۱۰۸۴۷۱۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

بدهی سرخ‌ها؛ هیچ کدام از مدیران پاسخگو نیستند

انبوهی از مشکلات در شرایطی بر سر باشگاه بزرگ و مردمی پرسپولیس آوار شده که هنوز برخی از مدیران سابق این باشگاه به جای پاسخگویی درباره عملکردشان دنبال بیانیه دادن و درگیری لفظی با سرمربی این تیم هستند.

روزنامه کیهان: انبوهی از مشکلات در شرایطی بر سر باشگاه بزرگ و مردمی پرسپولیس آوار شده که هنوز برخی از مدیران سابق این باشگاه به جای پاسخگویی درباره عملکردشان دنبال بیانیه دادن و درگیری لفظی با سرمربی این تیم هستند.

باشگاه پرسپولیس تا بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی خود به دلیل پرداخت نشدن مطالبات ماریو بودیمیر، تنها چند روز دیگر (۱۲ بهمن‌ ماه) فرصت دارد و مطالبات حدود ۵۰۰ هزار یورویی مهاجم کروات سرخپوشان به دغدغه اصلی مدیران این باشگاه در روزهای اخیر تبدیل شده است.

باشگاه پرسپولیس که چند ماه پیش فرصت داشت این پرونده را در دادگاه عالی ورزش (CAS) پیگیری کند، به دلیل نقص مدارک و تعلل باشگاه در زمان مدیریت انصاری‌فرد و رسول‌پناه این فرصت را هم از دست داده است و حالا باید به طور حتم مبلغ ۵۰۰ هزار یورویی بودیمیر را تا ۱۲ بهمن‌ماه پرداخت کند و در غیر اینصورت از سه پنجره نقل و انتقالاتی محروم خواهد شد.

روز گذشته خبرگزاری تسنیم در گزارشی مدعی شد مدیران باشگاه پرسپولیس طی روزهای گذشته برای تأمین مالی بدهی بودیمیر جلسات متعددی را برگزار کردند اما تمام جلسات بی‌نتیجه بوده است. پرسپولیسی‌ها حتی در نامه‌ای به AFC خواستار پرداخت مطالبات بودیمیر از محل درآمدهای این باشگاه نزد کنفدراسیون فوتبال آسیا شدند که این درخواست نیز با جواب منفی AFC مواجه شد.

ناتوانی در تامین بدهی‌ها

پرسپولیسی‌ها در روزهای گذشته و پس از ناامیدی از تأمین منابع مالی، برای دریافت پول به‌سراغ کارگزاری این باشگاه نیز رفتند که این تلاش سرخپوشان نتیجه‌ای نداشت. کارگزاری سرخ‌ها نیز در جدیدترین نامه خود به مدیران این باشگاه اعلام کرده که تمام درآمدهای پرسپولیس تا پایان سال جاری پیش‌خور شده و تا فروردین‌ ماه ۱۴۰۰ هیچ پرداختی به باشگاه پرسپولیس انجام نخواهد شد.

این اتفاقات در حالی رقم خورده است که تمام تبلیغات و منابع درآمدی باشگاه پرسپولیس در اختیار کارگزاری این باشگاه قرار دارد و با توجه به این موضوع مدیران این باشگاه نمی‌توانند هیچ قرارداد اسپانسری جدیدی برای تأمین منابع مالی ببندد و همین موضوع باعث شده تا وضعیت مالی باشگاه پرسپولیس در حالتی بحرانی قرار بگیرد. سرخپوشان علاوه‌بر ۵۰۰ هزار یوروی بودیمیر، باید مبلغ ۷۸ هزار دلار نیز طی روزهای آینده به والنسیا دستیار کالدرون پرداخت کنند که البته گفته می‌شود این مبلغ آماده است و به حساب این مربی واریز خواهد شد.

پرسپولیس تا 25 بهمن فرصت دارد

اما مشکلات باشگاه پرسپولیس تنها در پرونده بودیمیر خلاصه نشده زیرا کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس اعلام کرده این باشگاه فقط تا ۲۵ بهمن فرصت دارد تا با پرداخت مطالبات مربی اسپانیایی سابق خود از محرومیت نقل‌وانتقالات در امان باشد.

پس از صدور رای کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فیفا در پرونده گابریل کالدرون و دستیارانش و محکومیت باشگاه پرسپولیس به پرداخت مطالبات آن‌ها، پرسپولیسی‌ها این پرونده را برای استیناف خواهی به دادگاه عالی ورزش بردند تا اینگونه علاوه‌ بر خریدن زمان، امید به نقض حکم فیفا داشته باشند اما از آنجایی که رسیدگی به پرونده‌ها در CAS هزینه‌های خاص خود را دارد، مدیران وقت پرسپولیس تصمیم گرفتند تا در پرونده اینیگو والنسیا مربی بدنساز تیم، اعتراضی به CAS نبرند و طلب ۷۸ هزار دلاری (حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان) او را بپردازند.

با این حال بعد از گذشت چند ماه خبری از پرداخت پول والنسیا نشد تا او موضوع را از طریق کمیته انضباطی فیفا پیگیری کند. از آنجایی که آرای کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فیفا لازم‌الاجرا است، کمیته انضباطی این نهاد هم ابتدا با ارسال نامه‌ای به پرسپولیس برای پرداخت نکردن مطالبات مربی پرسپولیس اخطار داد و در ادامه با تعیین فرصتی یک ماهه خواست که هرچه سریع‌تر طلب او پرداخت شود. با این وجود باز هم پرسپولیس از پرداخت این ۷۸ هزار دلار ناتوان بود تا اینکه در نهایت فیفا در آخرین نامه خود که ۱۰ روز قبل برای باشگاه پرسپولیس ارسال کرده، اعلام کرده است پرسپولیس به خاطر نادیده گرفتن حکم کمیته تعیین وضعیت فیفا، حالا باید طلب والنسیا را با جریمه انضباطی بپردازد و برای پرداخت پول هم فقط تا ۱۳ فوریه (۲۵ بهمن) فرصت دارد. یک منبع آگاه در باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تایید این خبر عنوان کرد که در آخرین نامه فیفا نوشته شده که اگر پرسپولیس تا مهلت تعیین شده (۲۵ بهمن) مطالبات والنسیا را همراه با جریمه پرداخت نکند، از نقل‌وانتقالات محروم خواهد شد.

رسم غلط در ورزش

انبوهی از مشکلات در شرایطی بر سر باشگاه بزرگ و مردمی پرسپولیس آوار شده که هنوز برخی از مدیران سابق این باشگاه به جای پاسخگویی درباره عملکردشان دنبال بیانیه دادن و درگیری لفظی با سرمربی این تیم هستند. به عنوان نمونه رسول پناه عضو سابق هیئت‌مدیره که در سرپرست باشگاه نیز بود، دیروز در بیانیه‌ای ۱۴ ماده‌ای مسائل مختلفی را درباره یحیی گل محمدی مطرح کرد. اگر قرار بود از مدیران ورزش حساب کشی شود، امروز امثال رسول پناه که تنها به واسطه رابطه توانسته بودند در ترکیب هیئت‌مدیره پرسپولیس قرار بگیرند، باید پاسخگوی عملکردشان بودند.

متاسفانه این رسم غلط سال‌های سال است در ورزش ایران ریشه دوانده، برخی افراد بدون تخصص وارد ورزش می‌شوند و بعد از تنها چند هفته این امر به آنها مشتبه می‌شود که عقل کل هستند. آنها همین طور که پیش می‌روند و خرابکاری می‌کنند در نهایت چاره‌ای از جز استعفا و کناره‌گیری پیدا نمی‌کنند. پس از این اتفاق مثل خیلی از بخش‌های دیگر انتظار می‌رود عملکرد مدیران فعال در حوزه ورزش بررسی و در صورت تخلف با آنها برخورد شود ولی این اتفاق تا به امروز رخ نداده است. نکته تاسف برانگیز اینکه همین مدیران چندی بعد در قامت کارشناس ظاهر می‌شوند و تحلیل‌های خود از ورزش را به خورد برخی رسانه‌ها می‌دهند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بدهی رو از آقا یحیی بگیرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج