جاباما
۱۰۸۰۷۱۸
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

احمد خاتمی: رابطه با آمریکا، ایران را بهشت نمی‌کند

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد که بر اساس فرمایشات رهبری مقاومت حداکثری ملت، فشار حداکثری آمریکا را شکست و تحریم ها به تدریج در حال بی اثر شدن است.

انتخاب: سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) به تبیین گوشه ای از ویژگی های شخصیت والای این بانوی بزرگ پرداخت و گفت: در روایت آمده است که «إن فاطمة صدیقة شهیدة»؛ بزرگان از واژه «صدیقة» عصمت حضرت زهرا(س) را اثبات کرده اند.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) در اوج قله صداقت قرار داشتند و از مصادیق «صدیقین» به شمار می روند، ادامه داد: حضرت ابراهیم(ع)، حضرت ادریس(ع)، حضرت یوسف(ع) و حضرت مریم(س) در قرآن کریم از «صدیقین» دانسته شده اند و این نشانگر آن است که جایگاه «صدیقین» از جایگاه «صداقت» بالاتر است.

حجت الاسلام خاتمی با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) در خط مقدم عفاف و پاکی، ولایتمداری و صداقت قرار داشتند، اظهار داشت: ایشان با گذشتن از جان خودشان از ولایت دفاع کرده و تا آخرین نفس در مسیر امامت و ولایت ایستادند؛ ایشان با عمل خودشان ولایتمداری را تفسیر کردند.

احمد خاتمی: رابطه با آمریکا، ایران را بهشت نمی‌کند

امام جمعه موقت تهران در ادامه با تسلیت ارتحال آیات محمد یزدی و محمدتقی مصباح یزدی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام خودشان، آیت الله مصباح یزدی را با 14 صفت معرفی کردند و خودشان را نیز سوگوار این داغ نامیدند؛ ایشان مصداق بارز روایت شریف پیامبر اکرم(ص) «اذا مات المؤمن الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسدها الشیء» هستند.

وی سالروز شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: این شهیدان در شرایط سخت، پیشگام شهادت شدند و به استقبال آن رفتند؛ این بزرگان دلی آرام و قلبی مؤمن و مناجات عاشقانه با خداوند را تا آخرین لحظه عمر خودشان داشتند.

حجت الاسلام خاتمی با محکوم کردن جنایت وحشیانه داعش در پاکستان ابراز کرد: داعشی های وحشی معدنچیان شیعه را در پاکستان شناسایی کردند و آنها را با وضع فجیعی سر بریدند؛ داعشی ها وحشیان بی نظیر تاریخ بشریت هستند که ذره ای انسانیت در خلق و خوی آنها وجود ندارد؛ امروز قصاص حق بازماندگان این شهدا است و دولت پاکستان نیز موظف است از داغداران تا تحقق کامل مطالباتشان حمایت کند؛ یاد و خاطره حاج قاسم سلیمانی گرامی باد که اگر او یاران وفادارش نبودند این فجایع در ایران هم اتفاق می افتاد.

امام جمعه موقت تهران فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام 19 دی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: تحلیل بسیار زیبایی از 19 دی 56 داشتند که برای بنده که جزء نسل 19 دی هستم بسیار تازگی داشت؛ ایشان این قیام را ضد سلطنتی و ضد آمریکایی خواندند، زیرا مردم قم در این روز بزرگ تو دهنی محکمی به آمریکا زدند.

وی مطالبه در جهت رفع تحریم ها را یکی از محورهای سخنان رهبری دانست و با بیان اینکه کاری که غرب و آمریکا و همپیمانانش علیه بشریت انجام می دهند جنایت است، گفت: مسأله اصلی ما رفع تحریم ها است و هرگز مسأله اصلی ما بازگشت آمریکا به برجام نیست، برای ما مهم رفع تحریم ها است و اگر آمریکا بدون رفع تحریم ها به برجام برگردد چه بسا زیان بار هم خواهد بود.

حجت الاسلام خاتمی اضافه کرد: بر اساس فرمایشات رهبری مقاومت حداکثری ملت، فشار حداکثری آمریکا را شکست و تحریم ها به تدریج در حال بی اثر شدن است؛ امروز نسخه عزت ملت، مقاومت است و همواره نیز جواب می دهد.

امام جمعه موقت تهران طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: کاری که مجلس و دولت کردند بسیار خردورزانه و قرآنی است؛ امروز ما غنی سازی 20 درصدی را وارد صحنه کردیم و به غربی ها نیز می گوییم هر مقداری که به تعهداتتان برگردید ما نیز به تعهداتمان برمی گردیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با سخنان حکیمانه خودشان این القا را که «آشتی با آمریکا کشور را به بهشت برین تبدیل می کند» را نیز از بین بردند، زیرا همه می دانیم که قبل از انقلاب که کشور در اختیار آمریکا بود، فقر در اقصی نقاط کشور بیداد می کرد؛ امروز در خود آمریکا نیز ده ها میلیون بیکار و گرسنه وجود دارد و افتضاح دموکراسی و جنایت علیه نژادهای دیگر نیز نشان می دهد دل بستن به این کشور آشفته درست نیست.

حجت الاسلام خاتمی تصریح کرد: جمهوری خواهان و دموکرات ها سروته یک کرباس هستند و مسؤولان ما نیز فریب لبخند آنها را نخواهند خورد؛ امروز دو صدایی به ضرر کشور است و همه باید بخاطر رعایت مصالح مملکت یکصدا باشیم.

وی در پایان تولید واکسن داخلی کرونا را نماد «ما می توانیم» دانست و با اشاره به مطالبات رهبری در زمینه ممنوعیت ورود واکسن های آمریکایی و انگلیسی و خوشبین نبودن به واکسن فرانسوی گفت: این واکسن به فضل خدا تا کنون خوب پیش رفته است؛ امروز با تدابیر مسؤولان به ویژه طرح شهید سلیمانی از شدت شیوع ویروس کرونا قدری کم شده است، اما از ملت بزرگ انتظار می رود که عادی انگاری نکنند و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج