جاباما
۱۰۸۰۸۸
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

فیلم های سینمایی جدید ۲۰۱۴ که در راهند

به نظر می رسد ۲۰۱۴ هم مانند سال گذشته برای سینما موفقیت آمیز باشد، سالی که قرار است هم ترنس مالیک کم کار برای هوادارانش فیلم داشته باشد و هم وودی آلن پرکار...

فیلم های سینمایی جدید 2014 که در راهند





روزنامه هفت صبح: سال 2013 با درخشش فیلم هایی همچون «جاذبه»، «کاپیتان فلیپس»، «جازمین غمگین»، «12 سال بردگی»، «او» و غیره به پایان رسید. فیلم هایی که توانستند علاقمندان جدی سینما را از خود راضی نگه دارند. ما به بررسی فیلم هایی پرداختیم که امسال از آنها و کارگردان هایشان انتظار بالایی داریم. به نظر می رسد 2014 هم مانند سال گذشته برای سینما موفقیت آمیز باشد، سالی که قرار است هم ترنس مالیک کم کار برای هوادارانش فیلم داشته باشد و هم وودی آلن پرکار...

هجرت (Exodus)

کارگردان: رایدلی اسکات

بازیگران: کریستین بیل، جوئل ادگارتون، بن کینگزلی

خلاصه داستان: داستان حضرت موسی، پیامبری که در خانواده سلطنتی مصر بزرگ شد و رهبری قوم بنی اسرائیل را برای نجات آنها از بردگی برعهده گرفت.

فیلم های سینمایی جدید 2014 که در راهند

چرا منتظر دیدن این فیلم هستیم: ما همیشه در سال های اخیر مشتاق دیدن فیلم های او بوده ایم هر چند که با فیلم هایی چون «مجموعه دروغ ها»، «رابین هود» و «پرمتئوس» انتظارها را برآورده نکرد. به غیر از فیلم «مصائب مسیح» چند دهه ای می شود که فیلمی با مضمون داستان های توراتی ساخته نشده است. («نوح» هم بر پایه این داستان ها نیست.)

اسکات به طور حتم این قابلیت را دارد که به این ژانر جان تازه ای ببخشد و فیلمش را راجع به داستانی بسازد که بیش از ۵۰ سال است که هیچ اثری بر پایه آن ساخته نشده است. گروه بازیگران هم به طور دقیق انتخاب شده اند. با داستان آشنایی که اسکات در دست دارد باید ببینیم که می تواند حرف تازه ای برای گفتن داشته باشد یا نه؟

تاریخ اکران: دسامبر ۲۰۱۴

گناه اصلی (Inherent Vice)

کارگردان: پل توماس اندرسون

بازیگران: یواکین فینیکس، اوئن ویلسون، ریس ویترسپون

خلاصه داستان: در دهه ۱۹۷۰ در کالیفرنیای جنوبی، کارآگاه بی عرضه ای به نام لاری داک مسئول رسیدگی به پرونده گم شدن دختری می شود که سابقا نامزدش بوده است.

فیلم های سینمایی جدید 2014 که در راهند

چرا منتظر دیدن این فیلم هستیم: این فیلم توسط پل توماس اندرسون نوشته و کارگردانی شده است و از تیم سازنده «مرشد» چون یواکین فینیکس دوباره در این فیلم استفاده شده است اما شاید مهمترین مسئله این باشد که وفاداری به فیلمنامه برای این کارگردان می تواند مانند دنده کمکی عمل کند.

اندرسون مدت ها پس از ساخت کمدی عجیب و غریب «Punch Drunk Love» بار دیگر به سراغ این ژانر رفته است. کار گردان از طیف وسیعی از بازیگران چون جاش برولین، اوئن ویلسون، کاترین واترستون، بنیسیو دل تورو و ریس ویترسپون و جونا نیوسام موسیقیدان بهره برده است.

تاریخ اکران: دسامبر ۲۰۱۴

سایبر (Cyber)

کارگردان: مایکل مان

بازیگران: کریس همسورث، وایولا دیویس

خلاصه داستان: پس از حمله سخت هکرها به بازار بورس جهانی، هکری زندانی با شرط همکاری با پلیس آمریکا و چین برای به دام انداختن هکرها آزاد می شود.

فیلم های سینمایی جدید 2014 که در راهند

چرا منتظر دیدن این فیلم هستیم: این فیلم بازگشت مایکل مان است. پس از ساخت «میامی وایس» و «دشمن مردم» که با سایر کارهای مان متفاوت هستند، باز هم او در رده فیلمسازان درجه اول قرار دارد و شروع ساخت فیلم جدیدی از او ارزش توجه کردن را دارد.

این قضیه ثابت شده است که ساخت فیلم های اینچنینی اگر برعهده کارگردانان درجه دو قرار بگیرد چندان مورد توجه قرار نخواهند گرفت اما در موردت مایکل مان ما کاملا مطمئنیم که او از پس کار برخواهد آمد. همکاری ارتش آمریکا و چین هم موضوع جالبی در فیلم خواهد بود. به علاوه همسورث که قبلا خود را در «Rush» ثابت کرده بود نقش اول را برعهده دارد. همینطور دیویس که شاید این نقش مهمترین نقشی است که تا به حال بازی کرده است.

تاریخ اکران: هنوز مشخص نشده است.

میان ستارگان (Interstellar)

کارگردان: کریستوفر نولان

بازیگران: ماتیو مک کاناهی، جسیکا چستین و کیسی افلک

خلاصه داستان: دانشمندان سعی بر یافتن حرفه ای برای ورود به بعد دیگری از حیات را دارند.

فیلم های سینمایی جدید 2014 که در راهند

چرا منتظر دیدن این فیلم هستیم: ساخت «بتمن» به نولان این اجازه را داد تا دست به ساخت فیلم پرهزینه ای بزند و بی توجه به حرف منتقدان فیلمی با امضای خود را روانه سینماها کند. فیلمی که امید می رود تابستان یکی از پرفروش ترین فیلم ها لقب بگیرد و در زمستان هم جوایز بسیاری را از آن خود کند.

او از بازیگران پر زرق و برقی استفاده کرده است. ماتیو مک کاناهی، جسیکا چستین، کیسی افلک و بازیگرانی که در کارهای اخیرش با او همکاری داشته اند همچون مت دیمون، مایکل کین و آن هاتاوی.
حفره ای که موضوع ساخت فیلم است از جمله نظریات سخت علمی است که هنوز مورد بحث است و پذیرش آن برای افراد عادی بسیار مشکل است بنابراین با فیلمی کسل کننده مواجه نخواهیم بود، فیلمی که دارای مضمونی فلسفی متافزیکی است.

تاریخ اکران: نوامبر 2014

دختر گم شده (Gone Girl)

کارگردان: دیوی فینچر

بازیگران: بن افلک، رزموند پایک

خلاصه داستان: نیک و ایمی دان زوج کاملی به نظر می رسند اما پس از ناپدید شدن ناگهانی ایمی، نیک تبدیل به مظنون اصلی می شود. آیا نیک او را به قتل رسانده است؟ یا حقیقت به صورت وارونه نمایش داده می شود؟

فیلم های سینمایی جدید 2014 که در راهند

چرا منتظر دیدن این فیلم هستیم: جواب این سوال تنها دو کلمه است: دیوید فینچر. فکر نکنید که ما اشتباه می کنیم. او بیشتر از هر کارگردانی به دنیای فیلمسازی خود وفادار است. شاید تنها کسی که می تواند ساختار یک کتاب را به صورت فریبنده ای تغییر دهد و شخصیت ها را به صورت کارآمدی نامهربان جلوه دهد، دیوید فینچر باشد.

گروه بازیگران بدون شک گلچینی از بهترین ها هستند. ما همچنین منتظر دیدن بازی رزموند پایک هستیم که تا به حال نتوانسته نقش مهمی را در سینما ایفا کند و بازی در این فیلم برای او شانس بزرگی محسوب می شود.

تاریخ اکران: اکتبر ۲۰۱۴

شوالیه جام / فیلم صحنه بدون نام موسیقی آستین/ سفر دریایی زمان

کارگردان: ترنس مالیک

بازیگران: رایان گاسلینگ، رونی مارا، کیت بلانشت، کریستین بیل و ناتالی پورتمن

خلاصه داستان: «شوالیه جام» داستان بلندپروازی ها، وسوسه ها و افراط های زندگی یک مرد

فیلم های سینمایی جدید 2014 که در راهند

فیلم بدون نام موسیقی آستین: درباره دو مثلث عشقی آمیخته با هم در صحنه موسیقی آستین تگزاس است.

سفر دریایی زمان: آزمایش تولد و مرگ جهان شناخته شده

چرا منتظر دیدن این فیلم هستیم: چون این فیلم متعلق به ترنس مالیک است، کسی که در میانه ساخت دنیای خودش است، دنیای ترنس مالیک

تاریخ اکران: هر وقت که مالیک دوست داشته باشد، اما ممکن است یکی از این قسمت ها زودتر از بقیه سر از اکران درآورد!

جادو در شب مهتابی (Magic in the Moonlight)

کارگردان: وودی آلن

بازیگران: اما استون، کالین فرث

خلاصه داستان: کمدی رمانتیکی که در جنوب فرانسه بین سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ می گذرد.

فیلم های سینمایی جدید 2014 که در راهند

چرا منتظر دیدن این فیلم هستیم: با اینکه مدت زیادی از اکران «جازمین غمگین» در سینماهای جهان نمی گذرد، فیلمی که باعث شد آوازه کیت بلانشت به خاطر نقش آفرینی بی نظیرش فراتر رود و برایش جایزه اسکار را هم به همراه آورد. وودی به سرعت تمام وقایع را پشت سر می گذارد و شاید برای شما سخت باشد که ساعت تان را با روند معمول فیلمسازی او هماهنگ کنید.

می توان متوجه شد که او از گروه بازیگران ملایم تری نسبت به کارهای کمدی دیگرش چون «گلوله ها برفراز برادوی» و «نیمه شب در پاریس» استفاده کرده است و شاید فیلم نسبت به فیلم های «شیرین و پست» و «رز ارغوانی قاهره» کمی بیشتر تن مالیخولیایی داشته باشد. حالا چه این فیلم گرم و جذاب باشد یا اینکه در رده فیلم های شیرین و تلخ قرار گیرد می تواند این امید را در دل ما زنده کند که همچون فیلم اخیر او «جازمین غمگین»، آلن در ساخت این فیلم هم بازگشت به فرم داشته باشد.

تاریخ اکران: هنوز مشخص نشده است اما براساس روال افتتاحیه چند فیلم اخیرش احتمالا در اواسط تابستان خواهد بود.

وقتی جوان بودیم (While We're Young)

کارگردان: نوابومباک

بازیگران: بن استیلر، نائومی واتس، آدام درایور و آماندا سیفرید

خلاصه داستان: مستندساز میانسال و سختگیری با همسرش بعد از آشنایی با زوج جوان و بی غل و غشی به آرامش می رسند.

چرا منتظر دیدن این فیلم هستیم: بومباک جزو غول های سینما نیست اما کارگردان درخشانی است که احتمالا خیلی زود می تواند این لقب را از آن خودش کند. بعد از نمایش «فرانسس ها»، ما همگی منتظر هستیم که ببینیم پروژه بعدی بومباک چطور پیش خواهد رفت. او حالا سراغ نوشتن فیلمنامه ای رفته که به علایق اولیه بومباک در فیلمسازی نزدیکتر است.

بازیگران تحت هدایت بومباک خارق العاده عمل کرده اند (استیلر و درایور) با اینکه به نظر می رسد بازیگرن به حدی راحتند که گویی در خانه خودشان هستند (واتس، سیفرید و کوربت). این ریسک وجود دارد که این فیلم مثل «گرینبرگ» تند و تیز و برنده باشد اما موفقیت های بومباک در فیلمسازی امید ما را برای دیدن فیلمی موفق از او بالا می برد.

تاریخ اکران: احتمالا فستیوال پاییزه تی آی اف اف
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک آقا

      یه خواهشی از مجله دارم، اون عکسای آگهی مربوط به دکتر شکروی جراحی جمجمه و صورت که اون موجود ترسناک با اون نگاه چندش آورش صورت خودش رو دستکاری میکنه در کناره صفحه بسیار چندش آور و ترسناکه لطفا یا عوضش کنید یا ورش دارید واقعا تهوع آوره باور کنید وقتی میبینمش حالت تهوع میگیرم

    • یک آقا

      یه خواهشی از مجله دارم، اون عکسای آگهی مربوط به دکتر شکروی جراحی جمجمه و صورت که اون موجود ترسناک با اون نگاه چندش آورش صورت خودش رو دستکاری میکنه در کناره صفحه بسیار چندش آور و ترسناکه لطفا یا عوضش کنید یا ورش دارید واقعا تهوع آوره باور کنید وقتی میبینمش حالت تهوع میگیرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج