۱۰۸۲۰۲۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رویداد‌های نجومی پنج روز اول بهمن ۱۳۹۹

هم‌نشینی سیاره‌های بهرام و اورانوس، تربیع نخست ماه، دورهمی ماه، بهرام و اورانوس و ملاقات این سیاره و خوشه پروین از رویداد‌های نجومی پنج روز اول بهمن ۱۳۹۹ هستند.

خبرگزاری ایرنا: هم‌نشینی سیاره‌های بهرام و اورانوس، تربیع نخست ماه، دورهمی ماه، بهرام و اورانوس و ملاقات این سیاره و خوشه پروین از رویدادهای نجومی پنج روز اول بهمن ۱۳۹۹ هستند.

سعید حسین مردی کارشناس علمی مرکز علوم و ستاره شناسی تهران امروز - سه شنبه - گفت: خورشید ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه بعدازظهر امروز ۳۰ دی ماه ۱۳۹۹ در بُعد ۲۹۹.۷۴ درجه بر روی دایره البروج وارد صورت فلکی بزماهی می شود و ۳۰ دقیقه بامداد فردا چهارشنبه اول بهمن وارد علامت طالع بینی آبریز می شود.

وی ادامه داد:سیاره بهرام ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه چهارشنبه اول بهمن با سیاره اورانوس هم نشین شده و با جدایی زاویه ای ۱.۶۲ درجه در شمال و شمال غرب اورانوس قرار می گیرد بطوری که قدر روشنایی آنها به ترتیب ۰.۲ و ۵.۸ است.

وی افزود: همچنین ساعت ۳۲ دقیقه بامداد پنج شنبه دوم بهمن تربیع نخست ماه صورت می گیرد و ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه همین روز ماه در جدایی زاویه ای ۳.۱ درجه ای جنوب شرقی اورانوس قرار می گیرد و قدر روشنایی آنها به ترتیب منفی ۱۰.۲ و ۵.۸ می شود.

این کارشناس نجوم مرکز علوم و ستاره شناسی تهران خاطرنشان کرد:دورهمی ماه، بهرام و اورانوس را نیز ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه پنج شنبه شاهد خواهیم بود، بطوری که این سه جرم درون دایره ای به قطر ۴.۶۵ درجه قرار می گیرند و قدر روشنایی آنها به ترتیب ۱۰-، ۰ و ۶ می شود.

حسین مردی گفت: ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه روز پنج شنبه این هفته سیاره بهرام به ملاقات ماه می رود و در فاصله ۴.۷ درجه ای شمال و شمال غرب ماه قرار می گیرد. ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه سیاره ماه در اوج قرار میگیرد و فاصله آن از زمین ۶۳.۴۰ برابر شعاع زمین می شود.

وی ادامه داد: شنبه چهارم بهمن ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه ماه در ۵.۷ درجه ای جنوب شرقی خوشه پروین قرار می گیرد. یکشنبه پنجم بهمن ساعت ۷:۳۰ دقیقه این سیاره در فاصله ۴.۶ درجه ای شمال ستاره چشم گاو خواهد بود و ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه همین روز سیاره تیر در گره فزاینده بر روی صفحه دایره البروج دیده می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج