۱۰۸۰۸۸۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

جلسه در فارابی برای حفظ سینماهای لاله‌زار

مدیران شهرداری تهران، سازمان سینمایی و خانه سینما در جلسه‌ای برای حفظ و مرمت سینماهای خیابان لاله زار به همفکری پرداختند.

خبرگزاری صبا: مدیران شهرداری تهران، سازمان سینمایی و خانه سینما در جلسه‌ای برای حفظ و مرمت سینماهای خیابان لاله زار به همفکری پرداختند.
جلسه در فارابی برای حفظ سینماهای لاله‌زار
علی اعطا عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران در صفحه توییتر خود در شرح جلسه‌ای در بنیاد سینمایی فارابی درباره تخریب سینما ایران و سایر سینماهای خیابان لاله زار مطلبی نوشت.
متن وی بدین شرح است: «مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی آقای علیرضا تابش تماس گرفتند. نطق پیش از دستورم درباره سینماهای لاله‌زار را شنیده بودند و نکاتی را که در گفتگو با رادیو نمایش مطرح کرده بودم در جریان بودند. دعوت کردند در جلسه بنیاد فارابی با همین موضوع شرکت کنم. به فارابی رفتم.
در جلسه سیدمحمد بهشتی (به شکل آنلاین)؛ و به شکل حضوری احمد مسجدجامعی، سلطانی (رییس دانشگاه هنر)، محمدعلی نجفی (رییس هیات مدیره خانه سینما)، فرج (از مدیران کل وزارت ارشاد)، رحمتی (معاون سازمان سینمایی)، جعفری (معاون سازمان زیباسازی)، حسینی (شهرداری ١٢) و خانم یلدا حضور داشتند.
اجمالا به چند نکته اشاره کردم؛ یک اینکه، تخریب احتمالی سینما ایران با رای دیوان عدالت اداری، می تواند آغاز تخریب سریالی سینماهای لاله زار باشد. تقریبا نیمی از سینماهای ١٨گانه لاله زار مالکیت خصوصی دارند و علاقه ای به مشارکت در حفاظت از بنای سینما نشان نداده اند.
- دو اینکه سیاست های تدریجی که برای احیای لاله زار از سوی شهرداری دنبال می شود، از تخریب و نوسازی عقب می ماند. یکی دو دهه می گذرد و شهرداری مشغول سیاست های تدریجی است، اما آن ها که پی تخریب و نوسازی اند، ارزش ریالی روزها و هفته ها را بهتر می فهمند!
- سه اینکه، با عریض کردن پیاده رو و احیای چند بنای فرهنگی، زندگی فرهنگی و هنری در لاله زار به جریان نمی افتد. اگر سالانه و به طور مستمر رویداد فرهنگی سینمایی بزرگ مقیاس در سینماهای لاله زار برگزار کنیم، بافت اجتماعی لاله زار تدریجا پذیرش جریان فرهنگ و هنر خواهد شد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج