جاباما
۱۰۸۲۰۱۶
۶ نظر
۵۰۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
پ

ربیعی: پیامی از سوی تیم بایدن دریافت نکرده‌ایم

سخنگوی دولت گفت: مسئولیت‌پذیری آمریکا و احترام به قوانین و تعهدات بین‌المللی یک خواست جهانی است. دولت جدید آمریکا نباید لگه ننگ دولت قبلی را به طور گزینشی جبران کند.

خبرآنلاین: سخنگوی دولت گفت: مسئولیت‌پذیری آمریکا و احترام به قوانین و تعهدات بین‌المللی یک خواست جهانی است. دولت جدید آمریکا نباید لگه ننگ دولت قبلی را به طور گزینشی جبران کند.

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف گفت: فردا دولت شرور ترامپ به پایان راه خود خواهد رسید و آمریکا رئیس جمهور تازه ای خواهد داشت. رئیس جمهوری که فرصت دارد تا نماینده ای برای صدای بلند مردم آمریکا برای تغییر رویه هایی باشد که حداقل در چهار سال گذشته موجب تحقیر، آشفتگی و انزوای آمریکا شدند.

وی اضافه کرد: امروز مسئولیت پذیری آمریکا و احترام آن به قوانین و هنجارهای بین المللی یک خواست جهانی است. دولت جدید آمریکا نباید میراث و در واقع لکه ننگی که دولت پیشین به جا گذاشته را بطور گزینشی جبران کند.

اهم اظهارات او به نقل از فارس، مهر و ایرنا بخوانید:

* آمریکا بزودی فرصت تازه ای خواهد داشت که به جای عمل به وسوسه‌هایی که حاصل آن نقض گسترده حقوق بین الملل و جنایت علیه بشریت به شیوه هایی ظاهراً متمدنانه به بهای به خطر انداختن صلح و امنیت جهانی و منافع مردم ایران و آمریکاست، با نیت و عمل صادقانه، بی قید و شرط به تعهدات خود مطابق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بازگردد و افق های جدیدی را پیش روی مناسبات خود با ایران و جامعه جهانی ترسیم کند.

* این واقعیت تغییر نخواهد کرد که سیاست فشار حداکثری بر مردم ایران به رسوایی ماندگاری در تاریخ تبدیل شد؛ نه تنها برای آنهایی که متوهمانه درد و رنج بی سابقه ای را به مردم معصوم و بیگناه ما تحمیل کردند بلکه برای آنهایی در رسانه های فارسی و غیرفارسی زبان در خارج از کشور که بی شرمانه با دمیدن به این توحش مدرن، در تحمیل این درد و رنج سهیم شدند.

* مردم ما امروز و فردا می توانند منصفانه قضاوت کنند و سره را از ناسره سوا کنند؛ مردم عاملان و همدستان این جنایت سازمان یافته اقتصادی را نه فراموش می کنند و نه می بخشند. اما متاسفیم کسانی نیز در داخل بودند که به نام انتقاد از دولت و با چشم بستن به رفتارهای مجرمانه آمریکا و پیامدهای ویرانگر آن بر زندگی مردم، دولت را در خط مقدم این مبارزه بی امان تخریب کردند در حالیکه با حداقلی از انصاف می توانستند ببینند که نه تنها این دولت در سال های قبل از آوار شدن تحریم ها بر سر مردم ما، یکی از درخشان‌ترین دوره های رشد اقتصادی را مدیریت کرد بلکه حتی در همین دوره نیز در شرایطی که بسیاری انتظار ابرتورم را برای سال جاری داشتند، مانع از تحقق آن شد و این مدیریت اقتصادی درست در زمانی اتفاق افتاد که بحران غیرمنتظره ویروس کرونا بار مضاعفی بر گرده دولت تحمیل کرده بود.

*بدتر از آن میراث، تلاش برای استفاده از آن به عنوان ابزار فشار بر ملت هاست. مقاومت مردم ما تا امروز نباید جای شکی باقی گذاشته باشد که فشار و تحریم هرگز نمی تواند ما را وادار به تسلیم در برابر زیاده خواهی کند.

*{در پاسخ به این پرسش که فردا دولت آمریکا تغییر می‌کند، برخی از نزدیکان بایدن معتقدند او به برجام بر خواهد گشت آیا ایران به مذاکرات جدید تن خواهد داد}: تمرکز ما بر روی برجام است و دولت آمریکا باید تعهدات خود را نسبت به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ انجام دهد. ما هیچ پیامی از سوی تیم بایدن دریافت نکرده‌ایم.

*{ درباره بازار ارز و دست داشتن دولت در این بازار } این سوال افکار عمومی نیست؛ افکار عمومی از پایین آمدن قیمت ارز خوشحال هستند. تحریم یکی از دلایل افزایش قیمت ارز بوده است.

* روند نرخ ارز، براساس مبانی بنیادی بازار شکل می گیرد. لذا براساس آنچه طی دو سال و نیم گذشته شاهد آن بودیم، فشار ناشی از تحریم ها عدم امکان انتقال ارز به دلایل توامان تحریم و به هم خوردن عرضه و تقاضای ارز خصوصا تشدید انتظارات، در افزایش قیمت ارز موثر و تعیین کننده بوده است.

* لذا انتظار می رود در مرحله اول خروج از شوک با فروکش کردن انتظارات، افزایش نرخ ارز نیز به سمت تعادل و ارزش اقتصادی آن حرکت کند.در مرحله بعدی با دسترسی بهتر بانک مرکزی به منابع مسدودی خود و نیز شرایط پیش رو امکان مدیریت موثرتر در بازار ارز، و کاسته شدن از تقاضا و پاسخ به نیازهای واقعی فراهم می شود.

* از طرفی برای فهم شرایط این روزهای بازار ارز نیاز به دانش تخصصی اقتصاد و بودجه ریزی سنجیده نیست. هر فردی در کف بازار نیز متوجه می شود که با نبودن ترامپ، شکست فشار حداکثری و فرو ریختن تحریم ها قیمت شکننده و کاذب ارز و سکه به سمت تعادل و قیمت اصلی خود نزدیک خواهد شد.

*باز هم هر کسی از همان کف بازار می داند زمانی که منابع بانک مرکزی آزاد شود و امکان عرضه از تقاضا پیش بگیرد قیمت ها متعادل می شود و پایین می آید. ظاهرا برخی افراد عادت کرده اند هر موضوعی را با عینک سیاسی و تیره بینند هر چند به قیمت ضربه زدن به روح و روان جامعه باشد.

* در مواردی مانند قیمت ارز و طلا صرفا وابسته به متغیرهای درونی نیست بلکه از متغیرهای بیرونی اعم از اقتصادی، سیاسی نیز هست. بیاد داریم بعد از پایان جنگ تحمیلی بلافاصله قیمت های ارز و سکه سقوط کردند.

* همچنین اگر از نقش دولت می پرسید و عده ای این نقش را نمی خواهند ببینند باید گفت که طی ۳ سال گذشته در حالیکه عده ای در داخل مشغول تخریب بودند، دولت در کنار مردم، ضمن مقاومت در برابر فشارهای ترامپ، براساس یک سیاست مقاومتی مانع از وقوع برخی پیش بینی هایی که درباره آن شنیدیم از جمله ابرتورم یا ونزوئلایی شدن شده است.

*این مقاومت دولت و مردم ایران علیرغم فشار بر معیشت و زندگی مردم و سخت شدن امورات روزانه مردم، در حالی است که عده ای هیچگاه نمی خواهند ببینند و بیان کنند. با فشارهای بی نظیر و در یک جنگ نابرابر اقتصادی ایران نه دچار تورم و فروپاشی شد و نه شبیه برخی کشورهای از هم پاشیده منطقه شد.

*{ در باره چگونگی هزینه کرد مبلغ یک میلیارد یورو مقابله با کرونا قرار دهید } بانک مرکزی ۷۰ درصد از یک میلیارد یورو یعنی مبلغی حدود ۷۷۶ میلیون یورو را تخصیص داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این کلاس هفتگی انشاء رو جمع کنید..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کابینه پیروخسته دردی دوا نمیکنه

    • رستگار

      پیام میده ناراحت نباش وزیر .....وزیر بودی چه بلا بر سر کارکنان فولاد می اوردی حقوق ۴و۵ ماه فراموش کردی ما بدبخت شما هسییم
      ...خخح

    • بدون نام

      هنوز این پیرمرد نیومده به تو چه پیغامی بده نابغه .
      دلار از سی تومن رسیده به بیست .پیغام رو نگرفتی ؟

    • naser

      ازخداتون باشه که پیام بده ومذاکره کنه شایدیه مقدارگشایش ایجادبشه

    • احسان

      اصلا یادش نمیاد ازتون خودتون رو جدی گرفتین ها کارای مهم تر داره از شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج