جاباما
۱۰۸۳۶۶۲
۲۵ نظر
۵۰۰۸
۲۵ نظر
۵۰۰۸
پ

شما چرا «آسید جواد آقا»؟

تبلیغ سیدجواد هاشمی برای خرید ملک در دبی واکنش‌های کاربران فضای‌مجازی را در پی داشت

روزنامه شهرآرا - محبوبه عظیم زاده: تا همین چند وقت پیش، خیلی از حضور بازیگران در عرصه تبلیغات خبری نبود، هم از جانب مردم چندان پذیرفتنی نبود و هم چیزی بود شاید شبیه به یک تابو. گذر زمان و تغییر شرایط اجتماعی و اقتصادی، اما اوضاع را به کلی تغییر داد. عده‌ای برخلاف قبل گفتند مگر چه ایرادی دارد چهره‌ای که برای مردم شناخته شده است، پشتوانه‌ای باشد برای جاافتادن بیشتر و بهتر یک برند ایرانی. برخی هم از درآمدزایی صحبت کردند و معتقد بودند هر کسی حق دارد برای تأمین مالی زندگی خودش تصمیم بگیرد.
شما چرا «آسید جواد آقا»؟
این شد که حالا تلویزیون را که روشن می‌کنیم یا یک بازیگر دارد دوغ و ماست و نوشابه تبلیغ می‌کند یا یک نفر از محفلی می‌گوید که برای معرفی کسب وکار‌های کوچک به راه افتاده است. اینستاگرام و کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی هم یا از همکاری فلان سلبریتی با یک برند پوشاک خبر می‌دهند یا یک برند آرایشی و بهداشتی. از میان این حجم تبلیغات، هرازگاهی یکی بیشتر سروصدا می‌کند. منتقدی نقد می‌کند که فلان آقای بازیگر با این کار ارزش خود را پایین آورده است و دیگری می‌گوید معلوم نیست چه رقم کلانی پیشنهاد داده اند که طرف نه نگفته است. به تازگی خبر آمده است که سیدجواد هاشمی هم به جرگه همین افرادی پیوسته است که وارد عرصه تبلیغات شده اند، البته تبلیغات برای خرید ملک در دبی.
یک تبلیغ ناگهانی و یک عذرخواهی از پیش اعلام شده!
ویدئوی کوتاهش خیلی زود در فضای مجازی دست به دست چرخید: «همین بیخ گوش خونتون، دبی، رفتین خونه‌ها رو ببینین؟ واقعا لایف استایل خونه‌های دبی با هیچ جای دنیا قابل قیاس نیست؟ برید بخرید و حالش رو ببرید. بچه هاتون هم دعاتون می‌کنن.» با همین سرعت واکنش‌های مردم هم در فضای مجازی آغاز شد. واکنش‌هایی که بیشتر از هر چیزی بیانگر این نکته بود که مردم، سیدجواد هاشمی را که رکورددار بازی در نقش‌های مثبت در سینما و تلویزیون است، هیچ جوره در جایگاه این تبلیغ نپسندیده اند و درواقع این تضاد بدجوری توی ذوقشان زده است. کاربری نوشته بود: «واقعا باورم نمی‌شه این آقا سید بیاد همچین تبلیغی بکنه.» و دیگری گفته بود: «دست کم برای یک برند ایرانی تبلیغ می‌کردی نه یک برند اون ور آبی که معلومه سروتهش به کجا برمی گرده.»
شما چرا «آسید جواد آقا»؟
شخص دیگری هم زبان به کنایه باز کرده بود و نوشت: «این آقا بازیگره. اینم یه نقشه دیگه.» واکنش‌های مردمی منفی به این قضیه به ظاهر در همین مدت کوتاه به قدری زیاد بوده که هاشمی پیش پیش از عذرخواهی اش گفته است که به زودی به صورت رسمی عملی اش می‌کند: «من امشب به طور رسمی در صفحه مجازی ام از مردم عزیز کشورم عذرخواهی خواهم کرد.» بااین حال، چه با عذرخواهی و چه بدون عذرخواهی، به نظر در همین فاصله انتشار یک ویدئو تا اعلام خبر عذرخواهی رسمی، اتفاق‌های ریزودرشت زیادی در دنیای تبلیغات افتاده است و خواهد افتاد!
چی شده که سید داره تبلیغ خونه در دبی می‌کنه؟
واکنش‌ها بیشتر از این بود. عده‌ای تبلیغ برای دبی را قیاس کرده بودند با برخی مسائل داخلی کشور خودمان و نوشتند: «بیشتر مردم کشورمون نمی‌تونن زیر بار مشکلات مالی کمر راست کنن، اون وقت چرا این آدم باید بیاد تبلیغ خرید خونه در دبی بکنه؟» کاربر دیگری به اوضاع ناخوشایند استان‌های خوزستان و سیستان وبلوچستان اشاره کرده بود و ویدئو‌هایی که هرازگاهی از گوشه وکناری سر برمی آورد: «همین بغل گوش خونتون، اهواز یا سیستان وبلوچستان رفتید ببینید آب برای خوردن دارن یا نه؟» کاربر دیگری کمی ریشه ای‌تر به این ماجرا نگاه کرده بود و همچنین سعی کرده بود کمی به این هجمه‌ای که وارد شده است موضع نرم تری بگیرد: «باید بپرسیم چرا؟ چی شده که سید داره تبلیغ خونه در دبی می‌کنه؟ باید خبرنگار ببریم پیشش.
شما چرا «آسید جواد آقا»؟
نه اینکه این طور شمشیر بگیریم دستمون.» کاربر دیگری گفته بود: «کریستیانو رونالدو پیشنهاد دستمزد نجومی عربستان سعودی برای تبدیل شدن به چهره تبلیغاتی صنعت توریسم عربستان به دلیل وضعیت سؤال برانگیز حقوق بشر در این کشور را رد کرد. رونوشت به آقای سیدجواد هاشمی.» و دراین میان عده‌ای هم هستند که از دبی و مالکان عرب آن نوشته اند که به لحاظ اقتصادی در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند و حالا کسانی که از این بابت نفع می‌برند، برای تبلیغ از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند: «دبی اگر دست به تبلیغات نزند تا چند وقت دیگر اوضاعش خراب می‌شود. باتوجه به کاهش گردشگر در این منطقه و نبود تقاضای کافی برای مسکن، به احتمال دبی به زودی شاهد بحران بزرگی خواهد بود.»
پیش از این چه خبر بوده است؟
پیش از این هم البته تبلیغات چهره‌های شناخته شده ایرانی برای املاک خارجی، سروصدا‌های زیادی به پا کرده بود. اگر خاطرتان باشد سال ۸۷ بود که حضور حسین رضازاده، قهرمان وزنه برداری جهان، در تبلیغات یک بنگاه معاملاتی ملکی در دبی حسابی خبرساز شد و او را آماج انتقاد‌ها قرار داد. علاوه بر او، حضور ناصر‌حجازی هم اتفاق مشابهی را رقم زد. انتقاد‌هایی که در بازه‌ای از زمان به قدری زیاد شد که درنهایت هردوی آن‌ها به این هجمه‌ها واکنش نشان دادند و درواقع سعی کردند از خودشان دفاع کنند.
شما چرا «آسید جواد آقا»؟
رضازاده در جواب منتقدانش گفت: «من در آخرین سال‌های ورزش حرفه‌ای به سر می‌برم. این حق من است که بتوانم برای زندگی آینده ام درآمدزایی کنم.» ناصر‌حجازی هم به همین بحث درآمدزایی اشاره کرد و گفت: «اگر در ایران زمینه حضورم در تبلیغات به وجود می‌آمد، برای این کار با شرکت مدنظر قرارداد همکاری امضا نمی‌کردم. مگر من چقدر درآمد دارم که می‌گویند نباید از این راه درآمد کسب کنم.» حالا با همه حاشیه‌هایی که این اتفاق پشت سر گذاشته است، به نظر حالا باید بنشینیم و ببینیم حرف سیدجواد هاشمی در عذرخواهی از پیش تعیین شده اش چه خواهد بود و آیا دوباره واکنش‌هایی را به دنبال خواهد داشت یا نه؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرف راست گفته چیز بدی نگفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تبلیغ اشکالی نداره اما ریاکاری تضاد بده

      • بدون نام

        خیلی حرفا راسته . همه شو میشه گفت ؟

    • ناشناس‌

      بنده خدا چی کار کرده که این همه بزرگش کردین ؟

    • بدون نام

      این همونی نبود که خونه شو فروخته بود رفته بود جام جهانی؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوده سیدشه

    • بدون نام

      مثل اینکه خیلیا باور کردن سیدجواد واقعا شهید زنده است!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا، رد دادن ملت.

    • بدون نام

      در حال حاضر تبلیغ هرجایی بیرون از ایران رو بکنید حرفی به گزاف نزده اید

    • بدون نام

      پول همه چیز شده

    • MR.PRAVIZI

      با این که اصلاً کار بدی نکرد ولی شهامتشو داشت که عذرخواهی کنه در صورتی که خیلی ها را می بینی که کلی ... می کنند و در آخر عذرخواهی هم نمیکنند و یه چیزی طلبکار میشن

    • بدون نام

      خواهشا نظرات کاربرای معمولی قاطی خبر نکنید پس بخش نظرات واسه چیه؟

    • بینام

      حالا چی گفته مگه از کاه کوه درست کردید،

    • بدون نام

      تازه سر عقل اومده بابا...

    • بدون نام

      اینکه دورویی ازش می باره اینو همه میدونند

    • محمد

      بابا بازیگره . چهرش مثبته نقش های مثبت بازی می کنه . چه توقعی دارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ملت زود باور

    • بدون نام

      این همونی نبود که تو فیلمهای صداسیمایی همیشه بعد از تماس تلفنی نامزد شهید میشد ؟؟؟حاجی کجاااایی که که سیدتو کشتن.

    • بدون نام

      ماهم مثل اقا سید از خودتون بپرسید چرا گند زدین به مملکت

    • بدون نام

      چی گفته بیچاره.مگه باید با همه دنیا دشمن باشیم.

    • کامی

      والا آقای هاشمی جزء معدود هنرمندهای شفافه.برا تبلیغ ش هم حرف بدی نزده.حتی عذر خواهی هم نیاز نداشتن.

    • بدون نام

      جناب اگر فکر میکنی کارت درست بوده معذرت خواهی نکن به حرف کسی هم کاری نداشته باش عادت کردیم تو همه چی سرک بکشیم برای خودت زندگی کن و معیارت انسانیت و وجدانت باشد وبس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توهم توپیا

    • گلسنگ

      .. این سید که یه بازیگر بیشتر نبوده

    • سعید

      چکار بیچاره میخواد پول دربیاره .فیلم هم این روزا نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج