۱۰۸۲۷۶۷
۱۴ نظر
۵۰۰۲
۱۴ نظر
۵۰۰۲
پ

فوتبال ایران، نیازمند به چند آقا کریم!

کریم باقری در موفقیت‌های اخیر پرسپولیس نقش غیرقابل انکاری دارد و این موضوع را حتی پیشکسوتان تیم‌های رقیب هم تایید می‌کنند.

خبرآنلاین: کریم باقری در موفقیت‌های اخیر پرسپولیس نقش غیرقابل انکاری دارد و این موضوع را حتی پیشکسوتان تیم‌های رقیب هم تایید می کنند.

پرسپولیس در چند سال اخیر یکی از بهترین دوران تاریخ خود را تجربه کرده و تقریبا به همه افتخارات ممکن دست پیدا کرده است. دوره‌ای که با برانکو آغاز شد و با کالدرون و حالا یحیی ادامه پیدا کرده و قرمزها هنوز پس از چهار قهرمانی پیاپی و دو فینال آسیا در شرایط خوبی به سر می‌برند و تغییرات هم نتوانسته مانع این موضوع شود. در این بین از عوامل مختلفی برای موفقیت‌های سریالی سرخپوشان نام برده شده اما نقش یک عامل با وجود تاثیر زیادش نادیده گرفته شده و آن هم حضور کریم باقری در کادرفنی پرسپولیس است. آقاکریم قرمزها در تمام این سال‌ها عضو ثابت کادرفنی پرسپولیس بوده و بدون هیچ چشم‌داشتی نقش خود را به خوبی ایفا کرده است. نقش کریم باقری در پرسپولیس آن‌قدر زیاد است که وقتی شایعه جدایی او و حضورش در کادرفنی تیم ملی مطرح شد پرسپولیسی‌ها شدیدا نگران شدند و تلاش کردند او را حفظ کنند.

نقش غیرفنی آقا کریم

کاری که کریم در پرسپولیس انجام می‌دهد بیش از آن‌که مربوط به مسائل فنی باشد به بحث نظم و دیسیپلین تیم ارتباط دارد. او که در زمان فوتبال خود از بزرگان بوده و مورد احترام همگان است به واسطه همین احترام توانسته نظم خوبی را در پرسپولیس حکم‌فرما کند که کمک بزرگی به این تیم در راه موفقیت کرده است. برای فهمیدن نقش ویژه کریم باقری کافی است نگاهی به اتفاقات بازی با فولاد بیاندازد که شماره شش سابق پرسپولیس با برخورد به موقع با شماره شش فعلی او را از اخراج نجات داد. شاید اگر کریم باقری در آن صحنه دخالت نمی‌کرد کنعانی‌زادگان به اعتراضش ادامه می‌داد و کار به اخراج او و ده نفره شدن پرسپولیس در بازی حساس مقابل فولاد کشیده می‌شد و آن موقع دیگر معلوم نبود که چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد؟

فوتبال ایران، نیازمند به چند آقا کریم!

حسرت استقلالی‌ها

این رفتار باقری حتی مورد توجه استقلالی‌ها هم قرار گرفت و بسیاری از کانال‌های هواداری استقلال از خلا فردی چون باقری در کادرفنی تیم‌شان در سال‌های اخیر سخن گفتند. شاید یکی از عوامل اصلی نتیجه نگرفتن استقلال هم نبود چنین فردی باشد که بازیکنان به نوعی از او «حساب» ببرند و به حرفش احترام بگذارند. شاید اگر استقلال هم یک کریم باقری داشت اتفاقاتی چون درگیری بازیکنان این تیم پس از پنالتی چیپ فرشید اسماعیلی یا ماجرای قلیان در اردوی قطر و درگیری در فرودگاه رخ نمی‌داد. در این فصل محمود فکری تلاش بسیاری کرده که نظم را به استقلال برگرداند و در چند مقطع بازیکنان خاطی را تنبیه کرده اما شاید بهتر باشد که تمرکز سرمربی روی مسائل فنی قرار بگیرد و دستیارانش بحث‌های انضباطی را مدیریت کنند. روشی که در پرسپولیس به خوبی جواب داده و نتیجه‌اش شرایط فعلی پرسپولیس است.

آقا کریم پرسپولیسی ها می تواند الگو باشد

بدون تردید در پرسپولیس هم مثل دیگر تیم‌ها اتفاقات حاشیه‌ای رخ می‌دهد اما بحث مهم نحوه مدیریت این اتفاقات است که به عملکرد تیم آسیب نزند، به رسانه‌ها و فضای مجازی کشیده نشود و ...وجود کریم باقری در مدیریت این امر برای پرسپولیسی‌ها بسیار حیاتی بوده و آن‌ها باید قدر کاپیتان اسبق خود را بدانند.

راز موفقیت باقری

راز موفقیت و مقبولیتی که کریم باقری دارد ساده است. در فوتبال ایران که سرمربی از دستیارش می ترسد کریم سال ها دستیار بوده، هنوز دستیار است و 6سال دیگر هم دستیار خواهد ماند. او به سهم واقعی‌اش از فوتبال قانع است و دنبال براندازی سرمربی نیست. بنابراین طبیعی است که برای همه یک چهره امین و مورد اعتماد باشد.

تغییر آدم ها تغییرش نمی دهد

برای کریم باقری فرقی نمی کند برانکو رو نیمکت پرسپولیس باشد،علی دایی یا یحیی گل محمدی.حتی کالدرون هم با کریم باقری به هیچ مشکلی برنخورد.باید گفت که تغییر آدم‌ها، هدف کریم باقری را تغییر نمی‌دهد. او برای خدش یک هدف را در پرسپولیس تعیین کرده و برای رسیدن به آن هدف می جنگد.کریم با هیچ مدیرعاملی،سرپرست و سرمربی ای در پرسپولیس به مشکل نخورده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ستونی ستون باشی برامون

    • بدون نام

      خدا انشاالله حفظش کنه برا ما

    • بدون نام

      آقای عزیز برادرگرامی این چه حرفیه که میزنی بازیکنها باید به اون درک بالا ازفهم وشعور برسند که با هرسوتی جنجال آفرینی نکنند وبعدش ماها بتونیم ازدانش فنی کریم باقری استفاده ببریم نه اینکه کریم بیاد دهن بازیکنها رو بگیره ببنده!!!!

    • کریم پرسپولیسی

      برامون بمونی شاه کریم که وجودت نعمته واسه ارتش سرخ همیشه بهت افتخارمیکنیم

    • سلطان محمدی

      زنده باد پرسپولیس زنده با کریم باقری احسنت

    • بدون نام

      توجه مهم توجه
      با توجه به پیشنهاد جالب سایت خبرآنلاین واینکه تیمها برای برقراری نظم وانظباط بیشترمیتوانند یک نفردیگر را به کادرفنی خود اضافه کنند خبرمیرسد باشگاه استقلال بدنبال هانی کرده میباشد!!!!

    • بدون نام

      هانی کرده به استقلال نزدیک شد !

    • بدون نام

      آیا با آمدن هانی کرده استقلال به آرامش خواهد رسید؟؟؟

    • بدون نام

      هانی کرده :ازبچگی استقلالی بودم

    • یک استقلالی..

      اقا کریم مورد احترام...همه است چه ابی وقرمز.....؟

    • حمید دیوانی

      با سلام به تیم پرسپولیس ( از مدیریت محترم و بازیکنان عزیز و هواداران گرامی ) وقتی عزیزی مثل اقا ‌کریم هست پس لطفا مدیریت محترم بفکر لباس گرم کن یکدست مربی ها باشه که اقا کریم که قدیمی تر از بعضی مربیان همان تیم است و از لحاظ اموزش و تکنیک فوتبالی بالاتر ومحبوب تر است احترام ویژه گذاشته شود .

    • مرتضی

      شخصیت آقای باقری،احترام برانگیزه ووجودش برای پرسپولیس نعمته که حتی ازتغییرکادرفنی میتونه مهمترباشه

    • ایران من

      زد دهن کنعانی رو خونین کرد.البته ختم قایله شد.

    • shahin

      حالا اگه یه استقلالی بود متهم به بی ادبی و بدرفتاری میشد.چون لنگیه کارش شده کارستان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج