۱۰۸۴۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

فینال جدیدِ شیری؛ خاطره دوحه را فراموش می‌کند؟

پرسپولیس برای بازی امروز مقابل آلومینیوم اراک کنعانی‌زادگان را ندارد و جلال حسینی هم ممکن است به بازی نرسد.

روزنامه ایران ورزشی: پرسپولیس برای بازی امروز مقابل آلومینیوم اراک کنعانی‌زادگان را ندارد و جلال حسینی هم ممکن است به بازی نرسد. غیبت یکی از این دو مدافع میانی یا هر دوی آنها اتفاقی است که پیش‌بینی می‌شد دیر یا زود رخ بدهد.

پرسپولیس پس از جدایی ناگهانی شجاع خلیل‌زاده فرصت جذب جایگزین را پیدا نکرد و مجبور شد فصل را با دو مدافع میانی شروع کند. سومین بازیکن این پست محمد انصاری است که دوران نقاهت دومین جراحی زانو را به تازگی پشت سر گذاشته و هنوز در شرایط بازی نیست. برای تیمی که مجبور است در سه جام بجنگد دو مدافع میانی اصلاً کافی نیست. احتمال محرومیت در این پست بالاست و از حسینی ۳۸ ساله انتظار نمی‌رود بتواند در تمام بازی‌های یک فصل به میدان برود. نشانه‌های درد و مصدومیت کاپیتان پرسپولیس از زمان دربی مشهود بود و او در دقایق پایانی بازی با فولاد مجبور شد از شدت درد زمین را ترک کند. او همراه تیم به اراک رفته، ولی معلوم نیست که بتواند بازی کند.

گفته می‌شود کادر فنی پرسپولیس می‌خواهد از مهدی شیری به عنوان جایگزین کنعانی استفاده کند. در صورتی که حسینی به بازی نرسد، احتمالاً احسان حسینی جوان به ترکیب اصلی می‌رسد. بازی همزمان این دو مدافع در پست غیرتخصصی محکی جدی برای آنهاست و باید بتوانند در پست غیرتخصصی جای خالی دو مدافع باتجربه تیم را پر کنند. پرسپولیس در ۹ بازی قبلی تنها ۵ گل خورده و حفظ این آمار خوب کار آسانی نیست.

از طرف دیگر چشم کادر فنی هم به عملکرد آنهاست، چرا که می‌داند این آخرین غیبت مدافعان میانی نخواهد بود. کنعانی احتمالاً یکی دو هفته دیگر غایب باشد و این یعنی در بازی با ماشین‌سازی و تراکتور هم خبری از زوج اصلی خط دفاع نخواهد بود. نمایش مطمئن بازیکنان جایگزین در اراک می‌تواند خیال گل‌محمدی را برای این پست حساس راحت کند.

برای مهدی شیری این فرصت دوباره‌ای است که بعد از فینال آسیا حضور در ترکیب اصلی را دوباره تجربه کند. اشتباه ناشیانه او مقابل اولسان ممکن است برای هر بازیکنی اتفاق بیفتد، ولی هواداران پرسپولیس به دلیل حساسیت بالای آن بازی نمی‌توانند آن خطای هند را به آسانی فراموش کنند. کادر فنی در بازگشت از دوحه تنها در بازی با نساجی برای یک نیمه از شیری استفاده کرد و در سایر بازی‌ها ترجیح داد او را به زمین نفرستد، ولی با غیبت کنعانی او دوباره به ترکیب اصلی رسیده است.

آلومینیوم اراک هرچند در لیگ برتر تازه‌وارد است، ولی حریف آسانی نیست و در خانه توانسته تیم خوبی مثل صنعت نفت آبادان را شکست بدهد. تساوی مقابل فولاد و گل‌گهر هم نشان می‌دهد که بردن این تیم راحت نیست و پرسپولیس و خط دفاع این تیم در اراک کار ساده‌ای ندارند.

رسول خطیبی فصل گذشته به عنوان سرمربی ماشین‌سازی توانست برای استقلال و پرسپولیس دردسرساز شود. آلومینیوم هم در این فصل فوتبالی بسته بازی می‌کند و ضدحملات خطرناکی دارد. آنها در بازی با استقلال در ورزشگاه آزادی با همین ترفند چند بار دروازه مظاهری را تهدید کردند. پاکدل و باقرپسند مهاجمان فرصت‌طلبی هستند که می‌توانند برای مدافعان میانی پرسپولیس تهدیدی جدی باشند و شیری و بازیکن کناری‌اش نباید از آنها غافل شوند. بهترین اتفاق برای خط دفاع پرسپولیس این است که از اراک بدون گل خورده برگردد و در این صورت شیری خوشحال‌ترین بازیکن تیم خواهد بود، ولی در صورتی که آنها نتوانند مهاجمان اراکی را متوقف کنند، کادر فنی مجبور است برای بازی‌های بعد به فکر راه حل متفاوتی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نجمه دهقانی

      هر گز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج