جاباما
۱۰۸۰۶۹۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

سوختن کامل BMW در پارکینگ ساختمان

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از آتش‌سوزی یک دستگاه خودروی BMW در یک ساختمان مسکونی در شمال تهران خبر داد و گفت: بر اثر این حادثه ۲۵ نفر از ساختمان مذکور میان دود و حرارت محبوس شده بودند.

خبرگزاری تسنیم: سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران با اعلام خبر آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در خیابان اختیاریه اظهار کرد: ساعت ۱۱:۴۸ ظهر امروز (۲۶ دی)، یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در خیابان اختیاریه، خیابان دیباجی جنوبی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به‌ سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی تهران به‌همراه خودروهای پشتیبانی از جمله خودروی حامل تجهیزات تنفسی، تشک نجات و نردبان هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران افزود: محل حادثه یک ساختمان پنج طبقه ۱۰ واحدی و مسکونی بود و در طبقه منفی یک و همکف یک این ساختمان پارکینگ قرار داشت.

وی با اشاره به قرار گرفتن سه دستگاه خودرو در طبقه منفی یکم این ساختمان، تصریح کرد: یکی از خودروها (خودروی BMW) با کمی فاصله از دو خودروی دیگر قرار گرفته، دچار آتش‌سوزی شده و کاملاً شعله‌ور بود.

به گفته ملکی، تقریباً هیچ قسمتی از خودروی BMW سالم نمانده و گچهای سقف طبقه منفی یک به دلیل شدت دود و حرارت، کاملاً تخریب شده و دود بسیار زیادی طبقات بالایی را فراگرفته بود همچنین تعدادی زیادی از ساکنان این ساختمان در روز تعطیل، داخل منازل خود در وضعیت بسیار ناایمن به وجود آمده محبوس شده بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران متذکر شد: آتش‌نشانان با تدابیر عملیات بسیار مناسب، عملیات خود را در دو قسمت آغاز کردند، گروهی از آتش‌نشانان با تجهیزات خاموش‌کننده و نفوذ به طبقه منفی یک، با همان وضعیت دود و حرارت بسیار زیاد، موفق شدند خود را به کانون آتش‌سوزی برسانند و عملیات اطفای آتش‌سوزی را انجام دادند.

ملکی خاطرنشان کرد: گروه‌های دیگر از آتش‌‌نشانان نیز به طبقات بالایی رفته و مشغول خارج کردن افرادی شدند که در آن وضعیت گرفتار شده بودند.

وی با بیان اینکه در نهایت ۲۵ نفر از ساکنان شامل ۲۰ زن و پنج مرد با سنین مختلف به سلامت توسط آتش‌نشانان از ساختمان خارج شدند، گفت: یکی خانم مسن دچار دودگرفتگی شده و حتی یک خانم که مشکل جسمانی داشت با برانکارد و با احتیاط از طریق راه‌پله‌ها به خارج از ساختمان منتقل شد.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه این حادثه مصدوم حاد و تلفات جانی در پی نداشت، اظهار کرد: تمام افراد نجات‌یافته برای بررسی کامل تحویل عوامل اورژانس شدند.

ملکی با بیان اینکه آتش در نهایت خاموش شد، تصریح کرد: در طبقه همکف نیز چندین دستگاه خودرو وجود داشت که اگر در رسیدن آتش‌نشانان تأخیر ایجاد می‌شد، حرارت و شعله بسیار زیاد می‌توانست آن خودروها نیز درگیر آتش‌سوزی کند.

وی افزود: خوشبختانه آتش‌نشانان اجازه سرایت و گسترش بیشتر آتش‌سوزی را به سایر خودروها و دیگر قسمتهای این ساختمان مسکونی ندادند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه در نهایت محل حادثه تحویل عوامل انتظامی و مالکان شد، عنوان کرد: در گذشته نیز بارها گفتیم وجود سیستمهای ایمنی بسیار ساده مانند درهای مقاوم در برابر حریق (درهای دودبند) می‌تواند از بروز حوادث اینچنینی جلوگیری کند، خودروی BMW در این حادثه کاملاً در آتش سوخت که با هزینه بسیار بسیار کمتر از قیمت خودروی مذکور، می‌توانستند این ساختمان را ایمن‌سازی کنند.

ملکی با تأکید بر اینکه وجود سیستمهای ایمنی در نهایت به نفع ساکنان خواهد بود، یادآور شد: متأسفانه در بسیاری از ساختمانها، ابتدایی‌ترین لوازم ایمنی نیز وجود ندارد و شاید در بهترین حالت چند دستگاه خاموش‌کننده وجود داشته باشد که البته نحوه اطلاع ساکنان از استفاده از این دستگاه‌ها و معیوب نبودن آنها نیز ابهام وجود دارد.

سوختن کامل BMW در پارکینگ ساختمان

سوختن کامل BMW در پارکینگ ساختمان

سوختن کامل BMW در پارکینگ ساختمان

سوختن کامل BMW در پارکینگ ساختمان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ح

      باز خدا راشکر که مشکل جانی نداشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج