جاباما
۱۰۸۵۵۷۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تساوی فیروزجا در شب بی‌نقص مرد شماره ۲

علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان در دور یازدهم مسابقات تاتا استیل نفر دوم شطرنج جهان را متوقف کرد و به تساوی ارزشمند رسید.

ایسنا: علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان در دور یازدهم مسابقات تاتا استیل نفر دوم شطرنج جهان را متوقف کرد و به تساوی ارزشمند رسید.

دور یازدهم مسابقات حضوری تاتا استیل برگزار شد که در مهمترین دیدار ها، علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان مقابل فابیو کاروانا مرد شماره ۲ شطرنج جهان قرار گرفت.

این بازی با توجه به شرایط جدول، برای دو شطرنج باز بسیار حساس دنبال می شد. فیروزجا که در این مسابقات با ریتینگ ۲۷۴۹ شرکت کرده است مقابل فابیو کاروانا با ریتینگ ۲۸۲۳ به تساوی رسید.

علیرضا که در این دور از رقابت‌ها با مهره سفید مقابل مرد شماره ۲ شطرنج جهان قرار گرفته بود. او در اواسط بازی با توجه به تفکرات زیادش، در تنگی زمان سپری می کرد. فیروزجا در این رقابت اشتباهاتی داشت اما او موفق شد در تنگی زمان از نفر دوم شطرنج جهان پیشی بگیرد. در اواخر بازی انجین ها علیرضا را پیروز میدان می دانستند اما حریف با دقت هر چه تمام تر مهره ها را جابجا کرد تا شرایط دو شطرنج باز به تساوی برسد.

کاروانا در اواخر بازی بسیار دقیق بازی کرد. بازی به گونه ای دنبال می شد که در صورت اشتباه مرد شماره ۲ شطرنج جهان، فیروزجا می توانست پیروز میدان شود اما حرکات کاروانا بسیار دقیق صورت گرفت تا این دو شطرنج باز به تساوی برسند.

امشب فیروزجا هرچه تلاش کرد به در بسته خورد چرا که در اواخر بازی کاروانا بسیار دقیق و سریع محاسبات خود را انجام می داد و انگار فیروزجا با کامپیوتر و انجین ها بازی می کرد!

تساوی از نایب قهرمان شطرنج جهان نتیجه بدی برای علیرضا نیست و او موفق شد ۱۰ واحد ریتینگ زنده خود را افزایش دهد.

در دیگر دیدار ها کارلسن برابر آنیش گیری به تساوی رسید. همچنین در دیگر رقابت ها، آندری اسیپنکو ستاره روسی شطرنج مقابل آرین طاری شکست خورد. طاری توانست اولین پیروزی اش را در این رقابت ها برابر شطرنج باز مدعی به دست آورد.

تا پایان دور یازدهم این رقابت ها، آنیش گیری با ۷.۵ امتیاز صدر نشین است. فابیو کاروانا، فان فورست هلندی و علیرضا فیروزجا با ۷ امتیاز همچنان در تعقیب صدر این رقابت ها هستند.
مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان هم با ۶ امتیاز در رده ششم قرار گرفته است.

فیروزجا در دور دوازدهم این رقابت ها در دیداری حساس به مصاف آنیش گیری صدر نشین خواهد رفت.

با توجه به شیوع کرونا بیشتر رقابت‌های حضوری شطرنج لغو و به زمان دیگری موکول شد که در این دوران شطرنج‌بازان برای حفظ آمادگی خود در رقابت‌های آنلاین شرکت کردند. البته در بعضی از کشورها هم به دلیل آمار کم کرونا، رقابت‌های شطرنج به‌ صورت حضوری پیگیری شد.

در جدیدترین مسابقات ۱۴ شطرنج باز برتر جهان در سوپرتورنمنت تاتا استیل با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این مسابقات به صورت حضوری در شهر ویک‌آن‌زی هلند کار خود را آغاز کرده است.

در این مسابقات چهره‌های برتر شطرنج جهان دست به مهره شده‌اند. مگنوس کارلسن، نفر اول شطرنج جهان، فابیو کاروانا، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگرا، یان کریشتف دودا و آرین طاری و علیرضا فیروزجا، دو شطرنج‌باز جوان ایرانی حضور دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج