جاباما
۱۰۸۶۲۷۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

نظریه جدید درباره بیمار صفر ایدز

دانشمندان نطریه‌ای جدید ارائه دادند که توضیح می‌دهد بیماری اچ.آی.وی از کجا آغاز شده است.

برترین‌ها: دانشمندان نطریه‌ای جدید ارائه دادند که توضیح می‌دهد بیماری اچ.آی.وی از کجا آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، اولین مورد آلودگی انسان به اچ.آی.وی در طول جنگ جهانی اول رخ داده است، این نظر توسط دانشمند کانادایی، پروفسور ژاک پپین از دانشگاه شربروک ابراز شد.

این محقق فرضیه ای را عنوان كرد كه یک فرد برای اولین بار در سال ۱۹۱۶ در حین شکار میمونها در جنوب شرقی كامرون در منطقه مولوندو به اچ.آی.وی آلوده شد. دانشمند احتمال می‌دهند که یک سرباز فرانسوی، بلژیکی یا بریتانیایی که در نبردها علیه نیروهای آلمانی در کامرون که در آن زمان مستعمره آلمان بود شرکت کرده است، بیمار صفر اچ آی وی است.

پس از جنگ ، این سرباز به لئوپولدویل (كینشاسا فعلی)، كه در كنگو بلژیک ( در حال حاضر جمهوری دموكراتیک كنگو)، بازگشت و به آغاز کننده همه‌گیری بیماری تبدیل شد، كه در آغاز آن در دهه ۵۰ به حدود پانصد نفر منتقل شد.

به گفته این استاد دانشگاه، دلیل اصلی شیوع عفونت اچ.آی.وی پس از آن استفاده مجدد از سوزن در بیمارستان ها به دلیل کمبود عمومی دارو بود. این دانشمند متذکر می شود که از لئوپولدویل، عفونت اچ.آی.وی در سراسر کنگو گسترش یافته و پس از آنکه یکی از ساکنان هائیتی که از این کشور بازدید کرده بود به ویروس مبتلا شد به خارج از کشور رفت.

تا به امروز، سه بیمار که از اچ.آی.وی بهبود یافته اند شناخته شده است. دو نفر از آنها در حین درمان سرطان تحت پیوند مغز استخوان قرار گرفتند، در حالی که دیگری ترکیبی از داروهای ضد ویروس در ترکیب با نیکوتینامید را دریافت کرد.

تیموتی ری براون آمریکایی، اولین فردی که ۱۳ سال پیش از ایدز درمان شد، در سپتامبر سال گذشته پس از عود سرطان درگذشت. در مارس ۲۰۲۰ پزشکان مورد دوم درمان را تأیید کردند. رسانه ها گزارش دادند که بیمار درمان شده، آدام کاستیلخو ۴۰ ساله و اهل ونزوئلا است. وی از سال ۲۰۰۳ به عفونت اچ.آی.وی مبتلا است و در سال ۲۰۱۲ به او لنفوم بدخیم هوچکین مبتلا شد. وی مانند براون پیوند مغز استخوان اهدا کننده را انجام داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج