جاباما
۱۰۸۰۸۵
۲۷ نظر
۵۰۵۷
۲۷ نظر
۵۰۵۷
پ

ترسناک‌ترین و بهترین بازی های جهان

داستان های ترسناک از اولین بار که کتاب ها چاپ شد و فیلم ها ساخته شدند، در میان مردم شهرت داشته اند. با به وجود آمدن نوع جدیدی از صنعت سرگرمی به نام بازی های کامپیوتری این سبک در این صنعت نیز ورود پیدا کرد.

بازار خبر: با اینکه اولین فیلم ها یا داستان های ترسناک نتوانستند علاقه مندان زیادی را جذب خود کنند، بازی ها از اولین روزها موفق شدند تا جمعیت زیادی را جذب سبک خاص خود کنند. در این گزارش نگاهی داریم به تعدادی از بهترین بازی های ساخته شده بر اساس امتیازی که از منتقدان دریافت کرده اند. سیستم این امتیاز دهی به صورت درصدی است .

Dead Space ۲, ۲۰۱۱: ۸۹.۱%

این بازی که نسخه دومی سری محسوب می شود در سال ۲۰۱۱ وارد بازار شد و توانست در میان مخاطبان و منتقدان به امتیاز خوبی دست یابد. این بازی که بر اساس گفته منتقدان امکانات جدیدی نسبت به نسخه قبلی ارایه نمی دهد، توانست تا ویژگی های یک بازی ترسناک را به خوبی اجرا کند.

ترسناک‌ترین و بهترین بازی های جهان

Left ۴ Dead, ۲۰۰۸: ۸۹.۴۴%

شرکت Valve از شرکت های بازی سازی است که معمولا ساخته هایش شهرت جهانی پیدا می کنند. این شرکت هر چند سال یکبار بازی جدیدی تولید می کند که در اکثر مواقع به موفقیت بسیار خوبی دست می یابد. Left ۴ Dead نیز در میان بازی هایی است که پس از انتشار توانست در میان علاقه مندان بسیار محبوب شود. در این بازی ۴ نفر باید با همکاری یکدیگر تلاش کنند تا در میان چندین زامبی به مکان امن برسند.

ترسناک‌ترین و بهترین بازی های جهان

Resident Evil, ۲۰۰۲: ۸۹.۷۵%

اگر شما از علاقه مندان بازی های ترسناک هستید مطمئنا تا کنون نام این بازی را شنیده اید. بازی Resident Evil که نسخه اول آن در سال ۱۹۹۶ وارد بازار شد در میان اولین بازی های ترسناکی است که داستانی عمیق را به همراه گیم پلی جذاب به مخاطبان ارایه کرد. این نسخه از بازی در سال ۲۰۰۲ با کیفیتی بهتر بازسازی شد و توانست به فروشی بیش از ۱.۵ میلیون نسخه دست یابد.

ترسناک‌ترین و بهترین بازی های جهان

Eternal Darkness: Sanity's Requiem, ۲۰۰۲: ۹۰.۵۸%

این بازی که برای کنسول GameCube ساخته شد در میان اولین های این صنعت بود که تلاش کرد تا نوع جدیدی از المان های ترس را وارد بازی کند. شما در بعضی مراحل با ارورها و صفحاتی رو به رو می شدید که توهم ایراد در دستگاه را به شما وارد می کرد، همچنین در بعشی مواقع صدای بازی خود به خود کم و زیاد می شد تا مخاطب را بیشتر تحت تاثیر قرار دهد. بسیاری از منتقدان و علاقه مندان این ژانر خواستار نسخه جدید و بهبود یافته این بازی شده اند.

ترسناک‌ترین و بهترین بازی های جهان

Limbo, ۲۰۱۰: ۹۰.۶۸%

بازی لیمبو در این فهرست در میان بازی های است که بیشتر حال معمایی دارند. این بازی تماما سیاه و سفید و دو بعدی نوع جدیدی از محیط تاریک را به صنعت بازی معرفی کرد و نشان داد که حتی بدون یک خط دیالوگ می توان یکی از بهترین بازی های ترسناک را تولید کرد. با این که پایان این بازی باعث شد تا افراد بسیاری از امتیاز نهایی آن بکاهند اما این بازی هم چنان توانست به شهرت خوبی دست یابد. بسیاری از منتقدان بازی لیمبو را به عنوان نوعی از هنر معرفی کرده اند و گفتند که باطن آن بسیار وسیع تر از ظاهر آن است.

ترسناک‌ترین و بهترین بازی های جهان

System Shock ۲, ۱۹۹۹: ۹۲%

یک بازی قدیمی که با قرار دادن المان های شخصیت سازی در یک محیط ترسناک سعی کرد تا بازی کن را بیشتر وارد داستان کند. با این که این بازی نتوانست به فروش خوبی دست یابد تا در نهایت از بسته شدن یکی از استدیو های سازنده جلوگیری کند، اما توانست در میان منتقدان و بازی کنندگان کمی که آن را خریداری کرده بودند به محبوبیت خوبی دست یابد.

ترسناک‌ترین و بهترین بازی های جهان

Resident Evil ۲, ۱۹۹۸: ۹۳.۱۳%

همانطور که گفتیم سری رزیدنت اویل در صنعت بازی های رایانه ای بسیار اثر گذار بوده است. دومین بازی این سری که در این فهرست قرار گرفته دومین بازی این مجموعه نیز هست که در سال ۱۹۹۸ وارد بازار شد. این نسخه با معرفی ویژگی های جدید و مسیرهای مختلف برای بازیکن توانست به محبوبیت و فروش بسیار خوبی دست یابد.

ترسناک‌ترین و بهترین بازی های جهان

Resident Evil Code: Veronica, ۲۰۰۰: ۹۳.۷۹%

با اینکه این بازی به صورت رسمی شماره ای نداشت، نسخه چهرام از این سری بود که منحصرا برای کنسول دریم کست وارد بازار شد. پس از اینکه سگا ساخت کنسول را به صورت کامل کنار گذاشت نسخه ای جدیدتر از این بازی برای پلی استیشن ۲ وارد بازار شد.

ترسناک‌ترین و بهترین بازی های جهان

The Last of Us, ۲۰۱۳: ۹۵.۰۴%

یکی از جدیدترین بازی های ترسناکی که به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن وارد بازار شد، این بازی است که توانست به عنوان یکی از بهترین بازی های ترسناک خود را مطرح کند. داستان عمیق، طراحی هنری زیبا و همچنین گیم پلی جذاب باعث شد تا این بازی در پایان سال به عنوان بهترین بازی سال بسیاری از منتقدان معرفی شود.

ترسناک‌ترین و بهترین بازی های جهان

Resident Evil ۴, ۲۰۰۵: ۹۵.۸۵%

این بازی که در سال ۲۰۰۵ وارد بازار شد در ابتدا به علت ایجاد تغییراتی در مکانیک اصلی بازی، باعث شد تا با نقد منفی بسیاری از طرفداران مواجه شود. اما استفاده این بازی از امکاناتی جدید برای ایجاد ترس باعث شد تا منتقدان امتیازهایی بسیار بالا را نصیب آن کنند. این بازی نشان می دهد که ایجاد تغییر در اصل مکانیک یک سری ممکن است در ابتدا باعث نقد منفی مخاطبان شود اما در دراز مدت می تواند تاثیرات مثبتی در سری داشته باشد.

ترسناک‌ترین و بهترین بازی های جهان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا1380

      داش لیمبو کجاش ترسناکه؟؟ اون بازی فکریه که اخرش هم عاشق میشه این ترسناکه؟؟؟ من این بازی رو تموم کردم

    • Parham

      این وسط Wolfenstein بوقه خدایی از dead space ترسناک تره .
      lLimbo رو بگو جان من کی از تصویر سیاه و سفید میترسه جان من کی ؟؟؟؟ :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-(
      جان من رسیدگی کنین ;-) ممنون

    • بدون نام

      چرا اینقدر بازی ها قدیمی هستن؟؟؟؟

    • roozbeh

      اخه لیمبو کجاش ترسناکه ؟

      نه خدایی کجاش ترس ناکه ؟

      فقط کمی فکریه !

    • ali

      سلام خیلی ممنون ولی سری بازی silent hill از

      limbo و resident evil که ترسناکتره

      با تشکر

    • محمد مدل ساز بازی

      پسرای خوب برید Amnesia بازی کنید اگه جیغ نزدید من خرم:))

      پاسخ ها

      • alizombie

        نه بابا تو انگار بازی ترسناک تو عمرت ندیدی که میگی amnesia ترسناک بازی ترسناک فقط و فقط (لاست پلانیت)یعنی بیشر زنده ماندن از پشت سیستمم شده میکشت.

    • alizombie

      به همتون بیش نهاد میکنم بازی Dead Space 2 و 3 رو بازی کنین واقعا ترسناک و معمایی عجیب قشنگ*

      پاسخ ها

      • امیرحسین

        واقعا راست میگی میدونم

    • the best

      سلاک.ای اقایی که میگی لیمبو ترس نداره. ترس نداره ولی به ادم وقتی صداش بالاست شوک وارد میکنه و ادم حس میکنه ترسیده مثلا خودم 12 سالمه تا اون عنکبوت گنده بیشتر نرفتم چون شوک میداد منو میترسوند هرکی اینطوریه و موافقه بزنه لایکو و اقا(قصد توهین هم نداشتم)

    • یوسف

      این بحث لیمبو رو تمومش کنین من مونم چرا توی این لیست ها اسم بازی the evil within به چشمم نخورد و همین طور هم Silent Hill home coming . جان من این دو رو برید بازی کنید 1 ساعت بعدش بخاطر خیلی ترسناکه حزفش میکنید.

    • Mohammad

      The evil within رو چرا نبود وقتي لارا ميومد آدم سكته ميكرد يا وقتي Ruvik تو مرحله هتل ميومد

    • سپهر

      بچه ها من فيلم پنج شب در كنار فردي رو ديدم خيلي ترسناكه توش زامبي هم است!!!

    • بینام

      بازی ترسناک میخوایدoutlast و the fear man

    • hadi

      چرت ترین و اشتباه ترین لیست عمرم برای بازی های ترسناک

    • متین

      هیچ بازی به اندازه silent hill:shaterred Memories ترسناک نیس.وحشتناکه.

    • محمد

      Evil4 بهترین بازی دنیاست من شش بار تمومش کردم

    • حسین

      انصافا پس چرا اوت لست جزوشون نیست بازی به این ترسناکی!!!

    • MaHdI

      به این میگید بازی ترسناک برید اینارو بازی کنید:
      out last
      the evil within
      silent hill

    • بینام

      دوستان عزیز منظورتون از outlastیکه یا دو؟؟؟اخه من خواستم بگیرم outladt2 رو بهم داد...left4dead هم خیلی عالیه من عاشقشم!!!

    • علیرضا

      ترسناک ترین بازی شناخته شده تا به امروز silent hill p.t هست که خیلیارو راهی تیمارستان کرد

    • evil

      همه خنده دارن هیچ کدومشون ترسناک نیست فقط بازی های خودم رو عشقه

    • jj javad

      اینا هیچ کدوم ترسناک نیستن فقط outlast وresident evil7اینا بیشتر خنده دارن تا ترسناک

    • کلش اف زامبی

      برو کلش اف زامبي نصب کن وبرو تو جعبه بخش همتيمي قسمت سوم کد303317090رو به انگليسي بزن و30قهرمانو يک ميليون جم بگير

    • asal

      همه ی بازی ها قشنگ هستن ولی به قول دوستان بازی لیمیو کمی بچه گانست و اصلا ترسناک نیست و بعضی ها به خاطره صدای اون فک میکنن که ترسناکه بالاخره من به نظر همه احترام گذاشتم و فقط نظرمو گفتم
      ممنون از سایتتون

    • مهسا

      باید به جای اویل چهار اویل 3 رو میزاشتین. من از فنای قدیمی این سریم. 4 شاید قشنگ بود(که البته به نظر من شروع خراب شدن سری بود) اما 3 ترسناک بود نه 4.

    • Shayan ps4

      بهترين بازي اين ليست بدون شك the last of us هست فقط كسايي كه تجربه كردن ميفهمن كه چه شاهكاريه! البته خيليم ترسناك نيست بازي ترسناك فقط outlast 2

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج