۱۰۸۱۸۶۲
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

طارمی در نمایی که ندیده‌ایم؛ «خیریت» دفن شد!

در جریان دربی حساس پرتغال بین پورتو و بنفیکا، نام مهدی طارمی بیشتر از هر بازیکنی شنیده شد. او نقش مهمی در کلیدی‌ترین اتفاق‌های این مسابقه داشت.

روزنامه توسعه ایرانی: در جریان دربی حساس پرتغال بین پورتو و بنفیکا، نام مهدی طارمی بیشتر از هر بازیکنی شنیده شد. او نقش مهمی در کلیدی‌ترین اتفاق‌های این مسابقه داشت. مهدی گل تساوی پورتو را با یک جاگیری خوب و یک ضربه دقیق وارد دروازه بنفیکا کرد و دقایقی بعد با یک تکل بی‌دلیل و بی‌موقع روی پای مهره حریف، با کارت قرمز داور مسابقه روبه‌رو شد.

او که به تازگی لقب بهترین بازیکن ماه دسامبر لیگ پرتغال را از آن خودش کرده بود، با این اخراج مورد سرزنش هواداران تیمش قرار گرفت. نکته جالب اما درست بعد از مسابقه اتفاق افتاد. جایی که مهدی طارمی از طریق صفحه رسمی‌اش در توئیتر، از همه هواداران پورتو، بیننده‌های مسابقه و حتی گروه داوری(!) عذرخواهی کرد. شاید این اولین بار در تاریخ فوتبال باشد که یک بازیکن به خاطر دریافت کارت قرمز، از داور عذرخواهی می‌کند. این همان مهدی طارمی است که اگر در پرسپولیس با کوچک‌ترین انتقادی روبه‌رو می‌شد، به سرعت کنترل اعصابش را از دست می‌داد. این همان مهدی طارمی است که اگر در پرسپولیس یک توپ عالی را خراب می‌کرد یا یک پنالتی چیپ را افتضاح می‌زد و یا اگر بی‌دلیل از داور کارت قرمز می‌گرفت، به سکوها هیس نشان می‌داد و زیر بار هیچ انتقادی نمی‌رفت.

او همان بازیکنی است که وقتی با یک اشتباه بزرگ چهار ماه از کلیه فعالیت‌های فوتبالی محروم شد و پنجره نقل و انتقالات باشگاه را نیز بست، توی دوربین زل زد و با خونسردی عجیبی از «خیریت» گفت. همان بازیکن حالا به خاطر یک کارت قرمز از تمام ارکان فوتبال پرتغال عذرخواهی کرده است! بخشی از این ماجرا، به استانداردهای همیشگی لیگ‌های اروپایی برمی‌گردد. در اروپا برخلاف ایران با بی‌مسئولیتی بازیکنان به سختی برخورد می‌شود. آنها با اشتباه‌های فردی یک بازیکن به راحتی کنار نمی‌آیند و هیچ اشتباهی را مترادف «خیریت» نمی‌دانند.

طارمی دیگر در پرتغال نمی‌تواند به سکوها هیس نشان بدهد و خودش را با این روش آرام کند. برای این اتفاق اما دلیل دیگری هم وجود دارد. خود طارمی در گذر زمان، عوض شده و حالا پختگی به مراتب بیشتری به دست آورده است. او دیگر اهل رفتارها و برخوردهای هیجانی نیست و حتی اگر یک اشتباه بزرگ انجام بدهد، به سرعت همه چیز را تلافی می‌کند. تفاوت مهدی با گذشته، به راحتی با نوع برخورد او با موقعیت‌های گل‌زنی هم محسوس به نظر می‌رسد. مهره‌ای که زمانی ایده‌آل‌ترین بخت‌های گل‌زنی را از دست می‌داد، حالا دیگر از هیچ توپی به سادگی عبور نمی‌کند.

او حالا در لباس پورتو به مهاجمی در کلاس جهانی تبدیل شده و با این فرم می‌تواند نقشی کلیدی در رساندن تیم ملی به رقابت‌های جام جهانی داشته باشد. طارمی هرگز در چنین سطحی فوتبال بازی نکرده و حالا در بهترین فرم دوران فوتبالش دیده می‌شود. او این روزها آنقدر آماده است که حتی می‌تواند به پیوستن به یک باشگاه بزرگ‌تر هم امیدوار باشد. مهدی دیگر هیچ اشتباهی را با «خیریت» توجیه نمی‌کند و این، برگ برنده بزرگ این روزهای این ستاره ایرانی به شمار می‌رود .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرند نگو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو چرت نگو

      • بدون نام

        تو چرت نگو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج