۱۰۸۳۰۶۶
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

رهاسازی ۲۵۰۰خودروی گرفتار در برف و کولاک

مدیرکل مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه تا صبح امروز ۲۵۰۰ خودرو گرفتار در برف توسط راهداران رهاسازی شد، از انسداد ۳۸۰ محور روستایی به دلیل برف گفت و افزود: هیچ محور شریانی مسدود به علت بارش برف نداریم.

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه تا صبح امروز ۲۵۰۰ خودرو گرفتار در برف توسط راهداران رهاسازی شد، از انسداد ۳۸۰ محور روستایی به دلیل برف گفت و افزود: هیچ محور شریانی مسدود به علت بارش برف نداریم.

فرهاد مهریاری در تشریح آخرین وضعیت راهداری در محورهای مواصلاتی و جاده های شریانی با توجه به بارش های اخیر اظهار داشت: سامانه بارشی که در کشور بود به تدریج از شمال‌شرق کشور خارج شد اما از روز گذشته تاکنون ۲۱ استان تحت تاثیر بارشهای این سامانه قرار گرفتند و جمعاً ۲۲۰ محور شریانی و ۱۰۶ محور غیر شریانی برف‌روبی و پاکسازی شد.

وی با اشاره به فعالیت ۳ هزار و ۱۸۰ نفر راهدار در این محورهای مواصلاتی برای انجام راهداری زمستانی بیان کرد: از روز گذشته تاکنون تعداد ۲۰۵۰ دستگاه انواع ادوات و ماشین‌آلات راهداری شامل لودر، گریدر، برف روب، نمکپاش و غیره به کار گرفته شد.

مدیرکل مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در این مدت جمعا ۱۰ هزار تن شن و نمک بابت برف روبی و ایمن‌سازی محورها در جاده ها پاشیده شد همچنین در ۸۴ نقطه رفع ریزش و عملیات ریزش برداری داشتیم و در چندین نقطه پاکسازی محور از ریزش سنگ و کوه واریزه انجام شد.

مهریاری ادامه داد: از دیروز تا کنون ۹۰ مسافر در راهدارخانه‌ها اسکان موقت داده شدند به هر حال در برخی جاده ها توفان و کولاک برف بود و در راستای ایمنی بیشتر مسافران، این اسکان موقت انجام شد.

وی گفت: همچنین ۲۵۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه که در برف گیر کرده بودند رهاسازی شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محور شریانی مسدود به علت بارش برف نداریم گفت: از دو روز پیش با بارش برف تعداد ۳۵۰ محور روستایی مسدود شده بود که بخشی از انها با تلاش راهداران بازگشایی شد اما با بارشهای روز گذشته و دیشب مجددا تعدادی راه روستایی مسدود خصوصاً در استان‌های گلستان،خراسان رضوی،خراسان شمالی و سمنان اضافه شد و در حال حاضر ۳۸۰ محور روستایی مسدود داریم.

مدیرکل مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به باز بودن همه جاده های اصلی گفت: اگر انسداد محور شریانی هم در دو روز اخیر داشتیم موقتی و در راستای حفظ ایمنی مسافران جهت کاهش شدت کولاک و تسریع عملیات راهداری بود.

وی تاکید کرد: درست است که سامانه بارشی از کشور خارج شده است اما سرمای شدید در کنار وزش باد شدید ممکن است موجب ایجاد کولاک شود که در این راستا راننده ها حتما تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و از سوی دیگر نسبت به رعایت قوانین و مقررات رانندگی در شرایط برفی و بارانی دقت کنند.

مهریاری با اشاره به بازگشایی برخی محوهای روستای بیان کرد: قطعاً پس از برف روبی محور‌های شریانی راهداران به سراغ محورهای روستایی می روند در ۲۴ ساعت گذشته در استان‌هایی نظیر گلستان، شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی بیش از ۵۰ سانتیمتر برف باریده است که راهداران باید به سرعت نسبت به ایمن‌سازی و برف روبی محورهای شریانی اقدام کنند و سپس سراغ محورهای روستایی بروند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج