جاباما
۱۰۸۳۶۰۲
۵۰ نظر
۵۰۱۷
۵۰ نظر
۵۰۱۷
پ

تمام کتک‌هایی که این سال‌ها از مسئولین خوردیم!

طی این سال ها پرخاش ها و رفتار های تند و زشت برخی مسئولان با مردم جنجال برانگیز شده است که ...

روزنامه خراسان: روز گذشته ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن ادعا می‌شود یک نماینده مجلس به صورت سرباز راهور که مانع عبور خودروی دنا پلاس او از خط ویژه اتوبوس بی آرتی شده سیلی می‌زند، هر چند این نماینده آن را تکذیب کرده است.

البته بعد از این اتفاق هم انگار ترافیک سنگینی شکل می‌گیرد و این موضوع نارضایتی بیشتر مردم را هم در پی دارد! در این گزارش قصد داریم برخی از این گونه اتفاقات که جامعه را تحت تاثیر قرار داده و باعث شده برخی اعتمادشان به مسئولان را تا مدتی از دست بدهند، مرور کنیم. اتفاقاتی که در برخی از آن‌ها جمع بندی نهایی و برخورد صورت گرفته با متخلف یا انجام نشده یا رسانه‌ای نمی‌شود.

تمام کتک‌هایی که این سال‌ها از مسئولین خوردیم!

فروردین ۹۶ - عباس آخوندی - توهین به خبرنگار

فروردین سال ۹۶، وزیر وقت راه و شهرسازی، در پاسخ به سوال یک خبرنگار که درباره مرجوعی بودن هواپیمای ایرباس تحویلی به ایران پرسیده بود، اتفاق تلخی را رقم زد. عباس آخوندی در حالی که جوابی به پرسش خبرنگار نداده بود، بلافاصله پس از قطع دوربین شروع به اهانت به خبرنگار کرد. میکروفن را از دست خبرنگار زن کشید و با فریاد گفت: «شما از خبرنگاری سردرنمی آورید. خبرنگار باید یک جو عقل داشته باشد.» البته از اقبال بد او، تصاویر این کار زشت، توسط عکاسان ثبت شد، اما در جست و جو‌های ما خبری از دادگاهی برای این برخورد آقای وزیر پیدا نشد. تنها به یک عذرخواهی بسنده شد که در آن بازهم توهین‌هایی دیده می‌شد.

تمام کتک‌هایی که این سال‌ها از مسئولین خوردیم!

مرداد ۹۶ - حمدا... کریمی - شکستن بینی راهور

ویدئوی درگیری نماینده مردم بیجار با پلیس راهور فرودگاه در مرداد سال ۹۶ در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. اتفاق ناخوشایندی که فرمانده پلیس فرودگاه مهرآباد درباره جزئیات آن گفته: «مامور، خودرویی که بدون مجوز سعی در عبور از گیت مخصوص فرودگاه را داشته، متوقف می‌کند، اما متاسفانه راننده خودرو شخصا اقدام به بالا بردن راه‌بند گیت می‌کند.

در استعلام شماره خودروی مدنظر مشخص می‌شود که این خودرو، بیش ازچهار میلیون تومان خلافی نیز دارد و همین باعث می‌شود مامور به دنبال خودرو حرکت کند که متاسفانه نماینده مجلس به صورت مامور راهور سیلی و در ادامه ضربه دیگری هم به مامور می‌زند که باعث شکستگی بینی وی می‌شود».

در این فقره، اما به گزارش تسنیم، بعد از گذشت بیش از یک‌سال‌ونیم از اتفاق و پیگیری شکایت قضایی از سوی نیروی انتظامی و از سوی دیگر تشکیلات هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی از مأمور پلیس راهور عذرخواهی می‌کند و پرونده همین جا مختومه می‌شود.

تمام کتک‌هایی که این سال‌ها از مسئولین خوردیم!

آذر ۹۷ - محمد باسط درازهی - فحاشی به کارمند گمرک

یکی دیگر از ویدئو‌هایی که در نهایت با عذرخواهی نماینده مجلس پایان یافت، ویدئویی از ناسزاگویی محمد باسط درازهی در آذر ۹۷ بود. در این ویدئو مشخص است که نماینده مردم سراوان درخواستی از کارمند اداره گمرک دارد که به نظر می‌رسد خارج از ضوابط اداری است و کارمند در برابر خواسته آقای نماینده مقاومت می‌کند و در برابر پرخاشگری درازهی می‌گوید: «من از شما دستور نمی‌گیرم.» که پس از آن این نماینده مجلس شروع به ناسزاگویی می‌کند، اما ماجرا بعد از انتشار ویدئویی از جلسه غیرعلنی مجلس دهم جنجالی‌تر هم شد.

در این ویدئو نماینده سراوان پشت تریبون ضمن تهدید وزیر اقتصاد به استیضاح، به دیگر نمایندگان تاکید کرد که «اگر من کوتاه بیایم، فردا نوبت شماست.» در نهایت هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به این نماینده دوره قبل اخطار داد. البته از شکایت کارمند گمرک هم خبری منتشر نشد.

تمام کتک‌هایی که این سال‌ها از مسئولین خوردیم!

فروردین ۹۸ - غلامرضا شریعتی - برخورد توهین آمیز

ابتدای سال ۹۸ درست زمانی که سیل زندگی مردم بیشتر نقاط کشور را به غارت برده بود، استاندار خوزستان از اعتراض یک پیرمرد خوزستانی که از نبود خدمات رسانی گلایه داشت از کوره در می‌رود و رفتار شایسته‌ای را از خود نشان نمی‌دهد و با برخوردی تند به او می‌گوید: «حرف بی‌ربط نزن. آدم مخالف نظام بی‌تربیت.» و سپس به او می‌گوید: «برو بیرون!» ویدئوی این برخورد هم خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی پیچید و دبیر شورای اطلاع رسانی دولت هم خطاب به شریعتی نوشت: «مسئول نظام که خادم مردم است، حق ندارد این چنین مردخوزیِ مظلوم و آسیب دیده را از خود براند.» این اتفاق هم در پایان با عذرخواهی شریعتی مختومه شد و هیچ توبیخی برای این استاندار در نظر گرفته نشد.

تمام کتک‌هایی که این سال‌ها از مسئولین خوردیم!

آذر ۹۹ - بازپرس بابل - سیلی به سرباز

این‌بار ماجرا با توضیح و توئیت یک فعال اجتماعی شروع شد و خبر از کتک خوردن جوان ۲۰ ساله‌ای به دست بازپرسی در بابل داد. البته این اتفاق خیلی زود تایید شد و بر اساس توضیحات رسمی، اصل ماجرا هم به این صورت بود که یکی از بازپرس‌های دادگستری بابل هنگام مراجعه به محل کارش از در ورودی ارباب رجوع با درخواست سرباز وظیفه‌شناس برای بازرسی بدنی مواجه می‌شود و او اجازه این کار را به سرباز نمی‌دهد.

بازپرس هم وقتی با سماجت سرباز مواجه می‌شود، سیلی به صورتش می‌زند. البته برخی هم گفته اند بازپرس این سرباز را به اتاقش فرا می‌خواند و در اتاقش او را هدف ضرب و شتم قرار می‌دهد. این رفتار با اعتراض سرباز و خانواده‌اش و همچنین پیگیری از سوی آن‌ها مواجه می‌شود و شاید دلیل خبری‌شدن این پرونده هم همین پیگیری باشد. البته در نهایت این ماجرا هم با عذرخواهی بازپرس و گذشت سرباز مختومه می‌شود. هرچند که ستاد کل نیرو‌های مسلح اعلام کرده برای صیانت و پاسداری از حقوق سربازان هنوز در حال پیگیری این اتفاق هستند.

تمام کتک‌هایی که این سال‌ها از مسئولین خوردیم!

دی ۹۹ - هادی ساعی - درگیری با دبیر سازمان لیگ تکواندو

قهرمان و مدال آور المپیکی کشورمان هم در کمتر از یک ماه پیش با درگیری که با دبیر سازمان لیگ تکواندو داشت حاشیه ساز شد. عصر ایران در گزارشی ادعا کرده که هادی ساعی با برخی رفتار‌ها که آن‌ها را «بی‌احترامی عمدی» قلمداد می‌کند، از کوره در می‌رود و هنگام برگزاری لیگ تکواندو به صورت دبیر سازمان لیگ سیلی می‌زند! البته در این فقره انگار عزمی برای برخورد وجود داشته، چون همشهری آنلاین درباره محرومیت‌های ساعی به خاطر این رفتار نوشت: تاوان سیلی به صورت دبیر فدراسیون محرومیت سنگین برای هادی ساعی به همراه داشته است.

هرچند ساعی از دبیر لیگ عذرخواهی کرد، اما مجید ناظمی دبیر کمیته قضایی فدراسیون تکواندو از حکم این کمیته علیه ساعی خبر داد. ناظمی بیان کرد: «اولا، از امروز ایشان حق ورود و شرکت در مسابقات کشوری و لیگ را ندارند. ثانیا، یک سال محروم از تمامی فعالیت‌ها در لیگ خواهند بود. ثالثا، مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال نیز جریمه شده اند.»

تمام کتک‌هایی که این سال‌ها از مسئولین خوردیم!

مسئولانی که تنبیه نمی‌شوند!

آن چه خواندید نشان می‌دهد که معمولا مسئولان خطاکار بعد از اشتباهی که انجام می‌دهند، تنبیه نمی‌شوند و شاید همین اتفاق باعث شده رفته رفته این توهم میان برخی از مسئولان ایجاد شود که می‌توانندبه هر نوعی که بخواهند با دیگران برخورد کنند و در پایان هم اگر ویدئویی از ماجرا در شبکه‌های اجتماعی پیچید با یک عذرخواهی آن را فیصله دهند.

البته به قول دلاوری مجری برنامه تهران ۲۰ افرادی مثل سرباز بابلی که از بازپرس کتک خورده مگر جز بخشش می‌توانسته کار دیگری انجام دهد؟ پس اگر می‌خواهیم دیگر شاهد این برخورد‌ها نباشیم، دستگاه‌های نظارتی باید تنبیهات بازدارنده‌ای را درنظر بگیرند، چون این افراد صدمات زیادی به اعتماد جامعه وارد می‌کنند. در ضمن از مسئولان هم می‌خواهیم در این اوضاع نابسامان اقتصادی و مشکلاتی، چون بیکاری، گرانی و... که خانواده‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و آن را نتیجه بی تدبیری برخی مسئولان می‌دانند با مردم بیشتر مدارا کنند و مانند زمانی که به دنبال رای شان بودند، خود را خادم آن‌ها بدانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متاسفم برای اون کسانی که به اینها رای دادن!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • ferishon

        اخوندی که وزیر روحانی
        روحانی شما ها رای دادین
        من اصلا به هیشکی رای ندادم
        اگه منظورت نماینده که سیلی زده اون شهر خودشان بگو نه همه نماینده ها ...

      • بدون نام

        متاسفانه مسولين كشور عموماٌ خدارا بنده نيستند .

      • saani

        چفیه هادی ساعی منو کشته. خخخ

      • بدون نام

        کسی رای نمیده ...

      • جواد

        حالا هی برید رای بدین این که سیلی زده یعنی به کل مملکت سیلی زده یعنی خودش بالاتر از مردم میبینه

        خبری چاپ کن از مردم باش چرخ فلک بگرده جات نیستا

    • بدون نام

      دستت درد نکنه برترینها هزار هزار لایک داری

      پاسخ ها

      • مریم

        با این وضعیت معیشتی هر ساعت دارن به ملت سیلی میزنن و تازه به ریششون هم میخندن

      • بدون نام

        هر ثانیه و دقیقه داریم سیلیهایی میخوریم که حکایتش و دردش در آسمانها نوشته میشه

    • بدون نام

      افتضاح

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی جنگ بشه ،همین سربازان باید جونشونو بزارن کف دستشونو کشته بشن تا این نماینده ها شکمشونو از حروم بیشتر پر کنن

    • فامیل دور

      هیچ کدوم اینا هدفشون خدمت به مردم نیست... ..
      همیشه باید دعا کنیم اگه ظرفیت یه چیزی رو نداریم بهتره که به اون جایگاه نرسیم...

    • nima

      فقط اونایی که پلیس راهور زا زدند دمشون گرم.. حقشون از هر کس کتک بخورند ...

      پاسخ ها

      • بی نام

        متاسفم با این طرز تفکرت

      • بدون نام

        اشتباه مثبت دادم

      • مارال

        بله وقتی نخواید قانون رو جدی بگیرید همه چی بد میشه .
        شما هم معلومه جوری نظر دادی که مردم بیان برات ریپ بزنن.
        ادامه بده .

      • بدون نام

        خلاف نکن کسی باهات کاری نداره

    • بدون نام

      اين وسط فقط هادي ساعي كه تو گوش رييس زده بود تنبيه و توبيخ شد بقيه كه زده بودن تو گوش سرباز ككشون نگزيده

      پاسخ ها

      • خال قدیم

        واسه اینکه ساعی زده توگوش مسئول بالاترازخودش وسلسله مراتب اداری رورعایت نکرده اگه میزدتوی گوش زیردست خودش مثلاًآبدارچی اونوقت اونم باعذرخواهی ماست مالی میشد

      • بدون نام

        آخه مسئولین تافته جدابافته و نماینده خدا در زمین هستند پس بهتره کفر نکنیم

    • بدون نام

      بجاي ناجا بي غيرت بودم اون مريض بابلي رو زندان ميانداختم !!

      پاسخ ها

      • سس

        سیلی زدن به یک سرباز یعنی سیلی به کل مملکت یعنی به ارزش گرفتم نظام و دولت

    • بدون نام

      ما چند سال هست که داریم از این مسولین بی کفایت سیلی می خوردیم آن هم چه سیلی ؟

    • بدون نام

      اینها همه از نتایج ضعف قوه قضاییه است .اگر تمام قانون شکنان بدرستی محاکمه و مجازات شوند و پرونده ها ماست مالی نشوند هرگز این مشکلات پیش نمی اید.خدا به پروین اعتصامی رحمت کند که میگوید
      حد به گردن داری و حد میزنی گر یکی باید زدن صد می زنی
      پشت پا خود میزدی بر راستی راستی از دیگران میخواستی؟؟!!

      پاسخ ها

      • خال قدیم

        توقلم برکارداورمیبری
        من زدیواروتوازدرمیبری

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        دلم میخواد ده میلیون بار لایکت کنم خداشاهده تمام مشکلات مملکت از رشوه و بی قانونیه

    • بدون نام

      اون کتک خورده هایی که از دست این مسوولین کتک خورده اند اونقدر تحت فشار برای رضایت و عدم شکایت بودن که اگه شکایت میکردن حسابشون با کرام الکاتبین بوده.مجبور بودن همشون رضایت بدن

      پاسخ ها

      • .........یوس پوررمضانعلی.

        بایدجلومردم قصاص شود تادرس عبرتی برای دیگران باشد

    • بدون نام

      قانون و فقط براي بدبخت بيچاره مينويسن و اجرا ميكنند وگرنه خودشان را فراي از قانون ميبينند

    • ناشناس

      اينا کسانی هستند که به اصطلاح اومدن به مردم مستضعف خدمت کنند ولی تاکنون که درامر مستضعف زدایی وپادشاهی کردن وپر کردن جیب خودشون خیلی موفق بودند

    • ایرانی

      فقط رسانه هایی مثل برترین ها می توانند از حقوق مردم مظلوم دفاع نمایند .

    • بدون نام

      وادامه خواهد بافت چون انها نمیدانند اق بالا سر نبستند

    • بدون نام

      ما مردم لیاقت بهتر از این مسئولین رو هم نداریم خودمون به اونا رای دادیم

    • عبدالله

      خادمین ملت یا اربابان ملت؟

    • فاطمه

      ما شا الله چشم نخورن مسئولان عزیز این همه متمدن بودن محاله محاله

    • رضا زارعی

      واقعا متاسفم ...

    • بدون نام

      باید با شدت با این برخورد شود

    • f.s

      از ماست که بر ماست... :-\

    • بدون نام

      همین سیلی را سرباز نام برده شده بصورت زنده و در صدا وسیما به صورت نماینده بی شعور بزند خدا وکیلی دیگه هیچ نماینده ای تا خدا خدایی میکند همچین کاری نمیکند . تمام

    • خال قدیم

      وقتی یک شهرونددرحال صحبت کردن باجهانگیری باشدوجهانگیری بابی محلی سوارلندکروزشده وبه شهروندبی احترامی میکندنتیجه میشودآنچه که نبایدبشود

    • خال قدیم

      کاپیتالاسیون داخلی

    • بدون نام

      مطمئن باشید که اگرصدباردیگرهم این اتفاقات تکرارشودبازنده مردم عادی هستندنه مسئولین

    • ندارد

      باور بفرمایید همش کاره استکباره جهانی هستش
      آمریکا
      اسراییل
      مرگ بر همه مستکبران ...

    • غلامی

      اینقدر از این نوع توهین ها زیاد است که مجموعه توهین های وزیر بهداشت قبلی جناب دکتر هاشمی از قلم افتاد

    • بدون نام

      و البته سیلی که هر رئز با این وضع اقتصادی و گرانی، نامنی و دل هره از جنگ که با سیاست خارجی به مردم میزنند رو قراموش کردید.....بیشتر داره به سمت کشندن مردم میره

    • بدون نام

      ما همینکه تو ایران با این مسئولین زندگی می کنیم سیلی خورده خدایی هستیم، بنده خدا هم روش

    • بدون نام

      آخوندی پولهای حاصل از نوسان مسکن و بورس را در کجا سپرده کرده؟

    • چارلز برانسون

      هی میگید رای ندید رای ندید!! اخه برای حكومت این چنینی مهمه مردم رای بدهند یا نه؟ برای مجلس هیشكی رای نداد چی شد؟ به جای اینكه با اینجور حرفها خودتون رو خالی كنید به فكر چاره درست حسابی باشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چشممم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج