۱۰۸۳۲۴۰
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

پرسپولیس در سید یک قرعه‌کشی قرار گرفت

با عدم صدور مجوز حرفه‌ای سازی نماینده ترکمنستان، تیم استقلال تهران موفق شد جواز حضور در مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.

روزنامه شرق: با عدم صدور مجوز حرفه‌ای ‌سازی نماینده ترکمنستان، تیم استقلال تهران موفق شد جواز حضور در مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.

بر طبق روال سال‌های اخیر سهمیه ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا ۲+۲ بود تا این‌چنین پرسپولیس و تراکتور جواز حضور در مرحله گروهی را به دست آورند و استقلال و فولاد نیز برای رسیدن به مرحله گروهی، آماده حضور در دیدار پلی‌آف شوند؛ اما حالا عدم صدور مجوز حرفه‌ای‌‌سازی یک تیم ترکمنستانی معادلات را برهم زده و به نوعی برای آبی‌پوشان پایتخت که فصل گذشته با نایب‌قهرمانی در لیگ برتر موفق به کسب سهمیه آسیایی شدند، یک میانبر را به وجود آورده است.

با حذف نماینده ترکمنستان و احتساب نیم سهمیه این کشور برای ایران، حالا استقلال به صورت مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۱ حضور پیدا خواهد کرد و سهمیه ایران به ۳+۱ ارتقا یافت. پس از اینکه سیدبندی تیم‌ها و نحوه برخورد آنها با یکدیگر در مرحله پلی آف مشخص شد، شاگردان محمود فکری باید به مصاف العین امارات می‌رفتند اما اکنون و با حذف نماینده ترکمنستان، حالا استقلال راهی مرحله گروهی شده و این فولاد است که باید به مصاف این تیم قدرتمند اماراتی برود.

شاگردان جواد نکونام جهت راهیابی به دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا کار سختی را برای تقابل با العین دارند و باید دید می‌توانند مجوز صعود به دور گروهی را کسب کنند یا خیر. طبق اعلام قبلی، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب از ۱۴ تا ۳۰ آوریل (۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده است قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ در تاریخ ۲۷ ژانویه (۸ بهمن) درکوالالامپور پایتخت مالزی برگزار می‌شود و باید دید چهار نماینده چه سرنوشتی در انتظار آنها در مرحله گروهی خواهد بود.

پرسپولیس در سید یک قرار گرفت

دیروز همچنین سیدبندی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نیز اعلام شد. این فصل بازی‌ها در ۱۰ گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و ۴۰ تیم در بازی‌ها حضور دارند. سیدبندی تیم‌ها در مرحله غرب به شرح زیر است:
سید یک: الدحیل قطر، پرسپولیس ایران، الهلال عربستان، شارجه امارات و السد قطر
سید دو: النصر عربستان، تراکتور، شباب الاهلی امارات، الریان قطر و الاهلی عربستان
سید سه: استقلال ایران، استقلال تاجیکستان، گوا هند، الوحدات اردن و پاختاکور ازبکستان
سید چهار: الشرطه عراق، برندگان چهار دیدار

پلی آف

نحوه برگزاری لیگ قهرمانان
سیدبندی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حکایت از کار سخت استقلال و تیم فولاد (در صورت صعود به مرحله گروهی) دارد. استقلال می‌تواند مطمئن باشد که در آسیا علاوه‌بر نمایندگان ایران، با تیم‌های پاختاکور، الوحدات، گوا و استقلال تاجیکستان همگروه نمی‌شود. احتمال همگروهی استقلال با تیم‌های سید یک از جمله الهلال، السد و الدحیل و تیم‌های قدرتمند سید دو از جمله الاهلی، الریان یا النصر می‌تواند کار آبی‌های تهران را سخت کند.
تیم پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ ایران و نایب قهرمان لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ در سید یک قرار دارد و خیالش بابت رویارویی با تیم‌های قدرتمند این سید از جمله الهلال، السد، الدحیل و الشارجه راحت است. البته پرسپولیس فصل گذشته توانست السد را در مرحله حذفی شکست بدهد.

افزایش تیم‌ها و تغییر فرمول صعود

کار تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا از آنجا سخت‌تر می‌شود که تنها پنج تیم صدرنشین و سه تیم دوم جدول که بهترین عملکرد را داشته باشند (در مجموع شرق و غرب ۱۶ تیم) به مرحله یک هشتم نهایی صعود می‌کنند. در مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ تعداد تیم‌ها به ۴۰ تیم افزایش یافته است و مسابقات در ۱۰ گروه چهار تیمی به صورت جداگانه در شرق و غرب قاره برگزار می‌شود.

AFC هنوز به صورت شفاف اعلام نکرده است که فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان را به چه شکل برگزار می‌کند. آخرین خبرها از رسانه‌های قطر حاکی است هر کشور میزبانی یک گروه را بر عهده خواهد گرفت و کنفدراسیون آسیا بعد از مراسم قرعه کشی، شرایط کشورهای داوطلب میزبانی را بررسی می‌کند. در سال ۲۰۲۰ و به دلیل شیوع ویروس کرونا، این مسابقات به صورت متمرکز در کشور قطر برگزار شد و تیم‌های اولسان کره جنوبی و پرسپولیس ایران قهرمان و نایب قهرمان شدند.

زمان‌بندی مسابقات فصل ۲۰۲۱ به این شرح است:

*مرحله مقدماتی به صورت تک بازی (۱۸ فروردین)
*مرحله گروهی به صورت رفت و برگشت (۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰)
*مرحله یک هشتم نهایی به صورت تک بازی (۲۲ و ۲۳ شهریور)
*مرحله یک چهارم نهایی به صورت تک بازی (۵ و ۶ مهر)
*مرحله نیمه نهایی (۲۷ و ۲۸ مهر دور رفت و ۴ و ۵ آبان دور برگشت)
*فینال 30 آبان بازی رفت و 4 آذرماه بازی برگشت)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کیسه سوز

      فقط سید سه رو عشقه کیسه بدبخت

    • پوکر

      اینم به لطف پرسپولیس که یکی از فینالیستها بود این امتیاز به ایران دادن وبازم پرسپولیس ناجی کیسه شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج