جاباما
۱۰۸۰۴۰۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

نوروزی: رافت اسلامی برای سام رجبی کجاست؟

یک حقوقدان گفت: دادن مجوز به سام رجبی می‌توانست قبل از فوت مادرش انجام شود.

انصاف نیوز: یک حقوقدان گفت: دادن مجوز به سام رجبی می‌توانست قبل از فوت مادرش انجام شود.

کامبیز نوروزی، حقوقدان، درباره‌ی چرایی مرخصی ندادن به سام رجبی قبل از مرگ مادرش می‌گوید ما در فرهنگ دینی رافت اسلامی داریم که در دستگاه قضایی هم از این اصطلاح زیاد استفاده می‌شود. اینکه یک مادری فرزندش را می‌دید چه لطمه‌ای به امنیت ما زده می‌شد؟

کامبیز نوروزی درباره‌ی مرخصی ندادن به سام رجبی با توجه به وخامت حال مادر او و اینکه بعد از فوت مادرش به او یک روز مرخصی دادند و اینکه چه راهکاری درباره نحوه مرخصی دادن به این نوع زندانیان وجود دارد، می‌گوید: «اصلا راهکار نمی‌خواهد و اصلا پیچیده نیست. کاملا در مقررات و آیین‌نامه‌ی زندان‌ها وجود دارد. زندان می‌تواند در موارد خاصی به زندانی مرخصی بدهد. حالا ممکن است این نوع مرخصی در ازای گرفتن قرار تامین مناسب مثل وثیقه باشد.

مثلا در مورد آقای سام رجبی، مادرش در بستر بیماری است و مدت‌های طولانی از دیدار مادر محروم شده و مادر هم از دیدار او مرحوم شد. اگر پیش از فوت این مادر، حتی چند ساعت مرخصی به این زندانی می‌دادند و حتی می‌گذاشتند در حضور ماموران انتظامی، فرد مادرش را ببیند، هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتاد.

اصلا راهکار ویژه‌ای نمی‌خواهد. کافی است همان آیین‌نامه‌ی زندان‌ها بیطرفانه و منصفانه به اجرا دربیاید.

این حقوقدان برجسته درباره‌ی چرایی استفاده نکردن از امکانات محافظتی مثل پابند الکتریکی و همراه نبودن محافظ نیز می‌گوید: «این همان سوالی است که بنده و خیلی‌های دیگر داریم. همان طور که گفتم می‌توانند زندانی را همراه با مامور مراقب مرخصی بدهند. خیلی امکانات متعددی وجود دارد. این امکانات قانونی است اما گویا نگاه و اراده‌ای نبود. وگرنه راه‌های متعددی هست و برای خیلی از زندانی‌ها هم این اتفاق می‌افتد. مثلا کسی از نزدیکان که فوت یا بیمار می‌شود به او مرخصی می‌دهند. مثلا بعد از فوت مادر آقای سام رجبی به او مرخصی دادند. حالا نمی‌دانم که او در معیت مامور مراقب آمده بیرون یا نه. ولی این کار می‌توانست قبل از فوت مادرش انجام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج