جاباما
۱۰۸۳۸۴۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

قیمت خودرو در بازار، پایین‌تر از قیمت کارخانه!

بررسی‌ها از بازار خودروی پایتخت حاکی است به دنبال شیب نزولی قیمت‌ها در بازار، قیمت برخی خودروهای مونتاژی چینی به ۴۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان زیر قیمت کارخانه‌ رسیده است، چنین روندی در برخی خودروهای داخلی نیز مشاهده می‌شود.

خبرگزاری ایرنا: بررسی‌ها از بازار خودروی پایتخت حاکی است به دنبال شیب نزولی قیمت‌ها در بازار، قیمت برخی خودروهای مونتاژی چینی به ۴۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان زیر قیمت کارخانه‌ رسیده است، چنین روندی در برخی خودروهای داخلی نیز مشاهده می‌شود.

بررسی بازار حاکی است از ابتدای هفته جاری با وجود افزایش نسبی قیمت ارز، قیمت‌ها با شیب ملایم رو به نزول است به طوری که بهای برخی خودروهای مونتاژی در بازار آزاد به زیر قیمت کارخانه افت کرده است.

بر این اساس، اکثر محصولات «مدیران خودرو» با اختلاف ۴۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی، در بازار به فروش می رسند. همچنین جک اس۵ اتوماتیک، شاسی‌بلند چینی «کرمان موتور» نیز با اختلاف قیمت ۱۰۰ میلیون تومانی کمتر از نرخ کارخانه‌ به فروش گذاشته می‌شود.

چنین روندی، امروز در مورد خودروی کوئیک. آر سایپا نیز مشاهده می‌شود، به‌طوری که برخی مشتریان در تماس با ایرنا اعلام کردند: در حالی که اوایل امسال حدود ۳۵ میلیون تومان بابت پیش‌خرید این خودرو پرداخت کرده بودند، باید ۱۱۰ میلیون تومان (در مجموع ۱۴۵ میلیون تومان قیمت تمام شده) تکمیل وجه انجام دهند، در حالی که این محصول در بازار به قیمت ۱۳۵ میلیون تومان رسیده است.

در محصولات گروه بهمن نیز وانت کارا تک‌کابین با پنج تا ۶ میلیون تومان و کاپرا ۴۰ میلیون تومان زیر قیمت کارخانه در بازار قیمت دارد.

امروز در گروه سایپا هر دستگاه پراید ۱۳۱ حدود ۹۵ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ بین نرخ ۱۱۲ تا ۱۱۳ میلیون تومان و هر دستگاه تیبا صندوق‌دار ۱۰۸ میلیون تومان قیمت خورده است.

همچنین در گروه ایران‌خودرو هر دستگاه سمند ال. ایکس ۱۶۸ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس ۱۷۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۱۷۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نزدیک ۲۳۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار ۲۳۲ میلیون تومان و پژو پارس ۱۹۶ میلیون تومان در سایت‌ها و فضای مجازی قیمت‌گذاری شدند.

«سعید موتمنی» ‌ رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت در این زمینه با تایید مطالب یاد شده، اظهار داشت: امروز اختلاف قیمت‌ها و کاهش قیمت‌ها در بازار به گونه‌ای است که بسیاری به فکر بازپس گرفتن پول‌های خود از خودروسازان هستند.

وی پیش‌بینی‌کرد که تا پایان سال هیچ افزایشی در قیمت‌ها نداشته باشیم و نرخ‌ها نوسان جزئی داشته باشد.

به گفته این مقام صنفی، با تثبیت نرخ ارز، معاملات هرچند محدود، رونق گرفته و افرادی که استفاده‌کننده واقعی خودرو هستند، نسبت به خرید اقدام می‌کنند.

وی تاکیدکرد: اگر نرخ ارز باز هم کاهش یابد، احتمال ریزش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاری نداره ...قیمت ارز رو دوباره بالا ببرید تا قیمت خودرو افزایش پیدا کنه. گور بابای مردم. والا ...کی به کیه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج