۱۰۸۲۹۵۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

جمع و تفریق دولت با مجلس با هم فرق دارد!

عضو کمیسیون تلفیق گفت: دولتمردان از جیب مردم تفریق کردند و به جیب اطرافیان خود جمع کردند، حالا مجلس می‌خواهد از جیب رانت خواران تفریق کند و در جیب مردم جمع کند، شاید جمع و تفریق دولت و مجلس با هم فرق داشته باشد.

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم قم و عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: بطورکلی مجلس در بحث قیمت ارز ورودی نداشته است.

احمد امیرآبادی فراهانی افزود: نرخ تسعیر ارز در مجلس تعیین می‌شود و بر اساس آن دلار یا یورو تبدیل به ریال شده تا در بودجه به هزینه تبدیل شود.

وی اظهارداشت: دولت در لایحه بودجه سال آینده فروش روزانه دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت پیش بینی کرده بود که در کمیسیون تلفیق این عدد به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و در ضمن نرخ تسعیر هم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

وی افزود: نرخ ارز را بازار تعیین می‌کند و خود دولت هم پیشنهاد داده این نرخ بر اساس قیمت بازار باشد.

امیرآبادی فراهانی بیان داشت: بانک مرکزی بنا بر تصمیم کمیسیون تلفیق مکلف است ارز (دلار و یورو) را دو درصد زیر قیمت بازار به فروش برساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی اشاره کرد و گفت: تاکنون به میزان قابل توجهی ارز چهار هزارو ۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی و دارو تخصیص یافته اما این کالاها با قیمت دولتی به دست مردم نرسیده است.

نماینده مردم قم و عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای مثال محاسبه قیمت مرغ با نهاده چهار هزار و ۲۰۰ تومانی کیلویی کمتر از هشت هزار تومان می‌شود نه ۳۵ هزار تومان افزود: این ارز فقط به نفع رانت خواران تمام شد.

وی اظهارداشت: این رانت خواران در حقیقت از وابستگان، اطرافیان، هم جناحی‌ها، هم گروهی‌ها و نزدیکان دولتمردان بودند.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: برخی افراد برای واردات کالا ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی دریافت کردند اما جنس به کشور وارد نشد و همچنین برخی‌ها کالا وارد اما به قیمت دولتی به سبب عدم نظارت و کنترل دولت در بازار توزیع نکردند.

وی ادامه داد: مجلس هم ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی و هم تعرفه گذاری آن را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰حذف کرد که با این تصمیم به یقین انحصار رانت شکسته می‌شود.

نماینده مردم قم و عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهور در جلسه اخیر هیئت دولت گفت مجلس جمع و تفریق اعداد را بلد نیست.

وی ضمن انتقاد از اظهارات رئیس جمهور گفت: این گونه صحبت کردن با نمایندگان مردم درست نیست، مجلس به دنبال همدلی و و حدت است تا کشور بتواند در مقابل دشمنان بایستد.

وی با بیان اینکه اهالی خانه مجلس عددهای جمع و تفریق را خوب بلدند، یادآورشد: دولتمردان از جیب مردم تفریق کردند و به جیب اطرافیان خود جمع کردند حالا مجلس می‌خواهد از جیب رانت خواران تفریق کند و در جیب مردم جمع کند شاید جمع و تفریق دولت و مجلس با هم فرق داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت اگر جمع و تفریق بلد بود وضعمان به اینجا نمی رسید ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج