۱۰۸۴۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

ماجرای دلهره‌آور خط دفاعی پرسپولیس

اگر همین الان و تا قبل از بازی امروز پرسپولیس و آلومینیوم اراک به جدول رده‌بندی لیگ دقت کنید، متوجه خواهید شد پرسپولیس با ۵ گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را دارد.

روزنامه ایران ورزشی: اگر همین الان و تا قبل از بازی امروز پرسپولیس و آلومینیوم اراک به جدول رده‌بندی لیگ دقت کنید، متوجه خواهید شد پرسپولیس با ۵ گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را دارد. سرخ‌های تهرانی که تا به امروز شکستی را تجربه نکرده‌اند البته بازی‌های کمتری برگزار کرده‌اند اما حتی اگر میانگین این گل‌ها را هم حساب کنید، باز وضعیت خط دفاعی پرسپولیس خیره‌کننده بوده.

با این همه کمتر کسی است که نداند در روزهای اخیر مهم‌ترین دغدغه یحیی گل‌محمدی و هواداران پرسپولیس همین خط دفاعی بوده است. سیدجلال حسینی و حسین کنعانی‌زادگان در بازی با فولاد مصدوم شدند و با توجه به دست خالی یحیی در پست دفاع میانی، حالا چالش بزرگی پیش پای کادر فنی قرار دارد.

پرسپولیس در ابتدای فصل شجاع خلیل‌زاده را از دست داد و مصدومیت کهنه محمد انصاری هم حاکی از این بود که دیر یا زود تیم در پست مهم دفاع میانی به مشکل می‌خورد.

جالب اینجاست که فصل قبل پرسپولیس دقیقاً شرایط متفاوتی را از این حیث تجربه می‌کرد. تیم عملاً ۴ مدافع میانی مستحکم داشت؛ سیدجلال، شجاع، کنعانی و انصاری.

کالدرون، سرمربی وقت انصاری را به پست دفاع چپ برده بود و از بین سیدجلال و کنعانی هم به تناوب یکی را روی نیمکت می‌نشاند و همین حاشیه‌هایی را ایجاد کرده بود. نیمکت‌نشینی کاپیتان پرسپولیس برای خودش و هواداران قابل هضم نبود و ریشه ماجرا هم به تعدد مدافع میانی در اردوی تیم برمی‌گشت. کار به جایی رسیده بود که یکی از سایت‌های ورزشی چنین تیتری را برای حاشیه‌های آن روزهای پرسپولیس انتخاب کرد: «خط دفاع پرسپولیس شلوغ‌تر از جاده تهران-شمال»

حالا یک سال بعد از آن روزها، خط دفاع پرسپولیس بازهم مثل جاده تهران-شمال است. البته جاده‌ای در زمانه کرونا که در آن رفت ‌و آمدی انجام نمی‌شود و خالی خالی است.

سایت‌ها و رسانه‌های ورزشی برای بازی امروز پرسپولیس گمانه‌زنی‌های زیادی را مطرح کرده‌اند. محتمل‌ترین آن استفاده از هافبک دفاعی‌هایی مثل سرلک در پست دفاع میانی است. شیوه‌ای که در فوتبال روز دنیا هم استفاده می‌شود. لیورپول بعد از مصدومیت فن‌دایک و گومز، فابینیو را به مرکز دفاع آورد و گواردیولا هم همین کار را با فرناندینیو کرد. هافبک دفاعی‌ها نزدیک‌ترین ویژگی‌ها را به مدافعین میانی دارند اما دوای درد نیستند. نهایتاً مسکنی هستند برای یک یا دو بازی.

پرسپولیس شانس آورده که در این هفته باید با رقیبی روبه‌رو بشود که آنچنان پرفشار بازی نمی‌کند اما مشکل اینجاست که ظاهراً مصدومیت کنعانی‌زادگان ۴ هفته‌ای طول خواهد کشید.

دوای درد پرسپولیس قاعدتاً خرید مدافع میانی در میان‌فصل است. داشتن تنها ۲ مدافع وسط برای تیمی که در ۳ جبهه می‌جنگد اصلاً منطقی نیست و مدیران تیم از همین حالا باید یک دفاع ششدانگ را نشان کنند. یورگن کلوپ هم ظاهراً می‌خواهد همین کار را در پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی انجام دهد. او البته ۲ روز پیش در مصاحبه‌ای گفت: «اگر نتوانم مدافع وسط بگیرم گریه نخواهم کرد.» اما مسأله این است که شاید تزلزل در دفاع و از دست رفتن امتیازات بازی‌ها باعث گریه هواداران تیم‌ها بشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ونبدی،

      بسه جل الخالق مگه سرداران قرمزپوش به بازیکن بسته هست که ازدفاع ،التهاب،بودونبودو..حرف میزنید.

      پاسخ ها

      • علی

        خوشم میاد پرسپولیس اینقدر شخصیت قهرمانی داره که دوستان تو نظراتشون هم اشاره میکنند ، یعنی با جدایی چندین بازیکن و حتی بدون دفاع وسط هم از هم از همه تیم های لیگ سرتریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج