۱۰۸۰۱۸۲
۱ نظر
۵۰۱۸
۱ نظر
۵۰۱۸
پ

بررسی چگونگی بومی شدنِ کروناویروس

متخصصان و محققان علوم پزشکی در مطالعه ای پیش بینی کردند چگونه کروناویروس ممکن است روزی به ترکیبی از ویروس های سرماخوردگی معمولی در کودکان ملحق شود.

ایسنا: متخصصان و محققان علوم پزشکی در مطالعه ای پیش بینی کردند چگونه کروناویروس ممکن است روزی به ترکیبی از ویروس های سرماخوردگی معمولی در کودکان ملحق شود.

از زمان آغاز همه گیری پزشکان و محققان اظهار داشتند کروناویروسی که اکنون پاندمی شده ممکن است سرانجام در مسیر کروناویروس های دیگری قرار گیرد که افراد به آن مبتلا می شوند و روزی به ترکیبی از ویروس های سرماخوردگی معمولی در کودکان ملحق شود.

متخصصان در مطالعه جدید خود به چگونگی وقوع این پدیده پرداخته و اینکه چگونه واکسیناسیون گسترده می تواند بر چرخه طبیعی آن تاثیر بگذارد.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: چرخه این انتقال ممکن است از چند سال تا چند دهه طول بکشد و به این بستگی دارد که پاتوژن یا همان عامل بیماری زا با چه سرعت منتشر شود.

همه گیری فعلی احتمالا تا جایی که می توانسته کشنده است زیرا ویروس جدیدی است و بر افرادی که هیچ مصونیتی نسبت به آن ندارند تاثیر می گذارد. همچنین این ویروس در افراد مسن، وخیم تر خود را نشان می دهد زیرا بدن آنان نمی تواند همچون کودکان با ویروس های جدید مقابله کند.

اما این ویروس مشابه با چهار کروناویروس دیگر است که موجب بروز علائمی می شود که در اکثر افراد بدتر از سرماخوردگی معمولی نیست.

مطالعات مربوط به واکنش ایمنی بدن نشان می دهد: ایمنی که می تواند به طور کامل جلوی عفونت را بگیرد به سرعت کاهش می یابد. اما افراد در عین حال دارای ایمنی "باقی مانده" هستند که از بدن در برابر بیماری های شدید محافظت می کند. درصورتیکه ویروس آزادانه گردش داشته باشد بومی شده و به طور دائمی در میان جمعیت جای می گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی ان ان، بنابر فرضیه این محققان، زمانیکه ویروس وارد فاز بومی شده و در معرض قرار گرفتن اولیه در دوران کودکی است کروناویروس دیگر عامل بیماری زایی بیش از یک سرماخوردگی معمولی نخواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این ویروس و تمام بیماری های دیگه تا ابد چینی میمونن... نفرین بر چین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج