جاباما
۱۰۸۴۶۵۷
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

قطر: قدردان ایران و ترکیه هستیم

سخنگوی وزارت خارجه قطر از ایران و ترکیه به دلیل حمایت از این کشور در زمان محاصره از سوی ۴ کشور عربی، قدردانی کرد

باشگاه خبرنگاران: لؤلؤة الخاطر، سخنگوی وزارت خارجه قطر در مصاحبه با پایگاه خبری "المیدان" وابسته به شبکه الجزیره در پاسخ به سوالی در مورد درخواست امارات و برخی دیگر از کشور‌ها برای بازنگری در روابط دوحه با ایران و ترکیه گفت: با امارات در مورد این موضوعات صحبتی نشده، در واقع گفتگو‌ها با عربستان سعودی که نماینده همه کشور‌ها بود انجام شده است. در این گفتگو‌ها به سیاست خارجی هیچ کشوری پرداخته نشد، بلکه بالعکس در مورد برخی اصول مانند اصل عدم دخالت در امور یکدیگر گفتگو شد.

سخنگوی وزارت خارجه قطر ادامه داد:، اما باید به یک نکته مهم اشاره کنم، کشور قطر در ماه مبارک رمضان محاصره شد و بی شک اکنون ما به زمان نیاز داریم تا اعتماد‌ها بازگردد. باید به این مسئله توجه شود.

وی اضافه کرد: نکته دوم در مورد رابطه با ایران یا ترکیه، قطعا این روابط، روابطی بسیار عالی و خوب است؛ ما قدردان کشور‌هایی هستیم که در طول بحران و محاصره قطر کنار ما بودند. این برای همگان واضح است.

لؤلؤة الخاطر تصریح کرد:، اما باید اشاره کنم که در چارچوب اظهارات وزیر مشاور در امور خارجه امارات صحبت از تمایل آن‌ها به وجود روابط خوب و مثبت با ترکیه نیز به میان آمد که این ما را خوشحال می‌کند، زیرا می‌خواهیم در تمام منطقه توافق‎ها حاصل شود.

وی همچنین گفت: در مورد ایران نیز معلوم است که امارات سهم زیادی از مبادلات تجاری کشور‌های عربی خلیج فارس با ایران را دارد و در نتیجه این زمینه بسیار خوبی برای رسیدن به چارچوب یک توافق است.

چندی پیش انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات از قطر خواسته بود تا در روابط خود با ایران و ترکیه در چارچوب اعتمادسازی متقابل پس از حصول توافق صلح در عربستان، تجدید نظر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • داود

      اماراتیهای قدر نشناس اخر چوب حرف شنوی بی چون و چرای عربستانیها را خواهند خورد، ایران شریک بسیار خوبی واسه امارات هست ، چرا با ایرانیها اینقدر بد رفتار میکنند حتی با تجار ایرانی!!

    • بدون نام

      ایران را سیاست غلط خارجی نابود کرد.

      پاسخ ها

      • مات

        سیاست غلط خارجی!!!!!اگه میگفتی داخلی قبول میکردم و یک سرسوزن اشتباه نیست سیاست خارجی ایران بلکه بلیذ تندتر هم میشد ،مثلا زمانیکه ترمپت برجام پاره کرد باید درجا معکوس عمل میکردن ن اینکه گول بازی اروپایی هارو بخورند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج