۱۰۸۶۱۹۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نکوداشت نوازنده فقید «نی جفتی» برگزار شد

رییس انجمن موسیقی بوشهر از برگزاری نکوداشت نوازنده نی جفتی بوشهر، زنده یاد رجب سپهری در روز دهم بهمن ماه خبر داد.

خبرگزاری مهر: رییس انجمن موسیقی بوشهر از برگزاری نکوداشت نوازنده نی جفتی بوشهر، زنده یاد رجب سپهری در روز دهم بهمن ماه خبر داد.
نکوداشت نوازنده فقید «نی جفتی» برگزار شد
حماسه حق‌پرست رییس انجمن موسیقی بوشهر با اشاره به برگزاری آیین نکوداشت زنده یاد رجب سپهری گفت: این آیین به‌منظور ارج نهادن به مقام هنری و جایگاه موسیقایی این استاد گرانقدر به‌عنوان یکی از راویان و انتقال دهنده گان سینه به سینه مجموعه موسیقی‌سازی بوشهر ۱۰ بهمن ماه برگزار شد و انجمن موسیقی استان بوشهر به خود می بالد که نیکان و بزرگانی این چنین جاری و جاودان در خاطره زمان و حافظه شنیداری مردمان را قدر می‌داند و ارج می‌نهد. به هر حال استاد سپهری در نقل سینه به سینه رپرتوار موسیقی بومی و مقامی بوشهر نقش شایان ذکر و تاثیرگذاری داشته و دارد.
وی افزود: انگشت‌گذاری‌های به‌خصوص و سبک منحصر به فرد رجب سپهری در نوازندگی ساز نی جفتی و ادای جملات و پرداخت و اجرای استادانه ضربی‌های موسیقی بوشهر با حفظ اصالت انگاره‌های غیرضربی و گوشه‌های آوازی این مجموعه موسیقایی، از مشخصه‌ها و مولفه‌های اصلی و آشکار هنر نی جفتی نوازی این هنرمند است که شاگردانش نیز سعی بر انتقال آموزه های موسیقایی با حفظ اصالت ها و هویت فرهنگی و موسیقایی بوشهر دارند.
حق پرست در پایان اظهار کرد: با تداوم این گونه برنامه ها و بزرگداشت و گرامیداشت هنرمندان عرصه موسیقی، مشتاقان و علاقه مندان و هنرجویان جوان شناخت و آگاهی بیشتری نسبت به داشته ها و گنجینه موسیقی و میراث هنری پیشینیان خود، پیدا می کنند و با درک و دریافت موسیقی بزرگان می‌توانند نسبت به هنر زمانه خود نیز گام های دیگری را برداشته و برگی دیگر را به کتاب هنر موسیقی بوشهر بیفزایند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج