۱۰۸۳۲۵۵
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

در وضعیت محصوران تغییری ایجاد شده است؟

در چندماه اخیر در حالی که اخبار وتصاویری از خروج مهدی کروبی از حصر، و دیدار با برخی چهره‌‌‌های سیاسی کشور منتشر شده است، اما تنها تحولی که در رابطه با میرحسین موسوی و زهرا رهنورد تاکنون رسانه‌ای شده، امکان تماس تلفنی مستقیم از داخل حصر بوده است.

روزنامه همدلی: در چندماه اخیر در حالی که اخبار وتصاویری از خروج مهدی کروبی از حصر، و دیدار با برخی چهره‌‌‌های سیاسی کشور منتشر شده است، اما تنها تحولی که در رابطه با میرحسین موسوی و زهرا رهنورد تاکنون رسانه‌ای شده، امکان تماس تلفنی مستقیم از داخل حصر بوده است.

این تحولات در روزهای گذشته سبب شد تا برخی از فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای «خبر» از تحولات مهم‌تری در این رابطه بدهند؛ موضوعی که البته اگرچه به طور واضح از سوی این فعالان دیده نمی‌شود، اما اذهان را به این سوال رهنمون می‌کند که آیا قرار است بعد از ۱۱ سال تحولی مهم در این رابطه صورت گیرد؟

در میان سه چهره محصور، مهدی کروبی ظاهراً تاکنون وضعیت مطلوب‌‌تری داشته است. او چندماه پیش در تصاویری دیده شد که او را در خانه قدرت‌الله علیخانی از چهره‌‌‌های سیاسی و دوست او، نشان می‌داد و خبرها حکایت از آن داشت که علاوه بر علیخانی، با کسانی چون سیدمحمد موسوی بجنوردی، امام جمارانی، آشتیانی، رحمانی و عباسی‌فر و همچنین اسماعیل دوستی‌‌‌، سیدعباس موسوی و حسین کروبی نیز دیدار داشت.

چهار روز پیش نیز با انتشار تصویری اعلام شد که وی یک بار دیگر و این بار در مقام عیادت کننده به خانه شیخ قدرت‌الله علیحانی رفت. یکی از نزدیکان علیخانی درباره این دیدار به ایلنا گفت:«حجت‌الاسلام مهدی کروبی با حضور در منزل علیخانی از نزدیک جویای حال وی شد.» وی افزود:«شیخ اصلاحات؛ ضمن عیادت از حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی، بهبود ایشان را از خداوند متعال مسئلت کردند.»

ابن البته تنها خبرهایی نبود که نشان می‌داد کروبی می‌تواند به بیرون از حصر رفت وآمد داشته باشد. محمد قوچانی؛ روزنامه‌نگار و سردبیر روزنامه «اعتماد ملی» رسانه متعلق به حزب نزدیک به کروبی در دوران پیش از حصر‌‌‌، نیز در روزهای گذشته عکس‌هایی از حضور مهدی کروبی و کرباسچی در خانه‌ خود را از طریق صفحه خود در اینستاگرام منتشر کرد.

محمد قوچانی با انتشار عکس‌هایی از کروبی نوشت:«بیست سال پس از روز عروسی‌مان که با تلاش آقای کروبی از عزا درآمد و پدر عروس سرانجام از زندان به تالار عروسی رسید؛ دیشب ما (من و مریم و حافظ و ایران) میزبان آقای کروبی و آقای کرباسچی بودیم هر چند باز جای آقای باقی خالی بود اما حتی آقای باقی هم از این‌که یک گام به عبور از حوادث هشتاد و هشت نزدیک‌تر شده‌ایم راضی بود و خوشحال و ما هم به گام‌‌‌های بلندتر بعدی، امیدوار.»

وی ادامه داد:«هشتاد و هشت را نباید فراموش کرد، اما از آن باید عبور کرد و گام اول بازگشت هر دو نامزد اصلاح‌طلب انتخابات به جامعه بود که الان ظاهرا به گام آخر بدل شده است. اما حتی اگر (برخی) اصلاح‌طلبان به پایان راه رسیده باشند و همچون اصول‌گرایان در دور تکرار افتاده باشند، سیاست‌ورزی به خصوص اصلاح‌طلبی هرگز نمی‌میرد و یکی از نمادهای بقای آن همین روحیه‌ی آقای کروبی است.»

قوچانی در این یادداشت دلمشغولی‌‌‌های مهدی کروبی را نیز این گونه روایت کرد:«تمام شب شیخنا به فکر راه برون رفتی برای اصلاحات و کل کشور از این وضع تعلیق بود و در فقدان مسئولیت‌پذیری دوستان اصلاح‌طلب و رقیبان اصول‌گرا بر حال ملت و کشور غصه می‌خورد و در جست‌وجوی چاره برای جامعه‌ای بود که درگیر فروبستگی در هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا شده است.»

انتشار این تصاویر سبب برخی موضع‌گیری‌‌‌ها شده است. برخی از مخالفان سیاسی کروبی با اشاره به این تصاویر موضوع حصر را تبلیغ اصلاح‌طلبان دانسته و اساساً آن را تمام شده دانستند. از جمله خبرگزاری تسنیم نیز با انتشار این اخبار نوشت: «این برای چندمین بار است که تصاویری از ملاقات مهدی کروبی با شخصیت‌های سیاسی در‌ چند ماه و‌ هفته اخیر منتشر می‌شود و به نظر می‌رسد آنچه درباره شرایط حصر او طی ماه‌ها و حتی چند سال اخیر تصور می‌شود، اساساً با واقعیت موجود تناسبی ندارد.»

با این همه موضوع درباره دو محصور دیگر یعنی موسوی و رهنورد به این صورت نیست. شاید تنها تحول مهمی که در این باره اعلام شده خبری بود که نرگس موسوی دختر این دو چهره سیاسی و فرهنگی آن هم در واکنش به شایعه رفع حصر اعلام کرد. وی در پستی اینستاگرامی اعلام کرد:«همراهان و دوستان گرامی، از آنجا که در طول هفته گذشته اخباری مبنی بر آزادی محصورین اختر در فضای مجازی پخش شد که درست نبوده است، در پاسخ به سوال‌های مکرر به اطلاع می‌رساند:تنها تغییر اخیر صورت گرفته، ابلاغ مجوز تلفن مستقیم برای والدین ما می‌باشد. حال باید دید در این زمینه چه اقدامی صورت خواهد گرفت.» اما این پایان حرف و حدیث‌‌‌ها نیست.

در دو روز گذشته برخی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای تصاویر موسوی و رهنورد را به گونه‌ای منتشر کردند که گویی قرار است از این دو چهره رفع حصر صورت گیرد. فخرالسادات محتشمی‌پور یکی از این افراد است که با انتشار عکسی از این دو نفر و با هشتگ «خوش خبری» نوشت:«مژده بده، مژده بده، یار پسندید مرا.» با این همه برخی از فعالان مجازی با انتقاد از انتشار اخباری در این باره، خارج از کانال‌های رسمی یا بدون اطلاع خانواده موسوی و رهنورد، آن را بازی با افکار عمومی می‌دانند که در آستانه انتخابات برخی از گروه‌‌‌های سیاسی انجام می‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هنوز برای شیخ ساده لوح که بازیچه دست امثال قوچانی شده بود درس عبرت نشده است متاسفانه در اوج جهل و غفلت مانده است.

      پاسخ ها

      • ناشناس:

        کدام غفلت این غفلتی که مردم ایران گرفتارش شده ورهایی ندارندجوری حرف میزنید که انگار آنهای که باشماهستند دردنیای گل بلبل دارند زندگی میکنند.

    • بدون نام

      مفت خوری و استراحت مطلق خوب بهش ساخته
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      یه ساده لوحه اما اون مزدور

    • بدون نام

      احتمالا به این نتیجه رسیده اند که آقای کروبی آخرای عمرش رامی گذراند وخطری برایشان ندارد،نمیخواهندهزینه ای بابت سرزیرآب کردنش بپردازند..

    • بدون نام

      زنده باد کروبی وامثال کروبی که همیشه منافع خودرا فدای منافع دین وملت میکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج