جاباما
۱۰۸۲۱۸۵
۱۹۲ نظر
۵۰۳۹
۱۹۲ نظر
۵۰۳۹
پ

همتی: اگر ما نبودیم، دلار ۵۰هزار تومان می‌شد!

اگر مقابل بسیاری از زیاده خواهی ها و پولپاشی ها را نمی گرفتیم تورم بسیار شدیدی را لمس می کردیم، به طوری که دلار بالای ۵۰ هزار تومان و تورم فراتر از ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد پیش می‌رفت.

انتخاب: عبدالناصر همتی با حضور در برنامه ی عیار که از شبکه افق پخش می‌شد به بیان توضیحاتی درباره رایزنی ایران با مقامات عراق و کره جنوبی برای آزاد سازی پول های بلوکه شده کشورمان پرداخت و اظهار داشت: از ۲ سال قبل رایزنی ها با کره جنوبی برای آزادسازی پول های بلوکه شده آغاز شد ولی بنظر می رسد کره اراده سیاسی برای این کار را ندارد هرچند که در دیدار اخیر،‌ به ما قول دادند که با خبرهای خوب برگردند ولی تجربه مذاکرات قبلی نشان داد که اراده ندارند.

همتی بار دیگر به پیشنهاد پوچ طرف کره ای اشاره و تصریح کرد: به ما گفتند که شنیدیم نیاز به امبولانس و کیت کرونا دارید و حاضریم اینها را به شما بدهیم ولی ما با جدیت گفتیم خودمان صادرکننده امبولانس و کیت هستیم و نیازی به اینها نداریم و باید ۷ میلیارد دلارمان را به همراه خسارت مالی بدهید؛ این پول قبل و بعد از آغاز مسئولیت من در آنجا بود.

وی با تأکید براینکه مشکل اصلی کره این است که حتما باید برای تبدیل پول به سراغ بانک های آمریکایی بروند، افزود: قبلا از کره کالا می آوردیم ولی وقتی تحریم شد دیگر نتوانستیم از کره کالا بیاوریم و همه آنها متوقف شد؛ به صورت کلی تجارت ما با کره با صادرات نفت و واردات کالا بود.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین درباره مذاکرات با عراق برای آزادسازی پول های بلوکه شده در این کشور هم از نبود اراده سیاسی گفت و تأکید کرد که پشت همه اینها فشارهای امریکاست و همین موضوع موجب شده تا این کشورها اراده ای برای آزادسازی پول های ایران نداشته باشند.

همتی ادامه داد: درآمدهای نفتی عراق بعد از حمله آمریکا به نحوی طراحی شد که اول باید برود واشنگتن و تایید بگیرند و چون بانک مرکزی آنها تهدید می شود عملا دستشان بسته است. ما به صورت سنتی برای کالاهای اساسی منابع را استفاده می کنیم و همه اینها که عراق هم نتوانست در پشت قضیه آمریکا است و ما از همه ابزارها جلو رفتیم ولی کاملا بسته بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تشدید فشارهای اقتصادی در سال جاری هم گفت و توضیح داد که تحریم اینبار بی سابقه بوده و همه جهان را بر علیه جمهوری اسلامی بسیج کردند ولی کشور در این دو سال روی پای خود ایستاد و امروز شرایط به سمت مثبت شدن می رود و این نشان می دهد که تحریم ها اثر نداشته است.

اگر اقدامات بانک مرکزی نبود دلار 50 هزار تومان و تورم 150 درصد بود

به گفته همتی، ظرف دو سال گذشته رقم درآمدهای ارزی ناشی از نفت بسیار کاهش یافت و در دو سال زیر ۲۰ میلیارد شد در حالی که میانگین در آمد نفتی در سال های گذشته بالای ۴۰ میلیارد بود. ما سالانه بالای ۴۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم که همین هم دست عراق و کشورهای دیگر است که نتوانستیم وصول کنیم.

وی تأکید کرد: از وقتی که بنده آمدم سیاست ما این بود که ارزپاشی نکنیم و اجازه بدهیم که نرخ ارز در دست بازار باشد و برای ما تنها تامین دارو و کالاهای اساسی اولویت اول باشد که آمریکایی ها می خواستند که این اولویت از دست ما خارج شود و ما ارزپاشی کنیم که با مدیریت بانک مرکزی این اتفاق نیفتاد.

همتی: اگر ما نبودیم، دلار ۵۰هزار تومان می‌شد!

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه سال قبل 15 میلیارد دلار برای واردات دارو و مواد اولیه ارز اختصاص دادیم و در سال 99 نیز تا کنون نزدیک هشت میلیارد دلار برای این موضوع تخصیص داده شده است، افزود: توانستیم اقتصاد را بدون نفت اداره کنیم.

همتی با تأکید براینکه می دانم فشار روی مردم زیاد است و طبقات پایین خیلی سختی می کشند، اما هدف ما جلوگیری از ابرتورم بالای 120 درصد بود که خوشبختانه محقق شد، افزود: در سال 97 که قیمت دلار 19 هزار تومان شده بود،‌خیلی ها به ما می گفتن حرص نخور نمی توانی جلوی بازار را بگیری و پیش بینی دلار 40-50 هزار تومانی را در همان سال مطرح می کردند ولی ما جلوی آن را گرفتیم و در یک بازه طولانی دلار را نزدیک 11 هزار تومان متوقف کردیم.

وی افزود: اگر جلوی بسیاری از زیاده‌خواهی‌ها و پولپاشی‌ها را نمی‌گرفتیم تورم بسیار شدیدی را لمس می‌کردیم، به طوری که دلار بالای 50 هزار تومان و تورم فراتر از 120 تا 150 درصد پیش می‌رفت.

شرط همتی برای کاهش ۴۰ هزار میلیاردی پایه پولی

همتی با تأکید براینکه بانک مرکزی ذخایر ارزی داشته است، در پاسخ به اینکه بانک مرکزی برای اجرای سیاست ارز 4200 تومانی در سال گذشته ارز نیمایی را به نرخ 4200 فروخته است، این ادعا را از اساس اشتباه دانست و گفت: ما دلارها را از دولت به نرخ 4200 تومان می‌خریم؛ بنابراین براساس قانون هر درآمد ارزی که دولت دارد به ما می‌فروشد. وقتی درآمدهای ارزی کشور کم شد ما از ذخائر قبلی استفاده کردیم و این موضوع با موضوعی که اشاره کردید متفاوت است.

وی افزود: ضمن اینکه سال قبل 12 درصد از منابع صندوق که معادل 5 میلیارد دلار بود، به ارز نیمایی تسعیر کردیم که من شخصا مخالف بودم؛ چراکه این خود، 50 تا 60 هزار میلیارد تومان پایه پولی را بالا برد و این تاثیر خود را گذاشت.

رئیس کل بانک مرکزی ضمن اشاره به اینکه کرونا و حوادث اوایل امسال باعث مختل شدن صادرات غیرنفتی و بسته شدن مرزها شد که باعث شد درآمدهای ارزی ما کاهش یابد، تصریح کرد: ما تا اردیبهشت مشکلی نداشتیم، اما در خرداد تقاضا بالا رفت و ما ناچار شدیم 75 هزار میلیارد تومان از سیستم بانکی برای معیشت مردم کسب و کارها و نیاز مواد اولیه کارخانه جات تامین کنیم.

همتی با تأکید براینکه ما همه تلاش مان را شبانه روز انجام می دهیم و تمام فکر و ذکرمان کنترل تورم است، در پاسخ به افزایش حجم نقدینگی در دولت دوازدهم، گفت: میانگین رشد نقدینگی در 20 سال گذشته 27.9 بوده در حالی که در سال 97 که بدترین شرایط را داشتیم تنها کمتر از 3 درصد افزایش رشد نقدینگی داشتیم و این عدد بالایی نیست.

وی ضمن بیان اینکه با اخباری که از آزادسازی پول هایمان داریم، امیدوارم که بتوانیم پایه پولی را تقویت کنیم، ادامه داد: اگر یک میلیارد دلار از پول بلوکه شده کشور برگردد، قول می دهم 40 هزار میلیارد تومان از پایه پولی ایجاد شده را جمع کنم.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد که پول‌هایی نظیر آنچه که برای کرونا اختصاص داده‌ایم اثر خود را روی پایه پولی می گذارد و نمی‌توان سلب مسئولیت کرد و باید تمام ابعاد را کنار هم دید.

وی بار دیگر به مردم توصیه کرد که روی دلار سرمایه گذاری نکنند چراکه به نفع منافع ملی نیست و ادامه داد: دوسه ماه پیش که دلار بالای 32 هزار تومان شد گفتم دلار نخرید. کسانی که گوش نکردند الان 10 هزار تومان ضرر کرده اند. البته اگر در روزهای آینده این ضرر بیشتر نشود.

همتی درباره ارزش واقعی قیمت دلار گفت که نمی توانم برای دلار قیمت مشخص اعلام کنم ولی از این رقم‌هایی که الان هست کمی کمتر است.

وی درباره دلار 15 هزار تومانی وعده داده شده از سوی رئیس جمهور هم سعی کرد تأیید یا تکذیبی نکند و اینطور توضیح داد که آقای روحانی هم گفتند اگر پول های بلوکه شده ازاد شود قیمت دلار به این رقم می رسد انشالله که برسد!

رئیس کل بانک مرکزی از عرضه روزانه 150-160 میلیون دلار در بازار نیما خبر داد و گفت: مردم دوست دارند قیمت ارز پایین بیاید. مجری هم گفت البته الان دیگر تمام مردم از کاهش قیمت ارز خوشحال نیستند خصوصاً سهامداران بورس. همتی در پاسخ تصریح کرد: انشالله وضعیت بورس هم خوب شود.

آیا دولت دلارها را احتکار کرده است؟

همتی در پاسخ به این سوال که برخی می گویند که دولت دلارهای احتکارشده ای دارد که در آستانه برخی اتفاقات سیاسی می خواهد آن را آزادسازی کند، گفت: کاش آدرس بدهند من به سراغ این دلارها بروم. اگر ارزی باشد، من به عنوان رئیس کل بانک مرکزی که ذی نفع ترین فرد برای کاهش نرخ دلار هستم، نمی توانم نگاه کنم؛ پس برخی اظهارنظرها در این خصوص صحت ندارد.

وی با تأکید براینکه حساب اختصاصی رئیس جمهور صحت ندارد و تمام ارزها باید به کشور برگردند، تصریح کرد: شرایط هم بهتر شده است و در روزهای آینده روند صادراتی بهتر شده و شرایط بهبود می یابد؛ بازار هم بهترین مکانیزم برای تعیین نرخ دلار است؛ البته من دو سیاست دارم که مورد قبول رئیس جمهور است که یکی صیانت از منابع ارزی و دیگری، تقویت رقابت اقتصادی در کشور است تا از خروج سرمایه جلوگیری نماییم.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو درباره انتقادات بورسی ها به بانک مرکزی درباره تأثیر افزایش نرخ بهره بین بانکی در ریزش بورس گفت: زمانی که با حجم انباشت پول در بانکها و موضوع کرونا و توقف فعالیت های اقتصادی روبرو شدیم ، طبیعی است که نرخ کاهش یافت اما نرخ سود سپرده 15 درصد و گواهی سپرده هم 18 درصد است و سود بانکی را هیچ تغییری ندادیم. بانک ها ناترازی خود را براساس نرخ سود بین بانکی جبران می‌کنند و وقتی حجم پول زیاد باشد نرخ سود بین بانکی کاهش می‌یابد. زمانی هم این نرخ حدود 28 درصد بود، اما چون ملزم هستیم براساس بازار باز این نرخ را کنترل کنیم آن را در حدود 20 درصد تنظیم کردیم.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر اقتصاد گفت: وزارت اقتصاد مسئولیت مجمعی بانک های دولتی را دارد اما براساس قانون سیاستگذار پولی و بانکی، بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار به عنوان یکی از ارکان مهم بانک مرکزی است. به هر حال باید به وزارت اقتصاد هم کمک کرد چرا که وزیر اقتصاد هم همه تلاش خود را می‌کند و فشارهای مختلفی وجود دارد و ما نیز کمک کرده و می‌کنیم. ضمن اینکه اختلاف نظری هم بین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد وجود ندارد.

وضع ایران با بایدن فرق می کند؟/ اقتصاد را شرطی نکنیم

رئیس کل بانک مرکزی همچنین درباره تغییر رئیس جمهوری امریکا و تأثیر آن بر درآمدهای نفتی و ... گفت: درآمدهای بانک مرکزی در شش ماه اول کاهش چشمگیری یافت، اما الان روند متعادل شده و برای همین معتقدم ترامپ شکست خورده است.

وی با تأکید براینکه فارغ از اینکه چه دولتی سر کار باشد، ما روندی را که برای مدیریت ارزی و پولی انتخاب کرده ایم، ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: طبق آمار رشد نفتی و غیر نفتی ما در شش ماهه امسال مثبت شده است. چون ما از نظر هدایت اقتصاد داخلی موفق بوده ایم و این جریان را ادامه می دهیم.

همتی با تأکید براینکه نباید اقتصاد را شرطی کرد، افزود: اقتصاد را نباید معطل این دولت و آن دولت کرد؛ ما در هدایت اقتصاد ملی موفق بودیم، البته تحولات خوبی هم رخ داد و رشد اقتصادی مثبت شد که ما این روند را ادامه می‌دهیم؛ پس اگر بایدن و تیمش در مورد خواسته های ایران، همراهی کردند بهتر است؛ در غیر این صورت از مواضع خود کوتاه نخواهیم آمد؛ ضمن اینکه باید توجه داشت که جامعه هم این موضوع را درک می کند که ترامپ چه بر سر ایران آورد، چراکه به هر حال ترامپ شر بزرگی بود که از سر ایران رفع شد و مردم هم این را می دانند.

به کاندیداتوری ریاست جمهوری فکر نکردم

همتی در پایان در خصوص کاندیداتوری ریاست جمهوری گفت: مقام معظم رهبری فرموده اند که اقتصاد اهمیت جدی دارد و هر فرد غیر اقتصادی هم که رئیس جمهور شود باید محور کار خود را اقتصاد قرار دهد.

او تأکید کرد که راجع به کاندیداتوری ریاست جمهوری فکر نکرده ام.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقد برید بمیربن

      پاسخ ها

      • آرش

        ای کاش کلا نبودین

      • بدون نام

        لایک

      • بدون نام

        کار شماست یا قدم عموبایدن؟!!
        اگه عرضه دارید قیمت راپایین نگه داریدوپول خودمان رابه رخ بکشید!

      • بدون نام

        اگه ترامپ هم نبود پول ها کجاها خرج میشود ..۳سال ذخیره منابع ملی داخل کشور حفظ شده

      • بدون نام

        مردم رانابود کردید
        باگرانی مملکت با خرید ملت میچرخد
        پول ودستمزد بادلار نباشد
        یعنی نابودی تولید توان خرید تمام شد

      • ناشناس

        آفتابه و لگن هفت دست ، شام و نهار هیچ چی
        یه مشت آدمهای فقط حراف

      • ferishon

        این واقعا نظر منه انگار
        ساقول
        چرا راست میگی

      • E

        من حاضرم دلار پایین نیاد فقط تو و امثال تو جمع کنید سفرتونو برید!!!

      • بدون نام

        اتفاقا اینا بودن دلار شد سی چقدر پررو اند همه شون مثل هم اصولگرا اعتدالگرا

      • بدون نام

        ای خداااااااااااااااااااا خودت ظهور کن!
        این آقا دلار رو در حدود 14 تومان تحویل گرفت با تلاش شبانه روزی وی و امثال وی از 32 تومن رد شد و به لطف نتیجه انتخابات آمریکا به حدود 25 یا کمی پایین تر رسیده!
        حالا منت میذاره و طلبکار هم هست؟!!!

      • بدون نام

        رحمت بر اون مردی که دلار زمانش یک تومن بود

      • سرگردان

        مرسی که هستی
        خخخخخخ

      • ایرج

        دلارسه هزارتومنی رسونید به سی هزارتومن کاره کیه غیرازشما ...شمابی کفایترین مدیران حکومتی هستید

      • بدون نام

        زمانی که شما و امثال شما نبودید دلار 7 تا تک تومن بود گل پسر

      • بدون نام

        الهی فقط نابود بشید

      • سانسور بی سانسور

        از شما خیلی ممنونیم که دلار 3هزار تومنی رو 23 هزار تومن کردید، شما ها تمام مرزهای وقاحت رو جابجا کردید

      • ایرانی

        اگه عمو ترامپ رای می اورد اونوقت میدونستی که با مدیریت
        شما دلار ۵۰هزار تومنی که هیچی دلار از مرز ۱۰۰هزار تومن هم می گذشت.

      • ............

        اگرشما نبودیدکلا ایران اباد بود هم ثروت این ملتو میخورین هم سرملت منت میزارین

      • @

        یعنی شعور در حد صفر :):) همتی؟ اگه من رئیس بانک مرکزی بودم دلارو میکردم ۳ تومن !!!!!!! :)

    • بدون نام

      قرارشد شما باشید دلار ۱۰۰۰ تومن بشه و ما رو از دلار ۵۰۰۰ تومن میترسوندید ، آی پررویید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما فقط زودتر دست از سر مردم بردارید

      • بدون نام

        آقای همتی شماهمت ندارید فقط برای مردن خوبید چطوردلارراتو11تومن گذاشتید دروغگو

      • بدون نام

        واقعا نامردید خیلی نامردید چه روی دارند اینها۱۸هزاز میلیارد دولار را شما مثل نقل ونبات ریختین توبازار برای یه عده خاص حالا این حرف را میزنید نامرد

      • بدون نام

        قدرت خرید مردم پائین آمد
        نتوانستید دلار را گران کنید
        یادتان باشد دستمزدها حرف
        اول را میزند

      • حمید نجمی

        این همتی اگه حرف نزنه کسی میگه این لاله عایا؟

      • بدون نام

        يادم نميره جهانگيري با انگشت اقاي رئيسي رو نشون داد گفت اين اقا ميخواد دلار رو بكنه 5000 تومان به ولله هيچ وقت يادم نميره

    • بدون نام

      کاندید جدید ریاست جمهوری هست ؟!

      پاسخ ها

      • جعفر عبافروش

        سوء مديريت، خود شيفته هستید... فقط

      • بدون نام

        اگر اين 24 ميليون ساده لوح هستن باز به اين حزب دورو راي ميده

    • بدون نام

      اگر شما نبودید که الان دلار ۷ تومن بود . البته منظورم ۷۰ ریاله...اون چیزی که تحویل گرفتید و طی ۴۰ سال ۴۰۰۰ هزار برابرش کردید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم

      • بدون نام

        درود

      • روزگار تنهایی

        نفست گرم

    • بدون نام

      بشین بابا پدر مردمو با ندونم کاریتون در اوردین تازه منتم میزارین

    • محسن نیازی

      ممنون به خاطر گرونی و بدبختیمون واقعا ممنون
      خجالت هم خوب چیزیه

    • امیر

      پس معلوم شد همه چی دست شماست آمریکا کاره ای نیست ننگ برشما

      پاسخ ها

      • ............

        ازاولم همه چی دست خودشونه الان بالا پایین میشه در سیاست امریکا چیزی عوض شده؟اینها بدتر از هردشمنی هستن

    • علیرضا

      ای کاش شماها نبودید حداقل بخاطر مدیریت فضایی شما اون همه جوون کشته نمیشدن و دلار میشد 100 هزار تومن
      اونموقع مثل الان همه چیز میخوابید از ترس فروش نرفتن اجناس وارداتیتون قیمت ها میومد پایین

    • پرویز

      شما دلار را از سه هزار تومان ۳۰ هزار تومان کردید واقعا چقدر پرور تشریف دارند اقایان قبمت ها ۳۰۰ برابر شده باز بنازم به این رو

    • بدون نام

      شما مردم رو از دلار پنج هزار تومانی میترسوندید حالا به دلار بیست پنج هزار تومانی افتخار می کنید

    • هادی خسروی

      خخخخخخ خدا رو شکر ک بودین

    • بدون نام

      بازم خداروشکر شما بودید

    • بدون نام

      خجالت آوره

    • محمدثابت

      تو یکی کمر غول شکوندی

    • مهدی

      خدا از تو روحانی نگذره جون مردم کردین تو شیشه شاخص فلاکت دوم جهان شدیدم اگه شما نبودید چندم میشدیدم؟

    • HasanJalil

      سلام و درود

      عاجزانه
      ازتون می خواهیم که
      بررررررررررررررررررررررررید
      آقا نباااااااآااااااااااااااااااشین
      اره شما برین
      بذار بشه ۵۰ تومن . اصلا ۱۰۰ هزارتومان.
      فقط به تمام مقدسات قسم
      بررررررررررررررررررررررررید

      پاسخ ها

      • روزگار تنهایی

        برن سوار کی بشن

    • بدون نام

      یعنی پر رو تر و دروغگو تر از این جماعت آفریده نشده و نخواهد شد
      خجالتم خوب چیزیه، حیا کن.......

    • بدون نام

      دولت روحانی و خاتمی مرد هست

      پاسخ ها

      • ............

        اره دقیقا نمونه مردان امروزن خخخخخخخ

    • بدون نام

      به خدا اگه پیاده‌روها رو دیوار می‌کشیدن بهتر این وضعیه که شما درست کردید

    • بدون نام

      خلاصه دوس دارم بدونم اگه ترامپ الان رای آورده بود بازم این میگفتی

    • جعفر

      خسته نباشی .

    • بدون نام

      راست میگه

    • بدون نام

      اخه نیست همه چی ۵ تا ۶ برابر نشده!!!!
      مردک شما چجوری تورم حساب میکنی ...تورم شما با تورم ملت فرق داره؟ اها شما امت بالا شهر نشینی ما ملت پایین شهری ...

    • خسروی

      باز مادر عروس حرف زد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راست میگه خواهر عروس ..دولت روحانی رو ترامپ از اینور دشمنان داخلی هم از اینجا

    • وطن

      مردن دارید

    • جعفر

      شما ما را از دلار 5 هزار تومنی می ترسوندید .

      پاسخ ها

      • علی

        واقعا چه رویی دارید شما ودوستانتان از دولت فقط داریم برای رفتنتون روز شماری میکنیم

      • ferishon

        و دیوار کشی پیاده رو ها
        سایه جنگ
        ارزش پول ملی و پاسپورت لواشکی
        و وعده های دیگره سن ایچ و دیگر هیچ‌

      • بدون نام

        اگر نبودید دلار ۵۰ هزارتومان نمی شد ۱۰۰۰ تومان میشد بی مدیریتی شماهاست که تورم بالای صددرصد هستش .برید کنار تا مدیر خارجی بیاریم .همه شما دروغ گو هستید و دزد
        بچه ها تون الان کجا هستند .شغل شأن چی هست .

    • عارف فاضلی

      چقدر خودشیفته
      خودشون قیمت میبرن بالا الان دست پیش میگیرن....

    • بدون نام

      خدایی کاری به کسی ندارم. نظر خودم این که اگر تمام مسئولین مملکت مثل شما عملکرد خوبی میداشتن وضع خیلی بهتر بود. از زحمات شما تشکر میکنم

    • بدون نام

      جوک قررررررررن

    • بدون نام

      خدالعنت کنه شمارا

    • بدون نام

      قرار بود شما باشید دلار ۱۰۰۰باشه؟؟؟؟؟
      یعنی الان مردم رو چی فرض کردی...

    • بدون نام

      شما نبودید هیچ جنگی نبود

    • بدون نام

      راضی به دلار۵۰هزاری هستیم،فقط شما برید!!!.

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه شمارو .

    • بدون نام

      شما اگه نبودین که کلا دنیا از دستتون راحت تر جلو می رفت

    • امید

      جون عمت هنوز هم از این بیشتر.خیلی پوست کلفت و پر رو هستی

    • بدون نام

      مرسی که هستی

    • پورکاوه

      جناب رئیسسسس کل،بزرگی کن برماببخش که نمیدونستیم به لطف حضورشما در راس باث خوشبختی بوده و مادر غفلت بسرمی بریم.جناب رئیس تورم کمرشکن برای شماها پنجاه درصد وصد در صده،برای ملت از هزار درصد افزووووون.
      جناب رئیس کل در کدام دوره ارزش پول ملی از ارزش افغانی افغانستان هم کمتر بوده ما نمیدانستیم !

    • بدون نام

      سلام . نمی دونم چرا با خوندن این مطلب یاد حرف ترامپ افتادم . به ترامپ گفتن چرا اینقدر کشته کرونا در امریکا دارید و اقدامی نمی کنید . گفت اگر ما و اقدامات ما نبود . کشته چندین برابر الان بود .

    • redtiger

      شما اگه نبودۑ که الان دلار زیر هزار تومان بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط حرف بدون عمل

    • M.R

      ابجی دروغگو رو خدا نگه داره

    • ناشناش

      یکی میگفت جنگ و کنترات بدن به ما یه هفته ی جمعش میکنیم
      یکی دیگه میگفت ما با امضاکردن چند تا ورق سایه جنگ از روی ایران برداشتیم اما کلا ابرهای سیاه تحریم حاکم شد
      یکی قبلاگفته بود من 13سال قیمتها رو تا تونستم ثابت نگه داشتم وگفت ببینم شما چی کار میکنین
      حالا ما نبودیم نبودیم شروع شد

    • بدون نام

      اين حرفا رو ميزنيد كه آدم حالش حتي از خودش هم بدش مياد جناب همتي اگه شما نبوديد تخم مرغ الان همون قيمت ٥٠٠ بود نه ١٨٠٠ تومان بس كنيد كه حالمون از شما واسحاق خان وكابينه حسن خان بهم ميخوره كمي بداد مردم برسيد بس كنيد اون دلارهايي كه با نرخ اسحاقي داديد به نور چشمايها به مملكت برگشت شد

    • M

      شما سال دیگه خدا رو شکر نیستید تا ببینیم 50 هزارتومان میشه یا نه

    • o

      فعلا شما هستید و امروز نذاشتید دلار ریزش کنه آخه شرکاتون متضرر میشن ملت رو چی فرض کردید فعلا بتازونید تا خدا صبرش لبریز بشه خدا دیرگیره

    • بدون نام

      اگه ترامپ میشد دوباره حتما ۵۰ تومن میشد و شما که ادعا میکنی نه کاری میکردی نه کاری ازت برمیومد داخلیا اونوریارو بهونه کردن هر کار میخوان میکنن

    • amer

      اتفاقا به خاطر وجود جناب جو بایدن دلار اومد پایین والا دلار بالای 50تومن بود شانس اوردین

    • amer

      اتفاقا به خاطر وجود جناب جو بایدن دلار اومد پایین والا دلار بالای 50تومن بود شانس اوردین

    • بدون نام

      مرسی که هستید

    • راز

      اگه حاجاقا بایدن نیومده بود آره....

    • بدون نام

      حتما به خانم بگو برات اسفند دود کنه!

    • اکبر ندیری

      هر گندی زدی خود تو زدی

    • بدون نام

      وظیفه جنابعالی بالا بردن ارزش پول کشور وعدم توقف تولید هست که درکارشما مشاهده نشد.کشور در وضعی بحرانی است کافی بود دستور میدادی محتکران بگیرند وسریع مجازات کنند.بجز اینکه همگی از رفتن هراس داشتید.

    • A.K

      منت گذاشتین بر سرمون

    • بدون نام

      بس کنید حرافی را ادمهای خودشیفته ، هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه

    • بدون نام

      جان مادرت هیچی نگو

    • حاجی

      بابا یکی نیست
      این اقا را از خواب بیدار بکنه

    • بدون نام

      برو خجالت وقاحت هم خوب چیزیه این جواب مردمه شماها کی هستید در تاریخ نشنیده ایم

    • کاربر قدیمی

      راستی اینارو خودت تنهایی کشف میکنی یا همدست داری ؟

    • بی نام

      میشه لطفا نمک نزنید به زخم مردم

    • بدون نام

      اگر شما نبودین دلار از سه هزار تومان بالاتر نمیرفت .دروغ بسه دیگه .

    • بدون نام

      خدا همه تونو لعنت کنه ،که بیچاره کردید مردمو

    • بدون نام

      اگه بورس نبود که جیب مردم بزنید دلار به 200 هزار تومن هم میرسید.... چقدر شماها بی شرم و حیائید....

    • بدون نام

      یک راهنمایی به مسعولین مملکت تا بهشت زهرا پر نشده برای رفتن به سعادت ابدی عجله کنید

    • بدون نام

      تیم شما البته بسرکردگی رییس جمهور بلایی بسر مردم اوردید که اثارش تا ده ها سال میمونه اصلا فرص کن دلار امد شد ده هزار کدام جنس را‌میتونید پایین بیاورید کدام جنس نام ببرید ایران ویران شد

    • بدون نام

      مردک احمق اگه شما نبودید الان دلار با ریال هم ارزش بود!

    • علی

      فکر میکنی تورم ۱۵۰ درصد نیست و کمتره؟؟ خیلی خوش خیالی یا اونقد پولداری ک تورم رو اصلا حس نمیکنی و تاثیری روی خودت و زندگیت نداره، مرد حسابی تورم بالای ۵۰۰ درصده، یکم به خودتون بیاید و واقعیت جامعه رو درک کنید

    • بدون نام

      ﺩﻣﺖ ﮔﺮﻡ ﭘﺮﺭﻭﻫﺎﻭاﻱ

    • بدون نام

      برو بابا دلت خوشه

      پاسخ ها

      • گدا

        براتون اسپند دودکش می‌کنم جنابت کار ها

    • بدون نام

      خودتان بردید بالا دم انتخابات میارید پایین

    • بدون نام

      شوخی نکن حاجی اگه ما نبودیم دلار هنوز هفت تومان بود

    • بی نام

      اگر برجام بود واقعا مشکلی نبود لعنت به ترامپ وکاسبان تحریم

    • بدون نام

      حالا هم که هستی همون ۵۰۰۰۰ تومنه، فقط تاریخ ارائه اعلام نشده...

    • اد

      گفتن اگر ما نیاییم دلار می شود 5هزار تومان
      حالا می گویند اگر ما نبودیم دلار شده بود 50هزار تومان
      ای روتون را شکر که همیشه طلبکارید
      نه خجالتی ، نه عذر خواهی ، نه استعفایی ،
      فقط پررویی و طلبکاری

    • بدون نام

      اگر شما نبودید که دلار 7 تومان بود،،،
      شما که اومدین به 30000 تومان رسید،،،،

      دوباره حرف مفت زدی،،،، باز سنگ پا،،،،
      شما ها دیگه کی هستین؟

    • خطیب

      بی خیال بابا تو خوبی......

    • ۱۳۵۷

      خیلی پر رویی

    • بدون نام

      شما نه دوست عزیز اگر بایدن نبود دلار میشد ۵۰ تومن پس آدرس غلط ندید

      پاسخ ها

      • روزگار تنهایی

        کجایی دلار 70ریالی حالیم نبود وقتی گفتی 13سال قیمتها رو ثابت نگه داشتم خندیدم بهت

    • سعید رضایی

      برو همت جون دعا کن .ترامپ خان رییس جمهور نموند وگرنه الان باید مثل پینوکیو دروغگو فقط دعا میکردیم

    • بدون نام

      چه روی داری سنگ پای قزوین

    • امیر

      فقط برای خالی کردن جیب مردم اومدید. با این ترفندها و چرب زبونی ها میخواین صورت مساله رو پاک کنین.
      .. خودتونید...

    • عبدالله

      اگر شما نبودید دلار ۷۰ ریال بود

    • بدون نام

      ای کاش نبودی!!!

    • بدون نام

      اگه شما نبودید؟ تو چکار مثبتی تا حالا کردی پایین اومدن دلار هم از اتفاقات جهانی نشعت مگیره اونو به نام خودت ننویس عضو دولت بی کفایت

    • کرامت

      اخ پس دلار دست شما بود هروقت دلت خواست بازاربالاببری جای خالی خزانه راپرکنی برددلارتا30تومان دوباره دلت خواست ملت که سرمایه اش رابرد دلار زود آوردی پاین خدای از کسی دستور داشتی ملت بدبخت کنی یا وقت با سیاست خودت بود ولی ا گرمیخواستی تاریخ اسم شماراثبت کند باید م یبریدی 50تومان خوب فکر کن بازهم دیرنیست اگر دلت میخواد ببربا لا

    • بدون نام

      به دوسه تاکشورهمسایه نگاه کن خجالت بکش ارزش پول ملی

    • مسعودی

      ؟؟؟؟

    • بدون نام

      میزان محبوبیت را دیدی وسنجیدی پس لطفا ساکت شو

    • بدون نام

      شما چطور از رو نمیرین لابد انتظار داری ملت ازتون تشکر کنن

    • کریس

      آقای متکبر زمانی شما نبودین دلار فقط 7 تا تک تومانی بودوسواری بنز مدروز از دم قسط با سود یک درصدهشتادهزارتومان بود که الان میشه قیمت یک شانه تخم مرغ

    • بدون نام

      دلار سه برابر شد از سر صدقه انتخابات آمریکا دو تومان ارزان شد البته بانک مرکز حالا عزادارست حالا هر که پا میشه میگه من بودم من بودم بابا برید بشینید تو خانه هاتون

    • رسول

      اگر شما نبودید دلار ۷۵ ریال بود. زودتر برید

    • نقی

      بایدن را عشق است دروغگو

    • زرگر

      شما نبودین دلار زیر 10 تومن بود بی همت

    • بدون نام

      از همین جا سرتو بکن بالا کامنت ها رو بخون
      ببین چطوری خون مردم رو تو شیشه کردین

    • بدون نام

      اقای همتی شما در مورد ارز به مردم خیانت کردی ارزش پول ملی ما دردنیا صفر شد خجالت بکشید

    • ***

      مرسی که هستی

    • بی نام

      والا اگه پنجاه تومنم میشد ، میگفتین ، اگه ما نبودیم ۱۰۰ تومن میشد

    • amer

      ترامپ عزیز کجایی که این همتی بد جور داره کرم میریزه
      ترامپ رفت همه زبون باز کردن!
      خدا شاهد اگه امید مردم به جوبایدن نبود و اگه ترامپ بود دلار به 100هزارتومن هم میرسید ولی حیف که رفت

    • بدون نام

      منت هم بگذار اگر ما نبودیم دلار ۱۵۰هزار تومان میشد بخدا قسم اگر شمانبودید وضع ما خوب میشد

    • بدون نام

      یعنی نبود چند نفر یعنی بشریت در خطر بود چه برسه دلار

    • حاج قاسم

      باز این حرف زد

    • بدون نام

      امثال شماها پدر مردم را دراوردین با این افتضاحات بیشمارتون
      هرکجای دنیا بود در پیشگاه مردم عذرخواهی میکردن و استعفا میدادن
      رو که نیس

    • بدون نام

      یعنی در رو داشتن نمونه اید

    • بدون نام

      همتی تویکی منحصر فردی هستی جای خوشحالی است که شماها هستید اصلا مبادا جایی بروی بانک مرکزی دچار تزلزل می شود

    • بدون نام

      ممنون اینا هر چی میگن نمیدونم ولی من حرفتو درک میکنم میدونیم چقدر با جان میخاستین دلار بالا نره که الانم داره برمیگرده ولی تو همین مملکت کسایی بودن مردم براشون مهم نبود میخاستن دلار صد هزار بشه مردم بمیرن تا بگن چه دولت ناکارامدبود ایشالا همه چیز هم کم کم برمیگرده و خدا هم یاریتون کند تا چشم بعضی ها که میخاستن مردم بمیرن در بیاد تا بگن دولت نالایق بود خدا قوت خاتمی روحانی ظریف همتی

    • ایران

      اولا شاهکارهاتون رو توگینس باید ثبت کنید ،تو هست سال ارزش پول ملی شد پوچ،ثانیا اگه هم راست گفته باشی ،منتی نداره ،وظیفه تون رو انجام دادید ،از این ملت خجالت نمی کشید این جوری صحبت میکنید ،آدم دردشو تو این مملکت به کی بگه ،به زار آوردین ملت رو ،خدا لعنت کنه هرچی مسئول بی وجدان رو ،به خدا واگذارتون کردیم.تمام

    • ژاسمن

      خدا خودت بیا پایین جواب این بشر رو بده به خدا ما دیگه مقابل این موجودت کم اوردیم

    • بدون نام

      منت سر مردم نزارید، تمام این تورم وگرانی ها نتیجه عملکرد ضعیف شما وامثال شماست وتازه اگر هم کاری کرده باشید وظیفه تونا انجام دادید

    • بدون نام

      اينهم بلف سياسي ودروغ شاخدار اگر شما بودید دلار ۱۰۰۰۰۰تومان میشد این دلال ها خویشتن داری کردند

    • بدون نام

      می تونی نباشی بری امتحان کن

    • بدون نام

      اگرشمانبودین دلار ایقد گران نمیشدبعدشم ایناهمش بهونست

    • بدون نام

      منت گذاشتن دیگه عادت شده برای این ها

    • سلام

      ننه داغ نبینم
      عجب روی دارن ازنوع سنگ پای قزوینه

    • بدون نام

      حتما
      اگر عبدالناصر و اسحاق نبودند کره زمین از مدارش خارج شده و بشریت از بین میرفت

    • بی نام

      آفرین
      باید به شما گفت فرشته!!!!
      چقدر آسایش برای ما فراهم کردید!!!!

    • بدون نام

      خدا را شکر بودی

    • داود

      اگه رییسی بود ۵ تومن میشد .

    • saftarmodarsi5372@ gmail.com

      میدانید شماها با این نسل و نسل ایند چیکار کردیت

    • بدون نام

      انشالله وقتی نباشی بعد از شما همه چیز معلوم میشود و بعد تاریخ قضاوت خواهد کرد که چه بسر مردم اوردید

    • بدون نام

      دروغگو اول اينكه دلار 30 هزارتومان شد دوم اينكه گويا شما تو خونت دلار چاپ ميكردي

    • بدون نام

      تجربه ثابت كرده در ايران اگر هيچ مسئول و مديري نباشد هيچ تاثيري كه ندارد بلكه امورات بهتر و روان تر انجام ميشود

    • سپیده

      البته منظورش اینه اگه جو بایدن نبود الان دلار50 بود.

    • ممننننکتواکککک

      حالا انگار اوردیش 2000 تومن مگه نمیبنی هنوز 22 هزار تومنه هرموقع اومد پایین پایینتر بعد بیا من من کن

    • بدون نام

      راست میگه

    • سهند

      ارواح‌عمت‌توکه‌راست‌میگی.

    • بدون نام

      آقای همتی اصالتا افغانی هست و غم ندارد که چه بلائی به سر مردم می آید این را هر کارشناس خبره مالی میداند اگر از خودش تعریف نکند چه کند

    • بدون نام

      بهتره بگی،اگه بایدن نبود دلار پنجاه میشد!

    • بدون نام

      چرت نگو
      توی بدترین کشور آفریقایی هم اینجوری نیست

    • بدون نام

      نمیزارین بیاد زیر ۲۰ تومن چون مافیا نمیزارن چون مافیا قدرت دارند چون مافیا جنس دارن و ضرر میکنند چون مافیاقدرت دارند.خدا ازتون نگذره

    • بدون نام

      ریال ایران بی ارزشترین پول دنیاست. یه کم خجالت بکشین. همین امارات رو ببینین سالهاست حتی یک دهم ارزش پولش تکون نخورده بعد شماها ظرف فقط ده سال ارزش پول رو بیست برابر کاهش دادین. بیست برابر میدونین یعنی چی؟؟؟یعنی فاجعه آقای همتی

    • بدون نام

      دروغ دروغ دروغ بسه بسه بسه ریا ریا ریا بسه بسه بسه استعفا استعفا استعفا بله بله بله

    • بدون نام

      اگراز مادر متولد نمیشد وبزرگ بشی
      وپستی راکهبه بیچاره شدن ملت
      منتهی می‌شود تصاحب کنی عین
      صلاح بود پپسی برا خودت بازنکن

    • بدون نام

      بابا بتمن،سوپر من،مرد عنکبوتی

    • بدون نام

      ای کاش نبودین ای کاش کاش کاش

    • اصغر كله

      اگر من نبودم كره زمين توسط موجودات فضايي خورده شده بود .

    • بدون نام

      يعني اگه نبوديد بدبختيهاي بيشتري داشتيم ؟
      حال كه شما هستيد ليست خوشبختيهاي را كه داريم و نام ببريد ؟

    • بدون نام

      اگه تو نبودی هم چیز بهتر بود تو فقط گند زدی

    • ایرانی سالار

      خاهشن کمبودهاوتحریمهای دولت روبافشاربه مردم جبران نکنید

    • بدون نام

      اگر همه ی شما نبودین دلار هفت تومان بود
      هفتاد ریال

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        دقيقا

    • mehdi

      همه این کار ها کار خودتون بود از ترس سقوط دلار بردین بالا تا درامد داشته یباشید از طریق واسطه های صراف ، اگه شما نبودید دلار همون 1000 تومن سابق بود

    • بدون نام

      از منم منم کردنت معلوم میشه همین قدر هم که بالا رفته از پدر سوخته بازی های خودتون بوده وگرنه ما ۴۰ ساله تحریم هستیم...

    • جواد

      حالاکه هستی بدتره همش بالاپایین میاد

    • بدون نام

      طبق گفته خودتان اگه رئیسی می آمد دلار از ۳۵۰۰نهایت به ۵۰۰۰تومان می رسید

    • سعید

      شما قرار بود بیاید که دلار 5 هزار تومن نشه!!!!

    • ۹

      خوش به حالمان

    • ramin

      اگه شما نبودید دلار 7 تومان بود

    • بدون نام

      ماشاالله روکه نیست سنگ پای قزوین است خجالت بکشید

    • یی سو

      خجالت بکشید لابد ازارث پدرت ارز دربازار می آوردی!

    • بدون نام

      مرسی که هستید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج