۱۰۸۲۶۲۹
۳۳ نظر
۵۰۰۱
۳۳ نظر
۵۰۰۱
پ

داستان عجیب پرسپولیس؛ تیم حکومتی بی‌دفاع!

داستان پرسپولیس و مخالفان پرشمارش در این فصل هم در نوع خودش داستان عجیبی است.

روزنامه توسعه ایرانی: داستان پرسپولیس و مخالفان پرشمارش در این فصل هم در نوع خودش داستان عجیبی است. از یک طرف هواداران این باشگاه نگران نداشتن یک مدافع میانی کاملا تخصصی برای هفته‌های پیش رو هستند و از سوی دیگر، مخالفان پرسپولیس این تیم را به «حکومتی» بودن متهم می‌کنند! ظاهرا این کشمکش قرار است تا پایان فصل همچنان ادامه داشته باشد. اتهام‌ها علیه پرسپولیس به خودی خود نه اثبات‌شدنی هستند و نه می‌توان آنها را به طور کلی رد کرد اما شنیدن این حرف‌ها از زبان کسی مثل مهدی هاشمی‌نسب آن هم بعد از اعلام شدن یک پنالتی اشتباه به سود تیمش، اصلا پذیرفتنی به نظر نمی‌رسد.

پرسپولیسی‌ها از مدتی قبل، باید آمادگی روبه‌رو شدن با یک حقیقت عریان را در خودشان احساس می‌کردند. روبه‌رو شدن با این حقیقت که دیگر تنها با یک یا حتی چند تیم به عنوان «رقیب» روبه‌رو نیستند و باید با فضایی مبارزه کنند که در آن اصلا از قهرمانی این تیم استقبال نمی‌شود. خیلی از رقبای پرسپولیس حاضرند خودشان هم جام قهرمانی به دست نیاورند اما در عوض، پرسپولیس هم دوباره قهرمان لیگ برتر نشود.

خود پرسپولیسی‌ها اما در عین حال به شدت از عملکرد وزارت در انتخاب مدیری مثل رسول پناه و جدایی ستاره‌هایی مثل شجاع و بشار انتقاد دارند. مخالفان، برنامه‌ریزی لیگ برتر را به سود پرسپولیس می‌دانند و طرفداران این باشگاه هنوز هم باور دارند که لغو دیدار این تیم با ذوب‌آهن به جریان آماده‌سازی شاگردان یحیی قبل از فینال آسیا لطمه زده‌ است. مخالفان، عملکرد داوران را تلاشی برای قهرمانی دوباره پرسپولیس می‌دانند اما علاقه‌مندان به این باشگاه، اخراج نشدن عارف غلامی در دربی و پنالتی عجیب اعلام شده به سود فولاد در مسابقه این هفته را نشانه بی‌میلی داورها به قهرمانی دوباره پرسپولیس ارزیابی می‌کنند. در این مورد آب آنقدر گل‌آلود است که هر کس فقط به صید ماهی خودش فکر می‌کند. فولادی‌ها با وجود یک «پنالتی بادآورده» باز هم بازنده شده‌اند اما همچنان کوتاه نمی‌آیند. آنها در توجیه این شکست حتی از رنگ لباس سرمربی حریف در کنار زمین و سن و سال گزارشگر مسابقه هم حرف زده‌اند. اساسا نمی‌توان باور داشت که چنین ادعایی از دل یک نگاه فنی نسبت به فوتبال بیرون بیاید.

مهدی هاشمی‌نسب، سوژه اصلی جنجال‌های این هفته در استادیوم آزادی بود. او در حالی این بلوا را به راه انداخته که خودش همه شهرتش را در دنیای فوتبال مدیون همین «باشگاه خاص» است

مهدی هاشمی‌نسب، سوژه اصلی جنجال‌های این هفته در استادیوم آزادی بود. او در حالی این بلوا را به راه انداخته که خودش همه شهرتش را در دنیای فوتبال مدیون همین «باشگاه خاص» است. اگر همین پرسپولیس نبود، مهدی هرگز نمی‌توانست اولین قرارداد صد میلیونی تاریخ فوتبال ایران را به دست بیاورد. اگر همین تیم خاص نبود، او هرگز نمی‌توانست به یکی از گرانقیمت‌ترین مهره‌های فوتبال ایران تبدیل شود. مهدی امروز می‌توانست در ردیف اسطوره‌های باشگاه پرسپولیس بایستد. می‌توانست کنار یحیی و کریم، روی نیمکت قرمزها بنشیند و ارج و قرب زیادی در بین طرفداران این تیم داشته باشد اما حالا نه در پرسپولیس پذیرفته می‌شود و نه در بین آبی‌ها محبوب است. در لیگ برتر هم به «شلوغ‌کاری» روی نیمکت به سود فولاد متهم شده است. این حرفی است که حتی استقلالی‌ها در مورد هاشمی‌نسب می‌زنند. یعنی او که خودش یکی از شاخص‌ترین ستاره‌های فوتبال ایران محسوب می‌شد، حالا شغلش را به واسطه فریاد زدن برای اعتراض به داور و مصاحبه کردن برای خوشامد جواد نکونام به دست آورده است.

درست وقتی همه از «متصل بودن» پرسپولیس حرف می‌زنند، دغدغه هواداران این تیم نداشتن یک مدافع مطمئن است. این چه تیم حکومتی عجیبی است که باید مهاجم نوکش را در قلب دفاع به زمین بفرستد؟ این چه تیم متصلی است که به فینال آسیا رسیده اما به جای پرستاره‌تر شدن، نفر به نفر مهره‌های کلیدی‌اش را از دست داده است؟ این توجیه‌های عجیب تا امروز نه‌تنها پرسپولیس را زمین نزده‌اند، بلکه این تیم را برای رسیدن به موفقیت مصمم‌تر کرده‌اند. پرسپولیس به کمک انگیزه‌ای که از همین زمزمه‌ها گرفته، از رسیدن به قهرمانی و جام اشباع نشده است. در حقیقت رقبا بدون آن‌که بدانند، بزرگ‌ترین لطف ممکن را در حق این تیم کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زنده باد پرسپولیس کبیر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پرسپولیس صغیر

      • انسانی

        لنگ مدافع زیاد داره ، ددی مسعود ، ددی روحانی ، ددی جهرمی ، ددی های فدراسیون اینا بهترین مدافعان ۴ فصل اخیر بودند دیگه گریتون برای چیه ؟

    • علی

      چرا همش از پنالتی میگین وچرا از اون دو اشتباهی که داور کرد ودو خطایی که نبود ومنجر به گل لنگ شد حرف نمیزنید

      پاسخ ها

      • انتی لنگ

        واقعا درست میگویی

      • بدون نام

        کدام خطا

      • بدون نام

        کاملا درست فرمودید، اوایل یک ،دو خطا به ضرر تیم حکومتی می گیرند تا زبانشان. برای دیگر تیم ها و منقدان دراز باشه و همچنین از ان بعد به دیگر تیم ها بتازند، نمونه یک خطا پنالتی به ضرر تیم حکومتی و از آن طرف دو خطا که اگه می گرفت تیم حکومتی به فولاد گل نمی زد، این روند تا پایان فصل ادامه دارد و نیازی به دفاع وسط ندارد.

      • قرمز

        بازیدبا المنیوم یادت نره چندتاپنالتی برای اون تیم شهرستانی نگرفتن معلوم شد امسال همه دست به دست هم دادن تاکیسه قهرمان بشه فعلا بابا مسعودتون هواتون رو داره دقیقا سه تیم سرنیمکت داره کیسه بااین همه بازیکن اما بازهم زیرپرسپولیس هستین اخرش.خخخخخ

    • شهرام ژ

      خودت هم ظاهرا لنگی هستی نه تحلیلگر

    • بدون نام

      این جو سازی بر علیه پرسپولیس بوسیله استقلالی‌ها راه افتاد اینکه می‌گوید باشگاه‌ها امسال دوست ندارن پرسپولیس قهرمان بشه همه استقلالی هستن کادر تیم‌ها رو ببینید فولاد آلومینیوم گل گهر سایپا نفت

      پاسخ ها

      • محمود

        تاچشم مخالفامون دربیاد

      • بی نام

        اینکه کادر مدیریتی همه تیم ها استقلالی ان باعث افتخارمونه
        زنده باد استقلال

      • بینام

        نه بابا یشتر تقصیر یحیی بود لباسش مشکی بود مدام پاس میدادن به یحیی که گل بزنه

    • جنوبی

      خداجای حق نشسته تلاشتون رو بیشتر کنید که دوم شید دوباره چون پرسپولیس باز هم قهرمانه باتعصبی که کادرفنی بازیکینا وهوادارا نسبت به تیمشون دارن

    • تیم مردمی پرسپولیس کبیر

      هاشمی بی اصل و نسب ، به هر دری میزند تا محبوبیت کسب کند!

      پاسخ ها

      • انسانی

        بی اصل و نسبی برازنده لنگیاست نه مهدی هاشمی نسب که خار چشم شما لنگیاست

    • بدون نام

      مرحبا، پاینده باشی پرسپولیس عزیز من

    • لر با غیرت

      مگه حکومت چشه و چه عیبی داره
      بذار بعضی هی بگن تیم خاص یا تیم حکومتی شاید کمی از سوزششون کم بشه
      خدایا به بزرگی خودت شکر
      ببین تیم محبوب مردمی پرسپولیس،چکار به این جماعت کرده که هی دارن میسوزن

    • تیام

      هاشمی نسب واسه مااستقلالی ها محبوبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا لایق همید شما اسدقلالی ها و اسکناس نصب

      • بنافی

        واقعا

    • بدون نام

      باز هم پرسپولیس قهرمان میشه ب لطف وزیر و فدراسیون و داوری و رسانه ها

    • بدون نام

      باز هم پرسپولیس قهرمان میشه ب لطف وزیر و فدراسیون و داوری و رسانه ها

    • کوروش کبیر

      یکی از نشانه های حکومتی بودن لنگ همین دفاع کور کورانه شما از لنگه.کی دست و پای لنگ را بسته بود که بازیکن نخره مگه همه این بازیکنا با نظر گلمحمدی جذب نشدن لطفا یکجانبه قضاوت نکنید مگه تنها لنگ بازیکن از دست داده استقلال که یک فصل هفده تا بازیکن از دست داد

    • معظمی

      خوب اقای نویسنده اگر میسوزی خودت برو دفاع کن براشون سید جلال با دوتا قرص دوپینگی به بازی میرسه نترس

    • بدون نام

      تیم منفور که با اختلاس و تبانی اول میشه باید هم همه از لنگ بد بگن

      # لنگ و هدایتی

    • محمدی

      گل محمدی نه تا بازیکن گرفته که هفت تاش هافبک ومهاجم هستندحالا هم از مدافع میناله به لحاظ کمیت وهم مهاجم به لحاظ کیفیت .تقصیر مربی نیست؟،؟

    • پرسپولیس مظلوم

      ایولل ممنون بخاطره همچین مقاله ای

    • بدون نام

      پرسپولیس هویت ایران و ایرانی

    • Perspolis*90 urum

      باز این کیسه کشای سوراختور نمای شعله زرد نظر دادن تو فینال اسیا که وزیر ورزش اینا نیستن

    • سعید

      آقای جنوبی همه تیم هاکافرهستندفقط شماخدارادارید

    • سلطان

      چرا نظر من چاپ نشد

    • سرخ

      مطب درست ، عادلانه و منطقی است، ،احسنت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج