۱۰۸۱۲۳۲
۱۴ نظر
۵۰۰۰
۱۴ نظر
۵۰۰۰
پ

درج قیمت‌ غیرواقعی در سایت‌های آگهی املاک

در حالی که وزیر راه و شهرسازی و رئیس اتحادیه مشاوران املاک با ازسرگیری درج قیمت در آگهی املاک وبسایت های اینترنتی و اپلیکیشن های موبایلی مخالفند، این وبسایت ها قیمت سازی را آغاز کرده اند.

مهر نوشت: در حالی که وزیر راه و شهرسازی و رئیس اتحادیه مشاوران املاک با ازسرگیری درج قیمت در آگهی املاک وبسایت های اینترنتی و اپلیکیشن های موبایلی مخالفند، این وبسایت ها قیمت سازی را آغاز کرده اند.

۲۲ دی ماه بود که امکان درج قیمت در آگهی‌های املاک وب سایت‌های مشهور اینترنتی فراهم و ممنوعیت درج قیمت‌ها با دستور دادستانی تهران، پس از ۸ ماه، لغو شد.

۲۴ اردیبهشت امسال بود که با دستور دادستانی، اپلیکیشن‌های موبایلی آگهی‌ها، از درج قیمت منع شدند.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک از مخالفان بازگشت قیمت پیشنهادی مالکان به آ گهی های اینترنتی است و علت آن را مذاکرات مدیران سایت‌های اینترنتی با برخی اعضای هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس و پادرمیانی چند نماینده با دادستانی برای امکان درج قیمت عنوان کرده است.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز با بازگشت قیمت‌ها به اپلیکیشن‌های آگهی املاک ابراز مخالفت کرد و از ارسال نامه وزارت راه و شهرسازی به دادستانی برای منع مجدد قیمت‌ها خبر داد.

وی معتقد است قیمت سازی اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌های آگهی املاک، التهاب آفرین است و به قیمتها دامن می‌زند.

به نظر می‌رسد با توجه به بازگشت آرامش به بازار مسکن در ماه‌های آبان و آذر که تورم بخش مسکن ثابت یا منفی بود و همچنین پیش بینی ادامه روند کاهش متوسط قیمت مسکن در تهران در پایان دی ماه، اقدام برخی وب سایت‌های انتشار آگهی‌های املاک مبنی بر درج قیمت‌های ساختگی، به تشنج احتمالی در بازار مسکن دامن بزند.

به عنوان مثال در یکی از وب سایت‌های مشهور انتشار آگهی املاک، قیمت واحد مسکونی ۳۰ سال ساخت در خیابان پیروزی تهران متری ۱۰۰ میلیون تومان فایل کرده است.

این در حالی است که بر اساس گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن پایتخت در آذر ماه، متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۳ تهران، متری حدوداً ۲۹ میلیون تومان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      باید جلوی ثبت قیمت های غیر واقعی گرفته شود
      هرچند که مجبورند واقعی شوند

    • محمدی

      قیمت سایتها برای املاک را مبنای ارزش ملک برای مالیات خالی بودن ملک در نظر گرفته شود ، چنانچه قانونی مصوب شود که فقط خانه اولی ها مجوز خرید ملک را دارند ، قیمتها پائین آمده و واقعی خواهد شد ، به همین سادگی .

    • بی نام

      چرا ماشین وطلا واقعی هستند از نظر ریزش، ولی املاک غیر واقعی.

      پاسخ ها

      • رضا

        چون دولت فعلا میخواد املاک خودش روبفروشه

    • سعید

      همین مخفی کاری ها و مخالفتها توسط قلی خسرویها که خودشان دلالان مسکن هستند قیمت مسکن را در ماههای اخیر امسال چندین برابر کرد، نمیشود این افراد کهنه نظر ندهند و کار را خراب تر ازاین نکنند.

    • بی نام

      باید دید که نمایندگانی که از درج آگهی حمایت کردند چه کسانی بودند و اصولا" چه ربطی به آنها داشته

    • بدون نام

      کدوم خری میره تو پیروزی متری صد بخره مگه منطقه یک یا ولنجک هست پیروزی هیچ خیابونیش ارزش بالای بیست دنداره پر از شلوغی و فضولی

    • سروه یزدانی یا همان مژده یایاس پور حسن

      بنظر من هر ماه قیمتهای کاهش را به بازار اعلام کند خوب است کسانی که در کاهش بازار ارزانی قیمت‌هایش را درد.ست دارند و میدانند روش ارزانی مواد لازمه در فروشگاه‌های بزرگ را چگونه است می‌توانند در مورد قیمت مسکن و ماشین را هم با همکاری درست کنند

    • بدون نام

      ۹۰ در صد قیمت دهندکان در سایتها، فروشنده واقعی نیستند و فقط واسطه گری هستند جهت افزایش هفتگی قیمتهای ساختگی که اصلی ترین شغلشان هم همین است که فرصت مناسبی است برای مسئولان که از این طریق خانه ها را شناسایی کرده و بر اساس همان قیمتی که برای فروش پیشنهاد و درج کرده، مالیات بر عایدی خانه های مازاد بگیرتد تا دیگر جرات قیمت دادن فوق نجومی را نداشته باشند، و اگر هم کسانی که خانه هایی را برای فروش با قیمتهای ساختگی و چند برابر پیشنهادی گذاشته اند و ان خانه ها اصلا وجود ندارند، انها را شناسایی و مجازات سنگین کنند تا الکی خانه ای که نیست، اگهی ندهند و ......

    • بدون نام

      متری ۱۰ میلیون میخاست بنویسه نوشته ۱۰۰ میلیون اشتباه تایپی بود , بزرگش نکنید ,برای همه اتفاق میفته.

    • متذکر

      قیمتهای غیر واقعی را املاکی های کلاش می شازند و از آذر سال 96 به بعد در عمل بطور کاذب قیمتها را بالا برده و و در ظاهر ادعا می کنند آنها قیمت تعیین نمی کنند. 99.99% آگهی دهنه گان سایتهای مجازی املاکی های کلاشند حتی با عنوان آگهی دهنده شخصی!
      در واقع به ویرانی کشنده بازار مسکن املاکی های کلاشند که حتی خود و فروشندگان و سازندگان را با ضررهای بسیار سنگین مواجه کرده اند! بیش از 95% قیمت مسکن کاذب است و خریدار پیدا نخواهد کرد!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیالتون راحت بااین وضعیت قیمت پایین نخواهد امد چون دولت سرمایه گذاری نکرده نمیکند پول ندارد

      • بدون نام

        11:56!
        خیال تو و همفکرات هم راحت کسی با قیمتهای کاذ کنونی ملک باده کرده را نخواهد خرید و فقط ضرر زیاد نصیب فروشندگان و سازندگان خواهد شد!
        بهتره وضع بازار مسکن توی این چند سال چک کنی تا اوضاع مسکن دست بیاد و از توهم و رؤیا خارج شی شاید از خواب بیدار شدی

    • م ف

      قمتهای سایت رابردارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج