جاباما
۱۰۸۰۷۹۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

هشدار؛ لیگ بیستم تیرماه تمام می‌شود

با اعلام رسمی مسئولین‌ای اف سی رقایت‌های لیگ قهرمان آسیا به صورت متمرکز در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت برگزار خواهد شد و تقویم فوتبالی ایران بهار بی سابقه‌ای را باید سپری کند.

فوتبالی: با اعلام رسمی مسئولین ای اف سی رقایت های لیگ قهرمان آسیا به صورت متمرکز در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت برگزار خواهد شد و تقویم فوتبالی ایران بهار بی سابقه ای را باید سپری کند.

به نقل از ورزش سه، با اعلام مسئولین ای اف سی مبنی بر برگزاری رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز در منطقه غرب آسیا از ۲۵ فروردین لغایت ۱۰ اردیبهشت ماه و حضور حداقل دو و حداکثر جهار تیم ایران در این رقابت ها شرایط برای سازمان لیگ برای چینش برنامه رقابت ها سخت تر از گذشته شده است . سازمان لیگی که همین حالا انتقاداتی جدی به آن وارد است که چرا در حالی که پرسپولیس سه بازی کمتر از سایر تیم ها دارد هر ۷روز یک بار باید بازی کند و بعضی تیم ها هر ۵روز باید رقابت کنند.

هشدار؛ لیگ بیستم تیرماه تمام می‌شود

با هم مرور می کنیم فاصله زمانی و برنامه های فوتبال ایران در پنج ماه آتی را اما و اگرهای موجود پیش روی سازمان لیگ:

1)برگزاری رقابت های لیگ برتر با توجه به اینکه تیم ها تقریبا 20 بازی دیگر باید برگزار کنند و استراحت نیم فصل فوتبال ایران فرا نرسیده است.

2)برگزاری رقابت های جام حذفی که تیم های لیگ برتری آن از اواخر اسفند به آن اضافه خواهند شد.

3) دو بازی پلی آف تیم های استقلال و فولاد برابر نمایندگان امارات برای رسیدن به مرحله نهایی لیگ قهرمانان آسیا

4)رقابت های مقدماتی جام جهانی در روزهای 5و 10 فروردین برابر هنگ کنگ و کامبوج با پیش بینی اردو و برگشت از کامبوج در 10 فروردین و فاصله زمانی تا بازی بعدی تیم ها و حضور تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در کشور میزبان که حداقل چند روز زودتر باید به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی به کشور میزبان سفر کنند.

5)حضورقطعی دو تیم پرسپولیس و تراکتور و احتمالی استقلال و فولاد در رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از 25فروردین تا 10 اردیبهشت با پیش بینی ورود به کشور میزبان ،رعایت پروتکل های بهداشتی و برگشت تیم ها و استراحت آنها

6) از دست دادن بازی در شب های احیا در روزهای 19تا 23 ماه رمضان که برابر است با 12تا 16اردیبهشت

7)برگزاری اردو تیم ملی قبل از دو دیدار حساس ایران برابربحرین و عراق که روزهای 17 و 25خرداد برگزار خواهد شد.

8)پیش بینی ادامه رقابت های مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا که با صعود احتمالی نمایندگان ایران برگزار خواهد شد.

*کلاف سردرگمی ایجاد شده و سازمان لیگ باید راهی برای آن پیدا کند تا اعتراض تیم ها در رقابت های لیگ برتر و جام حذفی و یا مربیان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و مربیان تیم ملی را نبیند و نشنود.

ضمن اینکه در این فاصله حداقل تیم ها برای تعطیلات نیم فصل و پوست اندازی دوباره و جذب بازیکنان جدید برای ادامه رقابت ها همانند فصول قبل انتظار تعطیلی 2الی 3هفته ای مسابقات را از سازمان لیگ دارند . به نظر می رسد فشردگی مسابقات در بدترین حالت هم شرایط را برای به پایان رساندن رقابت ها تا پایان اردیبهشت برای برگزاری اردوی تیم ملی برای دو بازی حساس برابر بحرین و عراق ندهد و تیم ها باید تا پایان تیر ماه در کوران مسابقات باشند . اتفاقی که می تواند لیگ فصل بعد را فرسایشی کند و به بازیکنان آسیب جسمی برساند.

*حالا نگاهی می اندازیم به برگزاری رقابت های جام جهانی در قطر که از اواخر آبان 1402شروع و تا اواخر آذر ادامه پیدا می کند.

بهترین حالت برای فوتبال ایران تا سال 1403 جابجا کردن تقویم فوتبالی با ادامه رقابت های امسال تا اواخر تیر ماه و آغاز لیگ سال بعد از اوایل مهر 1401تا مرداد 1402می باشد تا زمان برای آماده سازی تیم ملی ایران برای حضور با کیفیت در جام جهانی قطر فراهم باشد و تیم ملی هم با خیالی آسوده و داشن اردویی مناسب به مصاف بحرین و عراق برود .

به این ها باید اضافه کنیم بازی های احتمالی تیم ملی در مرحله نهایی صعود به جام جهانی در شهریور و مهر ماه1400 که زمان برای آماده شدن مناسب با توجه به جابجایی تقویم فوتبالی فراهم است . همچنین با این تصمیم تیم های صعود کننده به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا هم در بهترین زمان آماده سازی فصل آتی و بعد از چند بازی لیگ آتی در این مرحله به مصاف رقبا خواهند رفت.

همه این ها پیش بینی های اولیه است و باید دید سردمداران فوتبال چه تصمیمی برای فوتبال در ماه های آتی خواهند گرفت و تصمیمی که باید در آن صلاح باشگاه ها ، تیم های شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا و تیم ملی دیده شده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای نویسنده انصافا کیسه کشی،نگو نه که بهت نمیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج