۱۰۸۴۷۶۲
۱۰ نظر
۵۰۲۸
۱۰ نظر
۵۰۲۸
پ

داستان‌های باورنکردنی از وفاداری سگ‌ها

در این مطلب، داستان‌های عجیبی را از وفاداری سگ‌ها خواهید خواند که در تاریخ ثبت شده‌اند.

برترین‌ها: حتما خیلی خوب می‌دانید که سگ‌ها می‌توانند همان مقدار عشقی را که نثارشان می‌شود به شما بازگردانند و البته در خیلی موارد حتی بیشتر.

یکی از تازه‌ترین مواردی که عشق یک سگ به صاحبش به طور گسترده مورد توجه قرار گرفت، بونجوک دوست‌داشتنی بود که شش روز جلوی در یک بیمارستان در ترکیه منتظر ماند تا صاحبش جمال شنتوک مرخص شود. برای تماشای این ویدئو اینجا کلیک کنید.

داستان‌های باورنکردنی از وفاداری سگ‌ها

داستان جمال و بونجوک اولین ماجرای دوستی عمیق انسان و سگ نبود. بی‌بی‌سی نگاهی انداخته است به برخی داستان‌های جذابی که سگ‌ها انتظاری طولانی برای انسان‌های مورد علاقه‌شان کشیدند.

هاچیکو

داستان‌های باورنکردنی از وفاداری سگ‌ها

سال ۱۹۲۵ یک سگ نژاد آکیتا به نام هاچیکو جلوه‌ای حیرت‌انگیز از وفاداری سگ به انسان نشان داد، او بیرون ایستگاه قطار شیبویا بیش از ۹ سال منتظر صاحبش ماند.

شابرو اوئنو، مالک هاچیکو استاد دانشگاه بود و هر روز برای رفتن به محل کار، سوار قطار می‌شد. هاچیکو عادت کرده بود که هر روز سر ساعت خاصی منتظر صاحبش بماند و از او استقبال کند.

متاسفانه یک روز اوئنو در محل کارش درگذشت و هرگز به خانه بازنگشت. هاچیکو، اما هر روز راس همان ساعت به ایستگاه می‌رفت و منتظر صاحبش می‌شد. او این کار را به مدت ۹ سال و ۹ ماه و ۱۵ روز انجام داد.

پس از مدتی او تبدیل به قهرمان مردم محلی شد و افراد برایش آب و غذا می‌آوردند. هاچیکو در ۱۱ سالگی مرد. بعد‌ها مجسمه‌ای از او و به احترام وفاداری‌اش ساخته شد تا تعهد بهترین دوست بشر همواره در یاد‌ها باقی بماند.

نگائو

داستان‌های باورنکردنی از وفاداری سگ‌ها

سال ۲۰۱۶ صاحب نگائو به سرعت به بیمارستان سانتا کاترینا در برزیل برده شد. گفته شد که نگائو به دنبال آمبولانس صاحبش دویده بود و بیرون بیمارستان در انتظار خبری از صاحبش منتظر ماند.

متاسفانه صاحب سگ دچار عفونت شدیدی بود و کمی بعد از رسیدن به بیمارستان درگذشت. نگائو هشت ماه پس از آن بیرون بیمارستان منتظر ماند و در این مدت شماری از رهگذران و کادر بیمارستان مراقبش بودند.

یکی از کارکنان بیمارستان گفت: او تا زمانی که دلش بخواهد پیش ما می‌ماند. تا زمانی که او بیرون بیمارستان باشد، ما از او مراقبت خواهیم کرد و محبتی که نیاز داشته باشد را نثارش می‌کنیم.

فیدو

داستان‌های باورنکردنی از وفاداری سگ‌ها

نوامبر ۱۹۴۱ یک آجرساز محلی در بورگو سن لورنتسو، شهری در منطقه توسکانی ایتالیا، سگی گمشده را دید که کنار جاده افتاده است.

کارلو سگ را به خانه برد و از او مراقبت کرد تا سلامتش را دوباره بدست آورد. او سرانجام تصمیم گرفت سرپرستی سگ را قبول کند و او را فیدو (به معنی وفادار در لاتین) نامید.

در دو سال بعد از آن فیدو هر روز صبح کارلو را تا ایستگاه اتوبوس بدرقه می‌کرد و هنگام بازگشت کارلو از کار، همانجا منتظرش نشسته بود.

سال ۱۹۴۳ کارلو به دلیل بمباران کارخانه‌ای که در آن کار می‌کرد، کشته شد. کارخانه هدف هواپیما‌های دشمن در هنگام جنگ جهانی دوم قرار گرفته بود.

عصر آن روز فیدو در ایستگاه اتوبوس در منتظر استقبال از صاحبش نشسته بود، اما خبری از کارلو نشد. فیدو از آن روز به مدت ۱۴ سال، هر روز راهی این ایستگاه اتوبوس می‌شد. گفته می‌شود که او ۵۰۰۰ بار در آرزوی دیدار دوباره با کارلو این کار را تکرار کرد.

شهردار بورگو سن لورنتسو به پاس وفاداری فیدو به او مدال طلا داد. فیدو در ۱۶ سالگی مرد و گفته شد که در کنار کارلو دفن شد. مجسمه برنزی فیدو در میدان اصلی شهر نصب شده است.

بابی

داستان‌های باورنکردنی از وفاداری سگ‌ها

مجسمه بابی در اسکاتلند از جاذبه‌های گردشگری است. زمان وقوع این داستان به اواسط دهه ۱۸۸۰ در گری‌فریرز اسکاتلند باز می‌گردد. گفته می‌شود که یک سگ نژاد اسکای تریر به نام بابی پس از مرگ صاحبش به مدت ۱۴ سال بالای گور او نگهبانی داد.

البته او تمام روز را بالای قبر صاحبش نمی‌ماند و نقل شده که بابی هر روز ساعت یک بعد از ظهر به یک کافه محلی در آن نزدیکی می‌رفت تا یک وعده غذای مجانی دریافت کند.

حالا یک مجسمه برنزی از بابی در ادینبورو اسکاتلند وجود دارد که مردم برای خوش‌شانسی دماغ این مجسمه را نوازش می‌کنند. بعضی از مورخان می‌گویند که این داستان تخیلی است، اما حتی این عقیده هم نتوانسته خللی در علاقه گردشگران برای دیدن این مجسمه ایجاد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سگ ها خیلی بهتر از انسان هستند

    • احمد

      خیلی عجیبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره واقعا

      • بدون نام

        کذبه

    • بدون نام

      حیوون دوست داشتنی

    • س.ا

      قربونشون برم که اینقدر وفادار و مهربون هستند سگها تنها موجوداتی هستند که صاحبشون رو بیشتر از خودشون دوست دارند

    • بدون نام

      بعضی ها عزیز ترین فامیل هاشون فراموش میکنن بازم وفای سگ

    • بدون نام

      ادم ها چنین وفایی ندارند

    • بدون نام

      من سگ میییخوااام

    • بدون نام

      سگ حیوان عجیبی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج