جاباما
۱۰۸۲۳۱۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

طرح «فرخ‌بال» یونسکو- ایران آغاز شد

طرح فرخ‌بال کمیسیون ملی یونسکو-ایران با همکاری یکی از شرکت های هواپیمایی کشور با شعار "ایستگاه بعدی: فرهنگ" (The next stop: culture) با حضور اساتید خوشنویسی و جمعی از بزرگان فرهنگ و هنر آغاز به کار کرد.

خبرگزاری ایلنا: طرح فرخ‌بال کمیسیون ملی یونسکو-ایران با همکاری یکی از شرکت های هواپیمایی کشور با شعار "ایستگاه بعدی: فرهنگ" (The next stop: culture) با حضور اساتید خوشنویسی و جمعی از بزرگان فرهنگ و هنر آغاز به کار کرد.
طرح «فرخ‌بال» یونسکو- ایران آغاز شد
طرح فرخ بال با نامگذاری هواپیمایی به‌نام استاد میرعماد حسنی صبح چهارشنبه اول بهمن در فرودگاه مهرآباد تهران به مرحله اجرا رسید.
حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران درباره طرح فرخ بال اظهار کرد: کمیسیون ملی یونسکو به عنوان نهاد ملی و مرجعی که با هدف معرفی فرهنگ و هویت ایرانی برای جهان و توجه دادن نسل جوان به گنجیه‌های ادبی و دینی فعالیت می‌کند در تفاهم با شرکت ایران‌ایر تور، طرح فرخ‌بال را به مرحله اجرا رساند.
وی با بیان اینکه امیدواریم این تفاهم‌نامه‌ها به دیگر کشورها گسترش یابد، توضیح داد: فرخ‌بال عنوان این طرح، از واژگانی است که از بزرگان ادب ایران اسلامی وام گرفته شده و شعار آن "ایستگاه بعدی: فرهنگ" (The next stop: culture) است.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، عنوان کرد: هدف از اجرای طرح فرخ‌بال این است کسانی که عزم سفر می‌کنند در هر پرواز و در هر فرخ‌بال، با یکی از بزرگان و مشاهیر و نام‌آوران ایران اسلامی آشنا شوند؛ آغاز سفر فرصت خوبی برای مسافران است تا با خیالی آسوده، نام یکی از بزرگان ایرانی اسلامی را ببیند که بر هواپیما حک شده و درباره آن شخصیت در زمان پرواز می‌توانند مطالب تهیه شده را مطالعه و به تماشای آثار تصویری و فیلم‌هایی بنشینند که به معرفی آن شخصیت می‌پردازد.
وی توضیح داد: هر شهروندی که نام یکی از شخصیت‌ها و بزرگان کشور را بر پیکر هواپیما می‌بیند به ایرانی بودن و مسلمان بودن و برخاستن از این آب و خاک افتخار خواهد کرد و این کار می‌تواند برای هر کسی تلنگری باشد که آن شخصیت بزرگ را بشناسد و با آثارش آشنا شود.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران تاکید کرد: این تفاهم مبارک در هفته گذشته بین ما و ایران‌ایر تور منعقد شد و با توجه به همزمانی این تفاهم‌نامه با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی خوشنویسی راه ابریشم «رقص قلم» و از جایی که جمعی از اساتید و نمایندگان کشورهای مختلف به‌مناسبت این رویداد و به‌منظور رونمایی از نمایشگاه رقص قلم عازم مشهد مقدس هستند، بر آن شدیم نام نخستین فرخ‌بال را «میرعماد حسنی اسطوره نستعلیق ایران» بگذاریم.
ایوبی گفت: نستعلیق ایرانی با نام میرعماد حسنی جان گرفت و همچنان به عنوان یک اسطوره در جهان فرهنگ ایران اسلامی مطرح است. در این پرواز جمعی از خوشنویسان و اعضای انجمن خوشنویسان ما را همراهی خواهند کرد و در مشهد نیز جمعی از خوشنویسان به استقبال این پرواز خواهند آمد و خوشبختم اعلام کنم نام میرعماد حسنی را استاد امیرخانی که خود اسطوره خط نستعلیق ایرانی هستند، نگاشتند و خط استاد امیرخانی بر پیکر این هواپیما حک شد. همچنین در قالب دفترچه‌ای، زندگی میرعماد حسنی در این پرواز در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: در ادامه این طرح، دیگر شخصیت‌های ایرانی که در فهرست مشاهیر جهانی یونسکو قرار گرفته‌اند، انتخاب خواهند شد و نوبت به نوبت نام و تصویرشان بر پهنه هواپیماها ثبت و گزارش مختصری از اندیشه آنان در اختیار مسافران این پروازها قرار خواهد گرفت.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو یادآور شد: شعار "ایستگاه بعدی: فرهنگ" شعاری زیباست که به مسافری که وارد فرودگاه می‌شود این نگاه را می‌رساند که سفرش از ورود به هواپیما آغاز شده و این هواپیما خود یک مقصد و ایستگاه است و هواپیمایی که وسیله و مرکب بود به ایستگاه فرهنگی تبدیل شده که باید در آن لختی درنگ کرد و با شخصیتی بی‌مانند آشنا شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج