۱۰۸۳۲۳۵
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

متهمان کامیون مرگ به ۷۸سال حبس محکوم شدند

چهار نفر از اعضای یک باند قاچاق انسان در پیوند با ماجرای مرگ ۳۹ مهاجر ویتنامی که اجساد آنها در پشت یک کامیون یخچال‌دار در بریتانیا پیدا شد، در مجموع به ۷۸ سال زندان محکوم شدند.

برترین‌ها: چهار نفر از اعضای یک باند قاچاق انسان در پیوند با ماجرای مرگ ۳۹ مهاجر ویتنامی که اجساد آنها در پشت یک کامیون یخچال‌دار در بریتانیا پیدا شد، در مجموع به ۷۸ سال زندان محکوم شدند.

این چهار مرد که موریس رابینسون، رونان هیوز، گئورگه نیکا و ایمون هریسون نام دارند روز جمعه ۲۲ ژانویه (۳ بهمن) به دلیل ۳۹ مورد قتل غیر عمد و قاچاق انسان حکم زندان گرفتند.

رابینسون و هیوز که هر دو اهل ایرلند شمالی هستند، پس از اعتراف به جرم خود به ترتیب به ۱۳ سال و ۴ ماه و ۲۰ سال زندان محکوم شدند. دو متهم دیگر به نام نیکا و هریسون که او نیز اهل ایرلند شمالی است، بدون اعتراف و با نظر هیئت منصفه به ترتیب به ۲۷ و ۱۸ سال زندان به همان جرم محکوم شدند.

ماجرای کامیون مرگ چه بود؟

در ساعت یک و نیم بامداد ۲۳ اکتبر ۲۰۱۹ میلادی (یکم آبان ۹۸) ۳۹ جسد در قسمت یخچال یک تریلی مخصوص حمل مواد غذایی در منطقه صنعتی «گریز» واقع در شهرستان اسکس بریتانیا کشف شد.

متهمان کامیون مرگ به ۷۸سال حبس محکوم شدند

این اجساد متعلق به ۳۹ مهاجر ویتنامی شامل ۳۱ مرد و ۸ زن ۱۵ تا ۴۴ ساله بود که در آرزوی زندگی بهتر قصد داشتند با پنهان شدن در کامیون خود را به خاک بریتانیا برسانند، اما به دلیل حبس طولانی در کامیون و بر اثر کمبود اکسیژن جان خود را از دست دادند.

هنگامی که کامیون با اجساد درون آن کشف شد، رابینسون که راننده کامیون بود، آن را رها کرده و رفته بود.

گفته می‌شود که نیکا و هریسون قربانیان را به کامیون مرگ هدایت کرده‌اند تا آنها را از بندر زیبروخه در بلژیک به مقصد پورفلیت در بریتانیا حمل کند. در دادگاه متهمان توضیح داده شد که مهاجران با قاچاقچیان توافق کرده بودند تا در ازای انتقال آنها به بریتانیا به این شیوه که آن را خدمات ویژه یا «وی‌آی‌پی» می‌نامیدند، هر کدام‌شان مبالغی تا ۱۳ هزار پوند پرداخت کنند.

ظاهرا بسیاری از قربانیان پیش از مرگ و در زمانی که تریلی روی کشتی در حال عبود از دریا بود، تلاش کرده بودند تا صدای خود را به بیرون برسانند، اما کسی متوجه آنها نشده بود. برخی از آنها نیز از درون کامیون به خانواده‌های خود در کشورشان پیامک‌هایی برای اعلام خطر فرستاده بودند، اما هیچ کس تا قبل از کشف اجساد متوجه خطری که جان این افراد را تهدید می‌کرد، نشده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چ تراژدی غمگینی چ آرزوهایی در سر داشتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج