۱۰۸۴۳۹۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

یک تیر و دو نشان فکری برای تقویت کادرفنی

از قدیم گفته‌اند شکست پلی است به سوی پیروزی. البته به شرطی که از اشتباهات عبرت گرفت و نقاط ضعف را ترمیم کرد.

روزنامه خراسان: از قدیم گفته‌اند شکست پلی است به سوی پیروزی. البته به شرطی که از اشتباهات عبرت گرفت و نقاط ضعف را ترمیم کرد. این اتفاق حالا برای تیم استقلال افتاده و آبی‌ها پس از قبول شکست خانگی مقابل سایپا، کادر فنی‌شان را تقویت و ترمیم کرده‌اند تا شاید اشتباهاتی که در گذشته رخ داده تکرار نشود یا به حداقل برسد. پس از هفته‌ها کشمکش بین منتقدان و محمود فکری برای تقویت کادرفنی سرانجام روز گذشته سرمربی استقلال تصمیم گرفت یک عضو جدید به کادرش اضافه کند. علی‌اصغر قربانعلی‌پور که در این فصل در کادر فنی تیم شهرخودرو حضور داشت، پس از جدایی از این تیم و مذاکره با باشگاه استقلال، به نفرات کادر فنی آبی‌پوشان پایتخت ملحق شد.

این مربی جوان که چهره آشنایی برای استقلالی‌هاست در ۵ سال اخیر یا در این تیم بوده یا با مربیان استقلالی تیم‌های دیگر همکاری می‌کرده است. البته از ابتدا هم گویا قربانعلی‌پور که سابقه همکاری با پرویز مظلومی، سرپرست فعلی تیم استقلال را داشته در لیست محمود فکری برای حضور در کادرفنی بوده که البته مشخص نیست انتخاب خودش بود یا توصیه مظلومی که با او همکاری داشته است! فکری بعد از انتخابش به عنوان سرمربی استقلال از علی‌‌اصغر قربانعلی‌پور، مربی شهرخودرو خواست به عنوان دستیار و طراح تمرینات به کادرفنی آبی‌پوشان اضافه شود که این امر با مخالفت مهدی رحمتی مواجه شد تا این‌که پس از پیوستن وحید فاضلی، سرمربی سابق نساجی به جمع کادرفنی مشهدی‌ها، قربانعلی‌پور از شهرخودرو جدا شد و به استقلال پیوست.

یکی از مشکلات اساسی استقلال به زعم منتقدان و کارشناسان دور بودن تیم از روش‌های نوین تمرین فوتبال روز جهان است و در واقع طراحی تمرین مناسب نیست. حالا با اضافه شدن قربانعلی‌پور به کادرفنی انتظار می‌رود این مشکل حل شود اما آیا کسی که عمده شهرتش به خاطر تمرینات بدنسازی است و البته از نمایش و عملکرد شهرخودرو پیداست موفقیتی در طراحی تمرین نداشته یا نتوانسته ایده‌هایش را اجرایی کند می‌تواند حلال مشکلات استقلال باشد؟ قربانعلی‌‌پور در زمان سرمربیگری پرویز مظلومی در استقلال به عنوان مربی بدنساز در کادرفنی این تیم حضور داشت و پس از جدایی از استقلال راهی پیکان شد و به عنوان مربی بدنساز در این تیم انجام وظیفه کرد.

حالا او پس از ۴ سال دوباره به استقلال برگشته تا به کادرفنی آبی‌پوشان اضافه شود. قربانعلی‌پور در لیگ چهاردهم مربی بدنساز ذوب‌آهن بود که این تیم را به عنوان یکی از تیم‌های خوب و دونده لیگ تبدیل کرده بود و با این تیم قهرمانی جام حذفی را هم کسب کرد. او در این فصل طراحی تمرینات شهرخودرو را برعهده داشت و احتمال می‌رود همین وظیفه را نیز در استقلال بر عهده داشته باشد. این مربی همچنین سابقه کار با دراگان اسکوچیچ، سرمربی فعلی تیم ملی را در زمان سرمربیگری او در تیم ملوان انزلی هم در کارنامه‌اش دارد و باید دید می‌تواند در استقلال تحولی به وجود بیاورد.

آبی‌ها که کادرفنی را به عنوان یکی از نقاط ضعف‌شان با جذب قربانعلی‌پور برطرف کردند، حالا باید به فکر تقویت تیم در چند پست از جمله هافبک بازیساز و طراح باشند. جدایی علی کریمی از استقلال و نبود جایگزین مناسب برای این هافبک خلاق، آبی‌ها را در میانه میدان خلع‌سلاح کرده و با وجود گذشت ۱۲ هفته استقلال هنوز در میانه میدان می‌لنگد و آن را به حریفان واگذار می‌کند. در این باره زمزمه‌هایی مبنی بر جذب امید ابراهیمی، بازیکن الاهلی قطر و بازگشت دوباره این هافبک ملی‌پوش به استقلال شنیده می‌شود و کنار او برخی هم از میلاد جهانی، بازیکن ذوب‌آهن به عنوان انتخاب کادرفنی جهت تقویت خط میانی نام می‌برند. با این حال منابع نزدیک به باشگاه و فکری می‌گویند او هنوز لیستی نداده و باید تا پایان نیم‌فصل نخست منتظر تصمیم سرمربی استقلال ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دخترآبی

      مشکل تنها دراینجا نیست درست که استقلال طرحهای تاکتیکی روز را دربرنامه های تمرینی خود برای قهرمانی کم دارد وحتی اگراستقلال براین مشکل فائق آید آنگاه مشکل بزرگتری را سرراه خود میبیند وآن قهرمانی تیم خاص بخوانید تیم وزیر که سناریو قهرمانیش قبل ازشروع لیگ نوشته شده میباشد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج