۱۰۸۱۵۱۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جنجال ۷روزه در اردوی سرخ‌ها

درست پس از پایان لیگ نوزدهم و قبل از شروع لیگ بیستم و در گرماگرم فصل نقل‌وانتقالات ویدیویی جنجالی از مهدی رسول‌پناه سرپرست وقت باشگاه پرسپولیس منتشر شد.

روزنامه اعتماد: درست پس از پايان ليگ نوزدهم و قبل از شروع ليگ بيستم و در گرماگرم فصل نقل‌وانتقالات ويديويي جنجالي از مهدي رسول‌پناه سرپرست وقت باشگاه پرسپوليس منتشر شد. رسول‌پناه كه زير فشار شديد هواداران و كادر فني به خاطر جدايي چند ستاره تيم بود و در عين حال تلاش مي‌كرد بازيكنان مدنظر كادر فني را جذب و بدهي برانكو و دستيارانش را صاف كند، در خيابان با چند خبرنگار مشغول به گفت‌وگو شد و هرچه دل تنگش مي‌خواست بر زبان آورد.

ويديوي اظهارات او در مورد كادرفني و بازيكنان كه به صورت پنهاني ضبط شده بود، منتشر شد و جو را به ‌شدت متشنج كرد و معلوم شد هيات‌مديره باشگاه با كادر فني كارد و پنير هستند. اعتراض‌ها به حضور رسول‌پناه بالا گرفت و كار به جايي رسيد كه او مجبور به ترك پست سرپرستي باشگاه شد. بعد از آن جعفر سميعي به سمت مديرعاملي باشگاه پرسپوليس رسيد. با اين حال رسول‌پناه همچنان در سمتش به عنوان رييس هيات‌مديره به كار ادامه داد و كسي هم ديگر پي ماجرا را نگرفت.

پرسپوليس راهي ليگ قهرمانان آسيا و آنجا موفق شد به قهرماني رقابت‌هاي منطقه غرب آسيا برسد و به فينال ليگ قهرمانان آسيا راه پيدا كند. بعد از مدتي سرخ‌ها در فينال آسيا ناكام ماندند. بشار رسن طبق توافقي كه با رسول‌پناه داشت از پرسپوليس جدا شد و اين خشم كادرفني و هواداران را برانگيخت. يحيي گل‌محمدي مدعي شد اصلا از اين توافق با خبر نبوده. در فاصله فينال ليگ قهرمانان تا دربي زمزمه‌هايي از مشكلات كادر فني با هيات‌مديره به گوش مي‌رسيد. شايعاتي نيز در مورد احتمال اخراج سرمربي سرخ‌پوشان منتشر شد كه برخي مي‌گفتند از جانب رييس هيات‌مديره است.

دربي برگزار شد و پرسپوليس برد را در دقيقه ۹۳ با تساوي عوض كرد. در كنفرانس خبري بعد از بازي گل‌محمدي كه معمولا آدم خونسردي است با عصبانيت در مورد اتفاقات باشگاه و شخص رسول‌پناه حرف زد. اين همان آتش زير خاكستري بود كه شعله گرفت و هواداران هم بلافاصله همراه با مربي محبوب‌شان مقابل رسول‌پناه ايستادند. گل‌محمدي در آن كنفرانس تهديد كرد اگر تا ۴۸ ساعت بعد آن فرد (منظور رسول‌پناه) در سمتش باشد تصميم جديدي خواهد گرفت.

روزهاي بعد هنگامه اظهارنظرها در مورد رابطه رسول‌پناه و وزير ورزش و باشگاه پرسپوليس بود. گل‌محمدي سر تمرين حاضر نشد و تمرين تيم را تعطيل كرد. پيشكسوتان از مسعود سلطاني‌فر خواستند هرچه سريع‌تر در مورد اين مساله تصميم‌گيري كند. حتي كريم باقري كه معمولا در اين جور مسائل دخالت نمي‌كند، گفت: «چه اشكالي دارد رسول‌پناه از پرسپوليس برود؟» در اين بين خبرنگاري كه بار اول ويديوي اظهارات رسول‌پناه را منتشر كرده بود، اعلام كرد ويديوهاي ديگري هستند كه بنابر اتفاقات اخير قصد انتشارشان را دارد. اين خبرنگار مدعي شد از سوي وزارت ورزش و همچنين واسطه‌ها پيام‌هايي مبني بر منتشر نكردن اين فيلم دريافت كرده. او همچنين گفت شبكه‌هاي خبري خارجي حاضر شدند ويديوهاي منتشرنشده را با قيمت خوبي خريداري كنند.

ويديو منتشر شد و كاركردي نظير بنزين پاشيده شده روي آتش پيدا كرد. رسول‌پناه در ويديوي سوم همان حرف‌هاي قبلي را با غلظت بيشتر و اظهارات ناشايست‌تري بر زبان آورد و در بخشي از آن به خوشحالي بعد از گل مهدي ترابي در بازي با پيكان اشاره كرد كه روي پيراهنش نوشته بود: «تنها راه نجات كشور= اطاعت از رهبري» رسول‌پناه در حالي كه معلوم نبود منظورش چيست در ويديوي مذكور گفت: «تو عكس رهبري رو ميزني بالا بايد تاوانش رو بدي». اين جمله رسول‌پناه پاي حراست وزارت ورزش و برخي نهادهاي قضايي را نيز به ماجرا باز كرد. در اين بين خيلي از رسانه‌ها نوشتند كه جدا از حواشي، رسول‌پناه ادعاهايي مبني بر دلالي سرمربي پرسپوليس كرده و بايد اين ماجرا پيگيري شود. بالاخره بايد معلوم شود كه اين حرف‌ها صحت دارد يا خير.

در همين حين و در حالي كه بازار اظهارنظرها داغ شده بود، پيمان اسديان مجري شبكه خبر در استوري اينستاگرامش نوشت: «طرف پروژه انبوه‌سازي داره تو ورامين شده مديرعامل تيم پرطرفدار. الانم هرچي همه زور مي‌زنن جرات ندارن از هيات‌مديره بذارنش كنار» او در ادامه نوشت: «من كه ميدونم يعني دستگاه‌هاي نظارتي نمي‌دونن؟!» اسديان بعد از ترند شدن شديد اين استوري يك استوري ديگر گذاشت و اعلام كرد از شخص خاصي اسم نبرده و هرچه در اين زمينه گفته مي‌شود گمانه‌زني خود افراد است. ديگر ادعايي كه در رابطه با چرايي ماندن رسول‌پناه در هيات‌مديره منتشر شد، اين بود كه سرپرست سابق پرسپوليس بخش اعظمي از طلب برانكو را به باشگاه قرض داده و حالا تا طلبش صاف نشود امكان قطع همكاري وجود ندارد.

در اين سه الي چهار روز پرالتهاب باشگاه پرسپوليس جعفر سميعي به عنوان مديرعامل و ابراهيم شكوري به عنوان معاون اجرايي هيچ واكنشي نشان ندادند و تنها اعلام كردند از كادر فني تيم حمايت مي‌كنند. رسول‌پناه هم استعفا نداد و يحيي نيز جمعه سر تمرينات تيم برگشت و گفت قصدش دخالت در كار وزير ورزش نبوده است. با اين حال رسانه‌ها مدعي شدند كه يحيي پيش از بازگشت به تمرين قول اخراج رسول‌پناه را از مديران رده‌بالا گرفته است. در بين اهالي ورزش نيز شايعه شده كه امروز (دوشنبه) خبر بركناري مهدي رسول‌پناه از جمع هيات‌مديره از سوي وزارت ورزش منتشر خواهد شد. حال بايد ديد پايان اين جنجال بزرگ چگونه رقم خواهد خورد. البته نبايد فراموش كنيم كه حتي با بركناري احتمالي رسول‌پناه نيز حواشي به صورت كامل جمع نمي‌شود و انتظار مي‌رود در مورد بخشي از ادعاهاي سرپرست سابق باشگاه پرسپوليس تحقيق جدي به عمل بيايد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج