۱۰۸۱۴۱۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تساوی فیروزجا در دومین گام

علیرضا فیروزجا نابغه ایرانی شطرنج جهان در دومین دیدار در مسابقات تاتا استیل مقابل ماکسیم واشیه لاگرا به تساوی رضایت داد.

خبرگزاری ایسنا: علیرضا فیروزجا نابغه ایرانی شطرنج جهان در دومین دیدار در مسابقات تاتا استیل مقابل ماکسیم واشیه لاگرا به تساوی رضایت داد.

دور دوم مسابقات تاتا استیل از امروز ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران پیگیری شد که علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان مقابل ماکسیم واشیه لاگرا شطرنج باز فرانسوی قرار گرفت و با مهره سیاه به تساوی رسید.

اوایل بازی این دو شطرنج باز، رقابت را متعادل دنبال می کردند. اواخر بازی انجین ها ماکسیم را برتر از علیرضا می دانستند اما فیروزجا توانست بازی را دوباره متعادل کند. در آخر هم فیروزجا پیشنهاد تساوی داد و حریف او پذیرفت.

این تساوی در حالی برای فیروزجا به دست آمد که او با ریتینگ ۲۷۴۹ در این رقابت ها حضور دارد. همچنین حریف فرانسوی او دارای ریتینگ ۲۷۸۴ بود.

فیروزجا در دور سوم این رقابت ها فردا به مصاف شطرنج باز اسپانیایی خواهد رفت. حریف او در دور سوم این مسابقات دارای ریتینگ پایین بوده و به نظر می آید علیرضا مشکلی برای پیروزی در این رقابت نخواهد داشت.

روز گذشته نابغه شطرنج ایران در اولین بازی، نتیجه را به مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان واگذار گرد. فیروزجا اکنون با یک تساوی نیم امتیازی است.

در دیگر دیدار این رقابت ها گراندلیوس سوئدی موفق شد در یک بازی زیبا یان کریشتف دودا را شکست دهد. همچنین فابیو کاروانا مقابل حریف آلمانی به پیروزی رسید.

در زمان نگارش این خبر بازی مگنوس کارلسن با حریف اسپانیایی متعادل دنبال می شود اما نفر اول شطرنج جهان از نظر زمانی حدود ۲۰ دقیقه برتری دارد.

باتوجه به شیوع کرونا بیشتر رقابت‌های حضوری شطرنج لغو و به زمان دیگری موکول شد که در این دوران شطرنج بازان برای حفظ آمادگی خود در رقابت‌های آنلاین شرکت کردند. البته در بعضی از کشور ها هم به دلیل آمار کم کرونا، رقابتهای شطرنج به صورت حضوری پیگیری شد.

در جدیدترین مسابقات ۱۴ شطرنج باز برتر جهان در سوپرتورنمت تاتا استیل با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این مسابقات به صورت حضوری در شهر ویک‌آن‌زی هلند کار خود را آغاز کرده است.

در این مسابقات چهره‌های برتر شطرنج جهان دست به مهره شدند. مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج حهان، فابیو کاروانا، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگرا، یان کریشتف دودا، آرین طاری و علیرضا فیروزجا دو نابغه جوان ایرانی شطرنج در این رقابت‌ها حضور دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج