۱۰۸۰۸۷۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

خسارت به ۸۰واحد روستایی در زلزله هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: در پی زلزله ۵.۵ ریشتری شب در بندرلنگه و قشم تا کنون مصدومیت یک نفر گزارش شده و خساراتی به سیستم آبرسانی و برقرسانی وارد شده است.

خبرگزاری تسنیم: استاندار هرمزگان گفت: در پی زلزله ۵.۵ ریشتری شب در بندرلنگه و قشم تا کنون مصدومیت یک نفر گزارش شده و خساراتی به سیستم آبرسانی و برقرسانی وارد شده است.

فریدون همتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به بروز حادثه زلزله شب گذشته در استان هرمزگان یک نفر مصدوم در "سایه خوش بندرلنگه" به‌صورت سرپایی درمان شده و علت مصدومیت ترس از زلزله و قصد فرار از منزل رخ داده است.

وی همچنین در ادامه افزود: ترک خوردگی و ریزش برخی از منازل مسکونی در دژگان، سایه خوش، دوآب، برکه سفلین در بندرلنگه و باسعیدو در قشم رخ داده که تاکنون خسارت به حدود ۸۰ واحد روستایی با ۲۰ تا ۸۰ درصد خرابی و تعمیرات گزارش شده است.

استاندار هرمزگان گفت: دربرآوردهای اولیه مشخص شد خسارت به بخشی از شبکه برق سایه خوش بندرلنگه وارد شده که با پیگیری صورت گرفته، نیروهای فنی و بهره برداری به منطقه اعزام شدند و اکنون مشکل با پیگیری‌های جدی همکاران مرتفع شده است.

همتی درباره قطع جریان آب در برخی مناطق پس حادثه نیز بیان کرد: قطعی آب در حدود ۱۰ روستا در منطقه دژگان به دلیل ریزش چاه‌های آب شیرینکن دژگان، رخ داده بود که با پیگیری مدیریت بحران استان ، نیروهای فنی و بهره‌برداری به منطقه اعزام و مقرر شد تمهیدات لازم جهت آب رسانی سیار صورت گیرد.

وی تأکید کرد: به محض این اتفاق دستورات لازم به فرماندار بندرلنگه صادر شد تا با هماهنگی مدیرکل مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر نیروهای امداد و نجات در مناطق زلزله زده حضور داشته باشند که از شب گذشته تاکنون و پیگیری و رصد وضعیت این امر در حال انجام است و خوشبختانه همین سرعت عمل باعث کاهش خسارات شده است.

استاندار هرمزگان افزود: در پی این حادثه طبیعی، جلسه ستاد بحران بندرلنگه تشکیل و اقدامات لازم از شب گذشته در حال انجام است و نتایج کامل برآورد میزان خسارات پس از بازدید میدانی مجدد دستگاه‌های مربوطه و ارائه گزارش‌های کتبی ارائه و از طریق رسانه‌های معتبر منتشر خواهد شد.

دکتر همتی در پایان یادآور شد: شب گذشته و پس از حادثه ستاد استانی نیز با فوریت تشکیل و هماهنگی‌‌های لازم با اعضا و فرمانداران قشم، بندرعباس، بندرلنگه، خمیر، مدیرعامل هلال احمر، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان انجام شد.

گفتنی است: دو پس لرزه ۲/۹ و ۳/۸ ریشتر هم تاکنون در روستاهای سایه خوش، کلاتو و دژگان بندرلنگه رخ داد و اسکان اضطراری توسط جمعیت هلال احمر و با هماهنگی مدیریت بحران استان و فرمانداری بندرلنگه انجام شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج