جاباما
۱۰۸۴۳۰۹
۱۶ نظر
۵۰۰۹
۱۶ نظر
۵۰۰۹
پ

آخرین خبر از وضعیت کولبرانِ ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جنازه‌های پنج تبعه ایرانی گرفتار در بهمن در ترکیه پیدا شده و پس از انجام هماهنگی‌های معمول به کشور منتقل می‌شوند.

خبرگزاری فارس: «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (دوشنبه) در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص پیگیری وضعیت اتباع ایرانی مفقود شده در مرز ترکیه تصریح کرد: براساس آخرین گزارش‌های دریافتی، متاسفانه پنج نفر که گرفتار بهمن شده بودند جان خود را از دست داده‌اند. البته جنازه آنها پیدا شده که پس از انجام‌ هماهنگی‌های معمول به کشورمان منتقل خواهند شد.

وی اضافه کرد: بر اساس جزییات دریافتی از ادارات ذیربط، در پی سقوط بهمن و مفقود شدن پنج نفر از کولبران ایرانی در منطقه مرزی ایران و ترکیه، وزارت خارجه در کنار تماس‌های تلفنی و ملاقات سرکنسول کشورمان در ارزروم و پیگیری های ستاد بحران استان آذربایجان غربی، با ارسال دو فقره یادداشت به مقامات ترکیه یکی از سوی سفارت‌مان در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه و یک مورد هم از اداره کل کنسولی به سفارت ترکیه در تهران، درخواست اجازه ورود تیم تفحص هلال احمر ایران به محل حادثه و همکاری نیروهای ترکیه با آنان جهت یافتن این عزیزان شد‌ که البته این تلاش‌ها تا انتقال پیکرها به کشور ادامه خواهد داشت.

آخرین خبر از وضعیت کولبرانِ ایرانی

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین اشاره کرد: مسؤولان مرزی همواره تاکید داشته‌اند که اتباع کشورمان از عبور غیرمجاز از مرز خودداری کنند تا با توجه به وضعیت منطقه، گرفتار شرایط تاسف بار پیش آمده برای این پنج هموطن نشوند.

خطیب‌زاده در پایان از همکاری مقامات مرزی و هلال احمر ترکیه برای روشن شدن سرنوشت این پنج ایرانی تشکر کرد.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در این خصوص و اینکه علیرغم اعزام نیروهای هلال احمر ترکیه اجازه کمک رسانی به آنها را نمی‌دهد، گفت: از جزییات این اتفاق مطلع نیستم و اگر هلال احمر درخواستی از وزارت خارجه داشته باشد مسیر آنی جواب دارد و اگر هلال احمر درخواستی را داشته باشد حتما انجام می‌شود. در مورد همکاری‌ها با ترکیه مشکلی را نداشته‌ایم.

گفتنی است ۲۹ دی ماه بر اثر کولاک برف در مرز ایران و ترکیه پنج نفر از اتباع ایرانی مفقود شدند. سعید حقیقی بخشدار صومای برادوست در این خصوص گفته بود: حوالی ظهر با سقوط بهمن در ارتفاعات نوار مرزی ایران و ترکیه، پنج تن از اهالی روستای «کوران» بخش صومای برادوست شهرستان ارومیه مفقود شده‌اند.

روستای کوران بخش صومای برادوست شهرستان ارومیه، در هشت کیلومتری مرز ایران و ترکیه قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای میرسلیم در توییتر فیلتر شده گفتند خفت آن است که یک میلیون نفر در اینستاگرام کار می کنند لطفا درباره کولبری نیز بعنوان نماینده مردم اظهار نظر نمایند چرا کار نیست ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا کند مردم عاقل باشند واین وضعیتها را که میبینند هرگز فریب اینها را نخورند وبچه نیاورند وبا هزار زحمت ورنج بزرگ کنند واینگونه مفت آنها را از دست بدهند برای یه لقمه نان اصلا براشون مهم نیست که جوانان مردم اینگونه پرپر میشند

    • بدون نام

      سر بگذار و بمیر

    • بدون نام

      عیبی نداره سراقایون سلامت

    • بدون نام

      آرزوی مررررررگ دارم، به این دنیا بیایی ، مجبور باشی شغل خیلی خیلی طاقت فرسایی برای امرار معاش خانواده ات انتخاب کنی آخرشم زجرکش بشی بعد دیگرانی مثل منم کاری ازشون برنیاد جز پیام گذاشتن و جگرشون سوختن ، آخ خداااااااااااا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اللهم عجل ولیک الفرج

      • بدون نام

        حرفت کاملا درسته موافقم

      • بدون نام

        چرا میرن کور بشن نرن اونم توی این برف بارن زمستانی

    • ایرانی

      بخشید یک سوال... کدام کشوارهای همسایه ما کولبر دار ....؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ کدوم

      • بدون نام

        هیچ همسایه یی کولبر نداره ..متاسفانه ما بدبخت ترینیم اونم با این همه منابع طبیعی

      • بدون نام

        خیلی ساده توکتابهای ادوار ابتدای نوشته شده بابا نان نان داد غافل از این که چجوری داد بله درسته داری میبینی بابا برای نان دادن جانش راداد.روح باباها وبرادران گرفتار در زیربهمن شاد آرزوی درجات بالا دربهشت وتسلیت ب روستای لبه مرزی کوران

    • بدون نام

      آقای میرسلیم کولبری جوان ایرانی برای شما خفت نیست. ننگ بر شما باد

    • بدون نام

      من خودم شخصا بهمراه دویست سیصد نفر ازشهرستان ماکو سلماس ارومیه خوی به روستای مذکور رفتیم علی رغم این حادثه هیچ یک از ارگانهای دولتی ایران وترکیه نبودند حتی نیروهای ترکیه نمیذاشتن کسی به محل موردنظربرود که نیروهای خودجوش مردمی با زور وارد صحنه شدند وخودمردم اجساد ان مرحومین رو پیدا کردن وزارت خارجه دروغ میگوید نه ایران نه ترکیه هیچ یک وارد صحنه نشدند شما ملاحظه بکنید بخاطر یک سیلی به یه سرباز مجلس دولت تمام ایران غوغا کرد پس وزارت خارجه دولت جمهوری شما از ۲۹دی تا حالا کجابودین من صراحتا اعلام میکنم مردم خودشان اجساد راپیدا کردن وسلام.

    • بدون نام

      البته این کولبری نیست من خودم بچه کرمانشاه هستم.جابجایی جنس قاچاق هست که درآمد خوبی هم داره . وروز به بروز بچه های ما رو بیشتر وسوسه میکنه

    • کوروش کبیر

      اینا همش دروغ میگن من خودم از اهالی منطقه هستم یک هفته است اینا زیر برف بودن دریغ از کوچکترین کمک مسئولین .جنازه ها را هم خود اهالی منطقه بیرون آوردن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج