جاباما
۱۰۸۲۴۸۰
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران می‌شود

منابع خبری روز چهارشنبه مدعی شده‌اند رئیس‌جمهور جدید آمریکا قصد دارد یکی از مقام‌های دخیل در مذاکرات هسته‌ای برجام را به عنوان نماینده ویژه دولت در امور ایران منصوب کند.

خبرگزاری فارس: یک رسانه صهیونیستی گزارش داده «جو بایدن»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا قصد دارد «رابرت مالی»، از مقام‌های دولت سابق آمریکا که در مذاکرات هسته‌ای با ایران هم نقش داشته را به عنوان نماینده ویژه دولت در امور ایران منصوب کند.

پایگاه «جوئیش‌اینسایدر» این خبر را به نقل از منابعی که از برنامه بایدن در این خصوص مطلع هستند گزارش داده است. او در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا یکی از اعضای شورای امنیت ملی آمریکا بود.

رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران می‌شود

مالی از فوریه ۲۰۱۴ تا ژانویه ۲۰۱۷ یکی از اعضای تیم امنیت ملی دولت باراک اوباما بود. او سال ۲۰۱۵ از سوی اوباما به عنوان مشاور ویژه رئیس‌جمهور در مسائل خاورمیانه تعیین شد.

او بعد از جدا شدن از دولت باراک اوباما به عنوان رئیس «گروه بین‌المللی بحران» منصوب شد و تا به امروز در این سمت حضور داشته است.

تیم انتقال قدرت بایدن به درخواست جوئیش‌اینسایدر پاسخ نداده و گفته در حال حاضر اعلانیه‌ای در این خصوص ندارد. رسانه صهیونیستی انتصاب مالی به این سمت را به تلاش جو بایدن برای دیپلماسی با ایران ارتباط داده است.

این ادعا در شرایطی مطرح شده که «جو بایدن» تا به حال به طور صریح و شفاف سیاستش در قبال برجام را اعلام نکرده است. او، در عوض، با استفاده از عباراتی مبهم و تفسیرپذیر هم از بازگشت به برجام سخن گفته و هم از قصدش برای انجام مذاکراتی جهت «طولانی‌تر کردن و تقویت» این توافق هسته‌ای.

جمهوری اسلامی ایران گفته که هیچ قید و شرط و مطالبات جدیدی را برای اینکه آمریکا تعهداتش در برجام را اجرا کند نخواهد پذیرفت.

یک منبع که با تفکرات تیم بایدن در خصوص ایران آشنا است روز دوشنبه به شرط عدم افشای نام به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «اگر ایران به پایبندی به توافق بازگردد ما هم به آن باز می‌گردیم. این نخستین گام خواهد بود.»

وی در ادامه تصریح کرده بازگشت به توافق اولیه کف سیاست دولت بایدن در قبال ایران است نه سقف آن. منبع مورد استناد آسوشیتدپرس اضافه کرد: «[سیاست دولت بایدن در قبال ایران] به اینجا ختم نمی‌شود.»

آسوشیتدپرس به توضیحات بیشتری درباره مواضع دولت بایدن در قبال برجام اشاره نکرده، اما مشاوران بایدن قبلاً گفته‌اند دولت او قصد دارد از بازگشت به برجام به عنوان سکویی برای گفت‌وگو با شریکان برای «تقویت و طولانی‌تر کردن برجام» استفاده کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج