۱۰۸۵۵۸۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اقدام احتمالیِ سئول در تصمیم قوه‌قضاییه موثر است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تاکید بر این که توقیف کشتی کره‌ جنوبی ارتباطی به پول‌های بلوکه شده ایران ندارد، گفت: اقدامات این کشور در استرداد پول‌های بلوکه شده، می‌تواند در تصمیم قوه قضاییه ایران درمورد کشتی موثر باشد.

خانه ملت: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تاکید بر این که توقیف کشتی کره‌ جنوبی ارتباطی به پول‌های بلوکه شده ایران ندارد، گفت: اقدامات این کشور در استرداد پول‌های بلوکه شده، می‌تواند در تصمیم قوه قضاییه ایران درمورد کشتی موثر باشد.

مجتبی ذوالنوری در دیداری مجازی با سونگ یونگ گیل رییس کمیته سیاست خارجی و وحدت مجلس ملی کره جنوبی، پیشینه تاریخی دو کشور را یادآور شد و افزود: دیرینگی روابط ایران و کره در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ـ اقتصادی متضمن حل مشکلات فیمابین خواهد بود.

وی در این دیدار که دومین دیدار مجازی در مدت کمتر از یک ماه با همتای خود در کره جنوبی، ادامه داد: پیامدهای مطروحه و گره موجود، سابقه دیرینه دو کشور را تحت الشعاع قرار نخواهد داد و این موضوعات قابل حل و فصل است.

اقدام احتمالیِ سئول در تصمیم قوه‌قضاییه موثر است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مسدود شدن منابع ارزی ایران در این کشور را متأثر از تهدیدات تحریمی آمریکا بیان کرد و اظهار داشت: هرچند مقامات کره ای بارها نسبت به استرداد منابع ارزی جمهوری اسلامی ایران قول داده و وعده کرده اند، اما هنوز اقدامی عملی از سوی آنان در این موضوع مشاهده نشده است و ضرورت دارد قدم های جدی منجر به نتیجه برداشته شود.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: گسترش همکاری‌های فیمابین و رفع مشکلات و موانع موجود از مسیر تقویت همکاری‌ها با اقدامات عملی قابل حل و فصل است و ضرورت دارد که فضای اعتماد بار دیگر در مناسبات و روابط دو سویه افزایش یابد.

وی سفر قائم مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی به ایران را سازنده و مفید برشمرد و تصریح کرد: گفت‌وگوها و مذاکرات در راستای عمل و اراده جدی مقامات کره ای منجر به حل و فصل مشکلات موجود خواهد بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گره خوردن ۲ موضوع توقیف کشتی کره ای با مسدود شدن منابع ارزی ایران در کره جنوبی را منصفانه ندانست و خاطرنشان کرد: ملاحظات فنی و مشکلات زیست محیطی کشتی توقیف شده ارتباطی با منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی ندارد.

ذوالنوری اضافه کرد: چارچوب مقررات حقوقی و قضایی مسیر رسیدگی به این موضوع است و قوه مقننه به اصل عدم دخالت در تفکیک قوا معتقد است لذا رسیدگی به این موضوع از سوی قوه قضائیه در حال پیگیری است.

به گفته نماینده مردم قم در مجلس، اگرچه توقیف کشتی کره‌ای صرفا به دلیل تخلف و ارتکاب آلودگی محیط زیستی در خلیج فارس بوده است و قوه قضاییه در رسیدگی به این تخلف مستقل عمل می‌کند، اما نوع رفتار و اقدامات کره و تسریع در استرداد پول‌های بلوکه شده ایران، می‌تواند در رفتار و تصمیم قوه قضاییه در حل مشکل توقیف کشتی یاد شده موثر واقع شود.

ذوالنوری خطاب به همتای کره‌ای خود گفت: مقامات این کشور خوب می‌دانند که این پول‌ها از محل فروش نفت، میعانات و مواد پتروشیمی بوده است و کره جنوبی مجوز این معاملات را از اوفک (وزارت خزانه‌داری آمریکا) گرفته بود و با توجه به این امر انتقال و آزاد سازی این پول‌ها مقدور است و بانک مرکزی ایران هم راهکارهای شدنی و قابل انجام متعددی را پیشنهاد داده است.

وی ادامه داد: اما از مقامات کره ای به طور عملی اراده حل مشکل را ندیده ایم، بویژه این که اگر اقدامات غیرقانونی ترامپ بر خلاف اجازه اوفک، مانع اقدام کره جنوبی در حل مشکل بود، اکنون که دیگر ترامپ به زباله دان تاریخ سپرده شده است، مقامات کره ای بدون واهمه باید در انتقال و استرداد منابع ارزی بلوکه شده ایران تسریع کنند.

پارلمان کره جنوبی موضوع سپرده های ایرانی را تا حل نهایی پیگیری می کند

سونگ یونگ گیل رییس کمیته سیاست خارجی و وحدت مجلس ملی کره جنوبی نیز در این دیدار مجازی با یادآوری پیشینه روابط دو کشور، لزوم تقویت مناسبات را تاکید و ابراز امیدواری کرد که گام های موثری برای تعمیق روابط فیمابین برداشته شود.

وی افزود: سئول مصمم به تقویت روابط با جمهوری اسلامی در حوزه های گوناگون برای توسعه و گسترش مناسبات است.

رییس کمیته سیاست خارجی و وحدت مجلس ملی کره جنوبی،ادامه داد: پیامدهای موجود، مسأله جدی در مسیر روابط کره جنوبی و جمهوری اسلامی ایران نیست و مانعی در مسیر گسترش روابط محسوب نمی‌شود.

سونگ افزود: پارلمان کره جنوبی تاکید دارد که موضوع سپرده های ایرانی در این کشور را تا حل نهایی پیگیری کند و مسیری فراهم شود تا جمهوری اسلامی ایران به منابع ارزی خود در این کشور دسترسی داشته باشد.

در پایان این دیدار، ذوالنوری از همتای خود برای سفر به ایران دعوت کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج