جاباما
۱۰۸۳۲۸۱
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

اولین اظهارات ترامپ پس از ترک کاخ سفید

رئیس‌جمهور سابق آمریکا سکوت دو روزه خود از زمان کنار رفتن از قدرت را شکست و بدون اشاره به جزئیات برنامه آینده‌اش گفت، وقتش برسد کاری خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ» برای اولین بار بعد از پایان ریاست‌جمهوری و ترک واشنگتن سکوت خود را شکست و در حالی که کلاه قرمز معروفش را بر سر داشت از ویلای «مارا-‌لاگو» در منطقه «پام بیچ» فلوریدا در مصاحبه با خبرنگار «واشنگتن اگزمینر» گفت کاری انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، ترامپ بدون ارائه جزئیاتی درباره برنامه‌های آتی خود، گفت: ما کاری خواهیم کرد، اما هنوز وقتش نیست.

بنابر گزارش‌ها، ترامپ دو روز گذشته بعد از تحلیف بایدن را در زمین گلف خود در «وست پام بیچ» در فلوریدا گذرانده و خبرنگار واشنگتن اگزمینر جو آنجا را در این مدت آرام توصیف کرده است.

یکی از دستیاران وی پیشتر گفته بود: او به استراحت نیاز دارد. فکر می‌کنیم یک ماه به گلف بازی بپردازد، اما او همیشه باید خیلی مشغول و فعال باشد.

رهبران دموکرات مجلس گفته‌اند که قصد دارند طرح استیضاح ترامپ را به اتهام تحریک خشونت‌های کنگره به سنا بفرستند، امری که احتمال مبارزه او در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آتی در آمریکا را به چالش می‌کشد.

روز چهارشنبه پیش از آغاز مراسم تحلیف «جو بایدن»، دونالد ترامپ واشنگتن را به مقصد فلوریدا ترک و از حضور در این مراسم امتناع کرد و از آن زمان در خانه‌اش به سر برده است.

پیشتر پایگاه خبری «هیل» به نقل از چند منبع مطلع در حزب جمهوری‌خواه نوشت، با توجه به استقبال اندک سناتورهای جمهوری‌خواه از محاکمه دونالد ترامپ، بعید است محکومیت وی در مجلس سنا رأی کافی داشته باشد.

بنابر این گزارش، در بهترین حالت ممکن است تنها ۵ یا ۶ سناتور جمهوری‌خواه به محکومیت ترامپ رأی دهند که بسیار کمتر از تعداد رأی لازم است. هیل به نقل از منابع جمهوری‌خواه نوشت، با گذشت زمان، احتمال تصویب محکومیت ترامپ در دادگاه مجلس سنا رو به تقلیل است.

تصویب محکومیت ترامپ در مجلس سنای آمریکا نیازمند رأی دو سوم سناتورها است. بنابراین علاوه بر تمامی سناتورهای دموکرات، دستکم ۱۷ سناتور جمهوری‌خواه باید به محکومیت او رأی مثبت دهند.

کنگره آمریکا روز ششم ژانویه (هفدهم دی) در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند و خود نیز در میان آن‌ها به سخنرانی پرداخت.

اندکی بعد، حامیان ترامپ در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

در همین راستا، مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۳۲ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف، طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کرد. این اولین بار در تاریخ ۲۴۴ ساله ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس‌جمهور را تصویب می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترامپ تبدیل به بچه پررویی شده که بعد از کلی کتک خوردن لباس هایش را می تکاند و موهایش را مرتب می کند و می گوید دیدید حالتون رو جا اوردم

    • بدون نام

      طرفداران بایدن به کنگره حمله کردند..اینو دیگه همه میدونن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج