جاباما
۱۰۸۵۲۰۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

افزایش ذخایر اورانیوم ۲۰درصدی به ۱۷کیلوگرم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ذخایر اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد کشور به حدود ۱۷ کیلوگرم رسیده است.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ذخایر اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد کشور به حدود ۱۷ کیلوگرم رسیده است.

بهروز کمالوندی در جمع خبرنگاران گفت: قانون را مو به مو اجرا می کنیم. مجلس و دولت درباره پروتکل الحاقی و لغو اجرای آن تصمیم گیری می کنند. ما در این باره آمادگی داریم، اجرای قانونی شدنی است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: وقت مبسوطی را برای بازدید از سایت فردو قرار دادند و از بخش های زیرزمین و آزمایشگاه خلا، مواد و غیره بازدید کردند. آقای قالیباف و هیات همراه از اینکه قانون به نحو احسن اجرا می شود خوشحال بودند و سوالات زیادی داشتند که به آنها پاسخ داده شد.

وی درباره نصب سانتریفیوژهای IR-۲m طبق مصوبه مجلس در نطنز گفت: الان آمار دقیق ندارم. اما حتما قبل از پایان سه ماه مهلت تعیین شده، هزار ماشین IR۲m را نصب شده خواهیم داشت.

کمالوندی در پاسخ به ایسنا مبنی بر اینکه وزیر خارجه آمریکا در اولین موضع گیری خود گفته است اگر ایران به تعهداتش بازگردد آمریکا هم به برجام بازمی گردد اظهار کرد: بر اساس آنچه از سوی مسوولان کشور شنیدم قرار است طرف مقابل تعهدات خود را انجام دهد و اگر قرار باشد ایران به تعهداتش برگردد مسوولان بالا و مجلس در این باره تصمیم می گیرند. آنچه مهم است اینکه در سازمان انرژی اتمی آمادگی داریم با ظرفیت کامل فعالیت های خود را داشته باشیم و ما منتظر دستورات هستیم.

کمالوندی درباره تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر گفت: الان یک و نیم درصد از ظرفیت تولید برق در کشور از طریق هسته ای تامین می شود اگرچه خیلی کم است. واحد های ۲ و ۳ در سطح زیرساخت و بتن ریزی واحد اول انجام شده و بتن ریزی واحد سوم در شرف آغاز است. اگر به همین شکل پیش رویم ظرف هشت سال دو نیروگاه اتمی دیگر خواهیم داشت. هر نیروگاهی که به مدار می آید ۱۲ تا ۱۴ میلیون بشکه نفت صرفه جویی نفت خواهیم داشت که برای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی موثر هستند. نیروگاه اتمی بوشهر در سال های گذشته در پیک بالای مصرف برق به کشور کمک کرده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به اینکه اگر تا اوایل اسفند آمریکا به برجام بازنگردد اجرای پروتکل الحاقی لغو می‌شود گفت: مسلما ما قانون را مو به مو اجرا می کنیم. اینکه پروتکل الحاقی را اجرا می کنیم یا نه تصمیمی مربوط به دولت و مجلس است. ما برای اجرای قانون آمادگی داریم و آنچه مهم است اینکه با تحمیل اراده مردم ایران بر بدخواهان بتوانیم شرایط را بهتر کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج