جاباما
۱۰۸۳۲۳۷
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

AFC پاسخی نداد، سمیعی باز هم در فکر قرض

تنها قولی که مدیران پرسپولیس این روز‌ها به اسپانسر‌های مختلف برای قرض گرفتن پول می‌دهند، پاداش آسیایی است و مشخص نیست که این پول کفاف این همه چاله‌وچوله مالی باشگاه را می‌دهد یا خیر.

روزنامه فرهیختگان: تنها قولی که مدیران پرسپولیس این روزها به اسپانسرهای مختلف برای قرض گرفتن پول می‌دهند، پاداش آسیایی است و مشخص نیست که این پول کفاف این همه چاله‌وچوله مالی باشگاه را می‌دهد یا خیر.

پرسپولیس لیگ برتر بیستم هیچ شباهتی به تیمی ندارد که در چند فصل گذشته شاهد آن بودیم و به نظر می‌رسد هشدارهایی که رسانه‌ها و اهالی فن در فوتبال به تصمیم‌گیرندگان باشگاه پرسپولیس می‌دادند و نادیده گرفته می‌شد، حالا شرایط را برای ادامه حیات سرخ‌ها سخت کرده و آنها به هر دری می‌زنند که بتوانند از گرفتاری‌هایی که به آن دچار هستند فرار کنند با سد بزرگ‌تری مواجه می‌شوند و همین موضوع سبب شده که مدیران فعلی نتوانند با این حجم از مشکلات به صورت فوری مبارزه کنند.

جعفر سمیعی که از حراست وزارت ورزش‌وجوانان به مدیرعاملی پرسپولیس برگزیده شد در این مدت که زمام امور را در اختیار گرفته تلاش بسیاری کرد تا بتواند یکی‌یکی مشکلات پیش رو را حل‌وفصل کرده و آرامش را به تیمش هدیه کند اما پرسپولیس را مدیران قبلی این تیم به کلاف پر از گره‌ای تبدیل کرده‌اند که به نظر می‌رسد این گره‌ها خیلی‌شان کور است و به این سرعت نمی‌توان شاهد باز شدن آنها باشیم. ضمن اینکه تیم مدیریت فعلی هم در جذب منابع و البته بازیکن و رفع کمبودها توفیق چندانی نداشته ست.

سرخ‌ها همچنان به دنبال پاسخ AFC

تا روز موعود برای پرداخت طلب حدود ۵۰۰ هزار یورویی ماریو بودیمر فرصتی باقی نمانده و مدیران باشگاه نهایتا حدود یک هفته فرصت دارند تا این خطر بزرگ را از خود دور کنند اما مشکل اینجاست که خزانه باشگاه خالی است و آنها حتی توان پرداخت طلب اندک بوژیدار رادوشوویچ را هم ندارند چه برسد به مبلغ هنگفت مهاجم کروات!

باشگاه پرسپولیس در این مدت تلاش بسیاری کرد تا بتواند با تامین منابع مالی، پول مهاجم اسبق کروات خود را پرداخت کند اما تمام این تلاش‌ها به در بسته برخورد کرد تا جعفر سمیعی و همکارانش در باشگاه پرسپولیس تنها یک راه‌حل را پیش روی خود ببینند و آن هم پرداخت این پول از درآمدشان در لیگ قهرمانان آسیاست.

سرخ‌ها در هفته‌های گذشته با کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه‌نگاری‌هایی را صورت داده‌اند تا بلکه با تعیین‌تکلیف پولی که قرار است به سرخ‌ها تعلق پیدا کند، آنها این شانس را داشته باشند که پول ماریو بودیمیر را از این پاداش پرداخت کرده و نگران بسته شدن ۳ پنجره نقل‌وانتقالاتی‌شان نباشند.

البته تا دیروز که خبرنگار فرهیختگان این موضوع را از باشگاه پرسپولیس پیگیری می‌کرد، هیچ پاسخی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به سرخ‌ها داده نشده بود تا امیدواری‌ها برای حل این مشکل از این طریق کمرنگ‌تر شده و پرسپولیسی‌ها یکبار دیگر خودشان را در شرف بسته شدن پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی‌شان ببینند.

با توجه به اینکه هنوز تا نیم‌فصل زمان باقی‌مانده و پنجره نقل‌وانتقالاتی زمستانی لیگ برتر نیز در پایان هفته پانزدهم باز می‌شود، سرخ‌ها این فرصت را دارند که حتی اگر تا ۱۱ بهمن‌ماه موفق نشوند که این پول را به حساب بودیمیر واریز کنند، در فرصت یک ماهه بعدی این مبلغ را تهیه کرده و به حساب این بازیکن واریز کنند تا به محض پرداخت این پول و تایید آن از سوی وکیل بودیمیر، بار دیگر سرخ‌ها بتوانند در نقل‌وانتقالات فعالیت خود را آغاز کنند.

سمیعی همچنان به دنبال قرض گرفتن!

جعفر سمیعی یک‌مرتبه در زمانی که تازه وارد باشگاه شده بود و تیم در آستانه اعزام به فینال لیگ قهرمانان آسیا بود، مجبور شد برای اینکه بدهی باشگاه به بازیکنان و اعضای کادرفنی را بابت قراردادهای فصل گذشته و پیش‌پرداخت فصل جاری بپردازد، از یکی از اسپانسرهای قدیمی خود مبلغی را قرض بگیرد و البته مجددا با این اسپانسر وارد همکاری شود.

او که این روزها سعی می‌کند با انجام تعهدات باشگاه به این اسپانسر، بدهی باشگاه را کمتر و کمتر کند، حالا بار دیگر به این فکر افتاده که برای پرداخت پول ماریو بودیمیر بساط قرض گرفتن را پهن کند. البته سمیعی در این خصوص رایزنی‌هایی را با چند اسپانسر و بخش‌های مختلف انجام داده و از آنها خواسته که در صورت عدم توفیق باشگاه در پرداخت پول بودیمیر از پاداش آسیایی، آنها این مبلغ را به صورت قرض در اختیار باشگاه قرار بدهند تا پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه بسته نشود و او در ادامه بتواند با وصول پاداش آسیایی، این قرض را برگرداند.

با توجه به اینکه مبلغ بدهی به بازیکن کروات کم نیست، بعید به نظر می‌رسد که مدیرعامل پرسپولیس بتواند این پول را از یک جا تهیه کند و احتمالا مجبور می‌شود که مبلغ لازم برای تسویه با بودیمیر را از چند شرکت تهیه کند.

البته جالب است که تنها قولی که مدیران پرسپولیس این روزها به اسپانسرهای مختلف برای قرض گرفتن پول می‌دهند، پاداش آسیایی است و مشخص نیست که این پول کفاف این همه چاله‌وچوله مالی باشگاه را می‌دهد یا خیر.

کارگزار تا اواسط فروردین پول نمی‌دهد

در این هیاهوی مشکلات مالی که پرسپولیسی‌ها در آن گرفتار هستند، یکی از بخش‌هایی که خیلی بی‌سروصدا کار خود را دنبال می‌کند و به حل مشکلات سرخ‌ها ورود نمی‌کند، کارگزار این باشگاه است که در روز امضای قرارداد وعده داده بود در روزهای سخت پای کار سرخ‌ها می‌ایستد و در حد توان اجازه نمی‌دهد که لطمه‌ای به این باشگاه وارد شود.

آنها که در زمان مدیریت رسول پناه در باشگاه پرسپولیس، بخش عمده‌ای از پول برانکو را پرداخت کرده بودند، تا پایان سال ۹۹ که حدود دو ماه از آن باقی‌مانده، هیچ تعهد مالی‌ای به باشگاه پرسپولیس ندارند و مطابق شنیده‌ها اولین پرداختی‌شان به باشگاه در اواسط فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود که این زمان نمی‌تواند برای مدیران پرسپولیس زمان مناسبی باشد، چراکه آنها علاوه‌بر مشکلات پرونده‌های مفتوح در فیفا و دیوان عدالت ورزش، باید قسط دوم قرارداد بازیکنان و اعضای کادرفنی را هم پرداخت کنند.

آتیه داده‌پرداز فعلا برای حل مشکل پرسپولیسی‌ها قدمی برنداشته و ظاهرا قصدی هم ندارد تا مبلغی که قرار است در فروردین‌ماه به حساب سرخ‌ها واریز کند را زودتر بپردازد که البته باشگاه نمی‌تواند به این مساله معترض باشد. به همین جهت جعفر سمیعی برای حل مشکلات باشگاه به دنبال راه‌حل‌های دیگری می‌گردد.

پرسپولیسی‌ها این هفته پول می‌گیرند؟

سرخ‌ها که تاکنون حدود ۳۰ درصد از بازی‌های لیگ برتر بیستم را پشت سر گذاشته‌اند تنها توانسته‌اند بابت فصل قبل تسویه‌حساب کنند و البته ۱۰ درصد از قراردادهای فصل جدید را نیز دریافت کنند اما حالا با گذراندن ثلث بازی‌هایشان در لیگ زمان آن فرا رسیده که باشگاه بخش دوم تعهدات خود را انجام دهد.

البته مدیران باشگاه باید تا به اینجای مسابقات، ۳۰ درصد از قرارداد بازیکنان را پرداخت می‌کردند و در زمانی که بازی‌ها به یک‌سوم می‌رسید، بخش دوم را به حساب بازیکنان واریز می‌کردند که با نگاهی به پرداختی‌های باشگاه به بازیکنان می‌توان متوجه شد که هنوز ۲۰ درصد از تعهد اولیه باشگاه به بازیکنان انجام نشده و همین روزهاست که باز هم سروصدای بازیکنان دربیاید.

البته جعفر سمیعی که بین بازیکنان پرسپولیس به یک مدیر عمل‌گرا و صادق معروف شده، برای اینکه مثل سایر مدیران بدقولی نکرده باشد، از مدت‌ها قبل تلاش خود را برای تهیه پول آغاز کرده تا بتواند در موعد مقرر مبلغ لازم را به حساب بازیکنان و اعضای کادرفنی تیمش واریز کند و شنیده‌ها از باشگاه پرسپولیس نشان می‌دهد که ظاهرا مبلغ لازم برای پرداخت بخشی از پول اعضای تیم تهیه شده و قرار است این پول در هفته جاری به حساب باشگاه واریز شود.

حالا اگر اتفاق خاصی رخ ندهد بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم می‌توانند تا پایان هفته جاری بخش دیگری از مبالغ قراردادشان را دریافت کنند تا فعلا باشگاه از این لحاظ وارد حاشیه نشود و بازیکنان نیز بتوانند با‌انگیزه و تمرکز بالا، رقابت‌های پیش روی خود را در لیگ برتر پشت سر بگذارند و بهانه‌ای برای نتیجه نگرفتن‌های احتمالی نداشته باشند.

به نظر می‌رسد این پول بعد از دیدار دوشنبه سرخ‌ها برابر آلومینیوم اراک به حساب اعضای تیم واریز شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد علی

      پس رسول پناه چه میکنه پدر تیم را درآورد شماره حساب اعلام کرده وهواداران کمک کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج