۱۰۸۵۰۳۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

شاید گروهی مشکل باشد، اما گروه مرگ نداریم

هاشمی‌مقدم درمورد اینکه با وجود ارزیابی‌اش از گروه‌ها گفته می‌شود استقلال دوباره در گروه مرگ قرار گرفته است، گفت: یک موقع است تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی با تیم‌های برزیل، اسپانیا و آرژانتین هم‌گروه می‌شود که می‌توان آن را گروه مرگ نامید، اما وقتی درمورد سطح آسیا صحبت می‌کنیم، گروه مرگ نداریم.

روزنامه فرهیختگان: هاشمی‌مقدم درمورد اینکه با وجود ارزیابی‌اش از گروه‌ها گفته می‌شود استقلال دوباره در گروه مرگ قرار گرفته است، گفت: «یک موقع است تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی با تیم‌های برزیل، اسپانیا و آرژانتین هم‌گروه می‌شود که می‌توان آن را گروه مرگ نامید اما وقتی درمورد سطح آسیا صحبت می‌کنیم، گروه مرگ نداریم.

امیر هاشمی‌مقدم درخصوص قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل۲۰۲۱ این رقابت‌ها اظهار داشت: «به‌نظر من تراکتور گروه سختی دارد چون پاختاکور از تیم‌هایی به‌شمار می‌رود که همیشه برای تیم‌های ایرانی مشکلاتی را به وجود آورده و از لحاظ فیزیکی بازیکنان این تیم نسبت به سایر تیم‌های منطقه قدرتمندتر هستند و فقط تیم‌های ازبک از لحاظ فیزیکی می‌توانند حریف ما شوند. شارجه امارات نیز حریف بدی نیست و تجربه لازم را دارد و ازسوی دیگر باید ببینیم از بین الوحده عربستان و نیروی‌هوایی عراق کدام تیم هم‌گروه تراکتور می‌‍شود. البته هر دو تیم سطح کیفی مطلوبی دارند و می‌توانند رقیبی جدی محسوب شوند.»

وی ادامه داد: «استقلال در گروه سختی قرار گرفته است. الدوحیل در چند سال اخیر همیشه روی فرم بوده و الاهلی عربستان هم همواره برای پیروزی می‌جنگند. الشرطه عراق هم هست و ما همیشه مقابل تیم‌های عراقی مشکلاتی داشتیم حالا اینکه حریف عراقی اول جدول باشد یا ششم تفاوتی ندارد. با این تفاسیر استقلال در گروه سختی قرار گرفته هرچند معتقدم گروه تراکتور دشوارتر است. با این حال چیزی که اهمیت دارد این است که با نزدیک‌شدن به آغاز رقابت‌ها ببینیم تیم‌های ایرانی چه فرمی دارند و اینکه آیا فرم خوبی دارند یا خیر‌. در هر صورت فرقی نمی‌کند کدام تیم بلکه امیدوارم همه تیم‌های ایرانی با شرایط و آمادگی خوبی به این رقابت‌ها ورود کنند.»

هاشمی‌مقدم درخصوص شرایط فولاد خوزستان در پلی‌آف و شانس این تیم برای حضور در مرحله گروهی یادآور شد: «فولاد می‌تواند حریف العین شود و اگر این کار را انجام دهد تیم‌های قدرتمند این گروه بدون‌شک السد قطر و النصر عربستان هستند اما من معتقدم فولاد چیزی برای از دست دادن ندارد چون برای رسیدن به مرحله گروهی فقط باید برنده میدان باشد و فکر می‌کنم این تیم می‌تواند امید داشته باشد.»

پیشکسوت فوتبال ایران درباره گروه پرسپولیس تاکید کرد: «به‌نظر من این تیم در راحت‌ترین گروه بین تیم‌های ایرانی قرار گرفت. درست است که تیم هندی در کشور خود قهرمان شده اما به‌نظر من رقیب اصلی پرسپولیس می‌تواند الریان یا یکی از تیم‌های صعودکننده از مرحله پلی‌آف باشد که در این صورت فکر نمی‌کنم الوحده حریف پرسپولیس شود هرچند امیدوارم این تیم اماراتی باشد که به‌جای الزورا عراق به مرحله گروهی صعود می‌کند چراکه تیم‌های عراقی از لحاظ سبک و فیزیک فوتبالی به ما نزدیک‌تر هستند و شناخت بیشتر از ما دارند. بنابراین به‌نفع پرسپولیس است که الوحده صعود کند، ضمن اینکه با تمام احترام برای فوتبال هند این کشور هنوز به سطح اول فوتبال آسیا نرسیده و تجربه لازم را برای حضور در این رقابت‌ها دارا نیست.»

هاشمی‌مقدم درمورد اینکه با وجود ارزیابی‌اش از گروه‌ها گفته می‌شود استقلال دوباره در گروه مرگ قرار گرفته است، گفت: «یک موقع است تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی با تیم‌های برزیل، اسپانیا و آرژانتین هم‌گروه می‌شود که می‌توان آن را گروه مرگ نامید اما وقتی درمورد سطح آسیا صحبت می‌کنیم حرف از استقلالی می‌شود که خودش چهاربار تجربه فینال آسیا را دارد و تیم خوبی به‌شمار می‌رود یا تراکتور به همین شکل، شاید گروه‌ها مشکل باشند اما گروه مرگ نداریم چون به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان گفت تراکتور یا استقلال شانسی برای صعود ندارند، البته داشتن تجربه در رقابت‌های بین‌المللی بسیار اهمیت دارد که از این لحاظ تراکتور یا فولاد نسبت به استقلال و پرسپولیس تجربه کمتری دارند. من براساس تجربیات تیم‌ها می‌گویم گروه تراکتور سخت‌تر است چون تیم‌های باتجربه‌تری پیش‌رویش قرار دارند.»

وی تاکید کرد: «استقلال خودش یکی از قدرت‌های گروه سوم به‌شمار می‌رود، اگر این تیم با این ذهنیت وارد مسابقات نشود که برای صدرنشینی به این رقابت‌ها می‌رویم مطمئنا مشکل خواهیم داشت. استقلال قدرت و یک نام بزرگ در فوتبال آسیاست و تیم‌های دیگر باید بگویند در گروه سختی هستیم چون استقلال در آن قرار دارد، پس این ذهنیت باید تغییر کند. پرسپولیس هم به همین شکل.»

هاشمی‌مقدم درباره اینکه چون پرسپولیس دوبار در لحظه آخر دستش از رسیدن به جام کوتاه مانده برای فصل جدید از انگیزه کمتری برخوردار خواهد بود، گفت: «من نیمه پر لیوان را می‌بینم، اگر پرسپولیس رهبری درستی داشته باشد اتفاقا برای جبران چیزی که از دست داده باید به میدان برود الان تمام تیم‌های هم‌گروه پرسپولیس باید بدن‌شان بلرزد که با این تیم هم‌گروه شده‌اند و پیش خودشان باید بگویند که با تیمی هم‌گروه شدیم که دوماه پیش در فینال آسیا بوده است. آنها باید ناکامی‌های قبل را فراموش کنند. تیم‌های ایرانی باید بدانند که خودشان افتخار قاره آسیا به شمار می‌روند و هر سه تیم تراکتور، استقلال و پرسپولیس از پرتماشاگرترین تیم‌های آسیا محسوب می‌شوند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج