریم است و آنها به ما دارویی نمی‌دهند ولی حرف مجلس و سیاست کلی ما هم دقیقا همین است که ما باید با هرکشوری مانند خودش رفتار کنیم.

وی ادامه داد: ما در بحث برجام اصل مقابله به مثل را مطرح کردیم و اعتقاد داریم که این اصل باید در همه موضوعات مورد توجه قرار بگیرد. اگر دولت و مجلس انقلابی باشند و انقلابی رفتار کنند، قطعا هرکشوری در مقابل ما مجبور به عقب نشینی خواهد بود ولی اگر بخواهیم رفتار دیگری داشته باشیم، آنان علیه ما پیشروی خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جوگیرنشو....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شرکتای آمریکایی با فروش واکسن سودهای نجومی میکنن !!! شایدم ویروس کرونارو خودشون ساختن واسه همین

      • ماوشما

        چراهرساعت یک رنگ عوض می کنند؟ تادیروزمی گفتندچرانمی خریدمیخواهید مردم رابکشیدوامروزحرف دیگری میزنند که خودشان هم به آن اعتقادی ندارند.

      • بدون نام

        نماینده نگو بلا جون مردم بگو

      • بدون نام

        خوش به حال اون کشور ها که جیره خوار کشوری هستن که بهشون واکسن میده شماها جیره خوار چینن و روسیه هستین که واکسن هم حاضر نیستن بهتون بدن

      • بدون نام

        داروهای ایبوپروفن و سلکوکسیب ساخته فایزره

      • بدون نام

        داروهای ایبوپروفن و سلکوکسیب ساخت فایزره

      • بدون نام

        فایزر 67هزارکارمند داره محتاج یه ریال دو ریال نیست

      • بدون نام

        دکتر معروف محبوبیت فدای صندلی قدرت نکن. اگر با عرضه بودی تو این مدت نماینده گی این منطقه،محروم،حرف دلنشین،تری از دهان در میامد که به درد محروم ترین افراد در محروم ترین استان میخورد اخر سیاست بازی خجالت و ندامت است .تو خود دکتر چشمی پس چشمانت را خوب باز کن

      • حسن

        من از این بابت دروغ گفتن بعدا شکایت میکنم. حتما

      • بدون نام

        جناب نماینده همه میدونن چه کسی جیره خوره جک تعریف نکن

      • بدون نام

        دکتر مگر نمیگوی که هر واکسنی،باید تایید سازمان بهداشت جهان یاWHOرا داشته باشه .مگر ایران جز کره دیگری است .که شما نم خواهی واکسن،تولید ایران را جهت تایید به WHO,جهت تایید بفرستی .مسله دیگر حرف غلط شما واهانت به کشورهای که جان وسلامت مردمشون از اهمیت،بالا بهره میبرد. نه اینکه انهاجیره خور امریکا یا هر کشور دیگری هستن. این از شما که قسم یاد کردی که در علم پزشکی سلامت مردم،از همه سیایت بازی ارحع تر است .پس برای صندلی قدرت وجدانت را به ارزانی نفروش وعلم همکارانت که موفق به نجات جان دیگران شده اند لگد مال نکن اخرت خودت سیاسی نکن این دنبا ارزش این همه محمل بافی نداره

      • ارباب شما

        ایران جقل روسیه و چین است هیچ واکسنی هم با هزینه هنگفتی هم که کردین بهتون تعلق نگرفت.

      • بدون نام

        چه خودشون دست بالا گرفتن.کاش شماها جیره خور بودید.شماها برده چینید

    • بدون نام

      مصرف کنندگان واکسن آنفلوآنزا خارجی چی هستند ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه نمیگی سالی ۳۰۰میلیارد دلار واردات دارو دارین؟یعنی همه این داروها از چین و روسیه میاد؟یعنی فقط واکسن کرونا اونا مشکل داره؟بقیه داروهاشون مشکل نداره؟متوهم

    • بدون نام

      جوگیرنشو!
      بیشترداروهای غیرواکسن همین شرکت،تو ایران داره استفاده میشه!!
      جیره خوار؟!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از واکسن میشه برای جنگ بیولوژیک استفاده کرد

      • بدون نام

        ۲۰۰۷
        از دارو نمیشه مهندس خخخخخ

    • بدون نام

      عجب
      خدایا ما از شر کرونا، و تفکرات کرونایی مسئولین نون به نرخ روز خور نجات بده

    • مش قاسم

      نتیجه می گیریم اونایی که واکسن چینی و هندی و روسی استفاده می کنند جیره خوار اونها هستند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر کسی خود را به نشنیدن بزند محال است بشنود.
        آمریکا جلاد است....وفای بعهد ندارد ......اعلام مستقیم جنگ کرده .....برخی به دشمن بیشتر از خودی اطمینان دارند؟؟؟؟؟؟

    • نیما

      والا از زمانیکه واکسن داخلی تزریق شدتا امروز سهام شرکت برکت تولید کننده واکسن داره منفی میخوره....

    • بدون نام

      اقا قبول کردیم به کارهاتون بپردازید همه اظهار نظر میکنند

    • بدون نام

      این یک کشف علمیه چه ربطی به سیاست داره

    • بی نام

      خدارو شکر همه کارشناس شدن حالا روغن کجا گیر میاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سوپرا پره داداش جو نده !

    • بدون نام

      متاسفم برات اقای دکتر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسف برای خودت باش اون دکتر تو چی

      • بدون نام

        دکتر چی .دکترای قلابی

      • .......

        چه دکتری همشون یا سهمیه هستن یا با پول دکترشدن

      • بدون نام

        کاربر21:02 ایکاش فقط سهمیه بودند یکیشان در خوابگاهمان اسم خودش به انگلیسی را بلد نبود

    • بدون نام

      تو برو روغن بنفشه بزن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • ایرانی

      اقای شهریاری عزیز هر کشور اختیار خودش را دارد بماچ ارتباطی دارد این چ تفکری شماداریدهرکشوری که از امریکاواوسن بخرد جیره خار است

    • عبدی

      تو بی خود میکنی یعنی تو دلت به مردم ایران میسوزه خودت و نشون نده بشین سر جات

    • بدون نام

      عجب

    • بدون نام

      از وکیل الدوله ۵ درصدی بیشتر از این انتظار باشه خطاست!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آی گفتی

    • مجید حیدری

      مسوولان پاچه خوار کدوم واکسن رو میزنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فایر رو زدند

    • بدون نام

      پس چطور واکس کوبا رو میخواهید روی مردم ایران امتحان کنید

    • .

      ما هم جیره خوار روسیه و چین ، واکسن چینی وارد میکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم دقیقا

    • بدون نام

      یه سوال چرا آمریکا و انگلیس ، حتی چین واکسن شأن می فرستنده سازمان بهداشت جهانی تایید کنه ، ما اینکارو نمی کنیم مگه تو واکسن ما چی هست ؟

    • م.پ

      ممنوعیت ورود واکسن فقط از این سه تا کشور توجیه علمی داشت؟!! کوبا که باهاش قرارداد بستین علنا داره ابرانو زمین آزمایش واکسنش میکنه!
      یه بار برین جلو آینه ، می بینید اونی که شاخ داره خودتونید نه ملت!

    • بدون نام

      یعنی کشورهای دوست و برادر .عراق .لبنان.چین و .. جیره خوار بودن ما خبر نداشتیم..

    • بدون نام

      اگر این واکسن وارد ایران شود تو‌اولین نفر هستی که میزنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینها زدن بابا

    • بدون نام

      خب شما هم جیره خوار روسیه و چین هستید

    • بدون نام

      شما خودت که قطعا همون واکسنو زدی الان خیالت راحته

      پاسخ ها

      • راد

        شما که میگفتید این واکسن خوب نیست میخوان ایرانیها رو مریض کنند پس دروغ گفتید چرا بقیه این واکسن رو زدن چیزی نشد

    • بدون نام

      کل واردات کشور ۵۰ میلیارد دلار نمیشه، این آمارو از کجا آورده، ۲۰۰ ، ۳۰۰ میلیارد دلار دارو و تجهیزات پزشکی وارد کشور میشه!!! ادمو کرونا بگیره، ولی جو نگیره !!!

    • بدون نام

      سازنده واکسن فایزر مسلمانه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پارسال تو ایران بهش جایزه علمی مصطفی رو دادن

    • بدون نام

      اصلا واکسن نیاز نداریم .میمیریم سازش نمی پذیریم

    • بدون نام

      فلسطینیها هم دارن میزنن اونها هم جیره خوار شدن .
      لطفا گزینشی چاپ نکنید

    • مسعود

      خوب اگر حرف شما درست باشه جنابعالی به عنوان رئیس کمیسیون بهداشت بفرمایین این همه واکسنی که در طول این سال‌ها از کشورهای انگلیس و فرانسه و غیره وارد کردین چطور اطمینان کردین چی شده که حالا فقط به همین یک واکسن گیر دادین دست بردارین از اینهمه دروغ

    • بدون نام

      جیره خوار روسیه . چین کدوم کشوره؟

    • بدون نام

      چطور یکدفه جوگیرشدی دستما ل یزدی بردار

    • م.ص.

      اقای شهریاری شما دیگه چرا؟
      برای اون مدرک علمی تون اقلا احترام قائل بشید.

    • امید

      اولا فرمودند ما سال ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد دلار واردات دارو داریم که امیدوارم اشتباه تایپی باشد چون که درامد کشور ما این مقدار نمیشود وگرنه از همین امار دادن میشه متوجه شد چقدر دقیق صحبت میکنند

    • m

      برای پیشرفت ملت دانا نیاز است نه چیزه دیگه ... بقول معروف اینا دارن خورشید رو انکار میکنن ... آخه کی شمارو قبول داره ...

    • بدون نام

      خجالت بکشید حداقل جون مردم رو فدای سیاست هاتون نکنید

    • بدون نام

      شماها که نوکر حلقه بگوش چین و روسیه هستید

    • بدون نام

      گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه اه اه

    • بدون نام

      پس با این حساب که شماها کفتید همه آنها مردند چقدر واقعا شماها گینه دوز هستید

    • بدون نام

      واقعا شماها که همه اش از خارجیها انتقاد میکنید چرا واسه کارت ملی کاغذ نمی توانید درست کنید الان چندساله منتظر کارت ملی هستیم

    • بدون نام

      ولش کن بابا، روغن دناپلاس بموقع عوض کردی؟

    • بدون نام

      دی اکسیدگوگرد به ریه مردم تزریق نکنین حرفهای علمی پیشکش

    • بدون نام

      پس شما هم جیره خوار کوبا و چین و روسیه هستید

    • بدون نام

      سلامتی مردم رو با سیاست آلوده نکنید

    • بدون نام

      کشورهای خودکفا هم(البته درحرف)واکسن نمی زنند وجان ملت مایه میگذارند .

    • بدون نام

      چندین ساله واکسن آنفولانزا را از اروپا وارد میکنید و اگر ایراد دارن چرا مهر ماه خودتان واکسن را که تعداد اندک بود برایتان به مجلس فرستادن و استفاده کردید واکسن هر کشوری باید تائید بهداشت جهانی داشته باشه والا شک باید کرد

    • رسول

      افرادی سکوتشون دلنشینتر از حرافی شون !

    • بدون نام

      آبروی زابلیها رابردی غیرتت کجاشده مرد؟!

    • بدون نام

      وکشورهایی که تووامثال توکاره ای هستی واکسن چینی سینوواکس..که توبرزیل گندش دراومد،،،

    • بدون نام

      باصطلاح دکتر تو با کشورهای دیگه چکار داری

    • بدون نام

      حاضرم قسم بحورم این مردک هم خودش هم خانوادش واکسن فایزر زدن.

    • بدون نام

      واکسن ایرانی هم باید قبل از تزریق از سازمان بهداشت جهانی مشابه سایر واکسن های تولید ی در دنیا مجوز بگیرد پس موقعی که مرجع یکی است این چه حرف های غیر منطقی می زنی از توی پزشک متاسفم که سالها تلاش خود را لگد مال می کنی، کشورهای جیره خوار که شما می فرمایی برای مردمشان ارزش قائلند نه مثل شما چاپلوسان که یک ریال برای مردم حوزه انتخابیه ات ارزش قائل نیستی

    • بدون نام

      ای دکتر دانا به خدایی که می پرستی به والا قیامتی است و یکروزی باید جواب خدارا بدین،که چقدر در حق مردم ظلم کردید، متاسفانه چه ضرورتی دارد شما به عنوان یک پزشک حرف های غیر منطقی و غیر علمی می زنید،

    • بدون نام

      زابلیها مردمی با قناعت و تو دآری هستند حیف از رایی که به تو دادند و امروز اینقدر برایشان ارزش قائلی و آنها را از سلامتیشان ناامید می کنی کاش به اندازه یک سر سوزن عرق علاقه به مردمت در وجودت بود، ای پزشکی که قسم جلاله خوردی که برای سلامت انسانها بدون توجه به ملیت به کیفیت سلامتی انها عمل نکنی

    • بدون نام

      ای کاش به اندازه یک جو غیرت داشتی و در مورد ارزش های علمی و دانش پزشکی و همچنین زحمات متخصصان علم پزشکی در دنیا را پاس می داشتی و سیاست را در امور تخصصی به خصوص علم پزشکی دخیل نمی کردی و تلاش و کوشش یک ساله همکاران خود در دنیا را زیر سوال نمی بردی

    • بدون نام

      اخرین سیستم ماشین های ضد گلوله امریکایی و فرانسوی را سوار میشوند به ان ماشینها اعتماد دارند نمی گویند شاید دستکاری شده باشد اما وقتی به مردم میرسد اعتماد ندارند دستکاری شده است

    • بدون نام

      همین داروهای امریکایی اگر نبود خیلی از مسئولین سالها غزل خداحافظی را خوانده بودن بتوسط همین داروها ست که هنوز عمودین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من انچنان سوادی ندارم
        اما تو مگر ن اینکهمیگفتی سند دکتری من فلان و فلان دانشگاه انگلیس ووو ایا دارو را بدون هبچ به من تو میدن انها تابع ضوابط و قانون هستن خودت میگفتی در سخنرانی ایا دلت از سنگ صف مردم برای گاز تو خیابان شخر خودت من از تلوزیون دیدم اشکم جاری شد
        لاقل با این همه تجارب وسن و مدارک یک نطق مثل نماینده چابهار حقیقت بگو اول خودت اب شور بخور
        تا بدانی اما نماینده چابها همسن فرزندت است دیدی
        اب شور جلوی همه خورد یک بار شده ملت زاهدان
        دریاب و حقیقت راست بایست و بگو ایا به بازنشستگی و قبر فکر کردی ...شاد باش

    • بدون نام

      فایزر یکی از بزرگترین شرکت داروساز
      احتیاجی به فروش واکسن به شما نداره

    • اکبر جوجه

      آقای شهریاری آن کشور هایی که فایزر خریدند احمق هستند ۹۸درصد اثر بخشی چیه ایران قراره ۵۰در صدش را بهره که خیرالعموره اوسطها را رعایت کرده باشند. علی برکت.......

    • بدون نام

      کاش یک نفر پیدا بشه و ازش بپرسه تو واسه ی شهری که نمایندشی چه کردی که واسه ی مملکت نظر میدی؟؟البته که خودش بهتر میدونه جیره خور یعنی چی...

    • یک ایرانی

      من یکی که واکسن ایرانی نمی زنم شما که از ساخت یک مسکن ساده عاجزید و گچ تحویل مردم میدید می خواهید واکسن کرونا درست کنید!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      شما هم جیره خوار چین و روسیه، و موش آزمایشگاهی کوبا هستین

    • بدون نام

      تا وقتی عزیزت جلو چشات بخاطره کرونت جون نده ، نمیفهمی واکسن چقدر برای مردم ضروریه

    • بدون نام

      میگه انهابه واکسن خودشان مشکوک هستند
      چرامامشکوک ونگران نباشیم ازخودش حرف درمیاره (عوام فریبی)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج