۱۰۸۶۳۸۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بازیکنان جدید نه، فکری دنبال حمایت است

فکری معتقد است همه علیه استقلال هستند و فرقی نمی‌کند چه کسی سرمربی این تیم باشد، چون به‌اندازه کافی استقلال مخالف دارد، بنابراین استقلالی‌های واقعی باید کمک کنند تا این تیم بتواند به موفقیت رسیده و قهرمان شود.

روزنامه فرهیختگان: فکری معتقد است همه علیه استقلال هستند و فرقی نمی‌کند چه کسی سرمربی این تیم باشد چون به‌اندازه کافی استقلال مخالف دارد، بنابراین استقلالی‌های واقعی باید کمک کنند تا این تیم بتواند به موفقیت رسیده و قهرمان شود.

تیم فوتبال استقلال اگرچه در دو هفته اخیر نتوانست روند کسب نتایج موفقیت‌آمیز گذشته را ادامه دهد اما به لطف نتایج دو هفته اخیر سایر مدعیان همچنان صدرنشین باقی‌مانده و این درحالی است که سرمربی این تیم اعتقاد دارد با توجه به فوتبالی که پسران آبی ارائه می‌دهند و نتایجی که به دست می‌آید نباید تا این حد مغرضانه از این تیم، بازیکنانش و کادرفنی انتقاد کرد.

شاید از یک جهت نتوانیم این حق را به فکری بدهیم که استقلال بهترین کادرفنی را دارد و تعریف و تمجیدهای او از مجموعه تیمش را تا این اندازه قابل‌قبول ندانیم اما در فوتبالی که همه را نتیجه‌گرا بار آورده، استقلال این فصل نتیجه می‌گیرد و فعلا صدرنشین است. با این حال انتقاد اصلی بسیاری از کارشناسان و هواداران به این موضوع برمی‌گردد که با وجود صدرنشینی و کسب نتیجه لازم این تیم امیدوارکننده بازی نمی‌کند و همین موضوع عمده گرفتاری‌ها و مشکلات و چندصدایی بین کادرفنی و کارشناسان و هواداران را در این مقطع از فصل به وجود آورده است.

اگرچه فکری به ثبات در ترکیب تیمش خیلی اعتقاد ندارد اما در این خصوص در محفلی خصوصی عنوان کرده که براساس تاکتیک و شیوه‌های بازی حریف تیمش را آرایش می‌کند و این‌طور نیست که برای همه دیدارها یک ترکیب ثابت را در نظر بگیرد. او می‌گوید چرا وقتی ترکیب بازی با تراکتور را در دیدار با سایپا تکرار کرد کسی به این موضوع نپرداخت و این درحالی است که استقلال در این بازی حتی شکست خورد و بازهم انتقاد شد که چرا براساس تاکتیک سایپا تیم استقلال برنامه‌ریزی و آرایش نشد و این یعنی هر کاری انجام دهد انتقادها وجود دارند.

چرا فکری انتقادها را نمی‌پذیرد؟

یکی از اظهارات فکری در نشست خبری بعد از بازی با نفت مسجدسلیمان حسابی دردسرساز شد؛ جایی که او به خبرنگاران گفت هرکسی از خیابان رد می‌شود سوالی را مطرح می‌کند و شما هم آن را می‌پرسید! همین موضوع باعث شد دوباره انتقادهایی به اظهارات وی مطرح شود. اما اینکه چرا سرمربی استقلال در لاک دفاعی خود فرو رفته و شرایط را طوری فراهم کرده است که انگار نمی‌خواهد صدای منتقدان را بشنود به این موضوع برمی‌گردد که از همان هفته‌های ابتدایی برخی رسانه‌ها علیه وی موضع‌گیری کرده و با القای اینکه فکری دوای درد استقلال نیست باعث شده‌اند کار امروز به اینجا کشیده شود که استقلال صدرنشین است اما بازهم صدای تماشاگران درآمده و جمله این اتفاقات باعث شده فکری با ذهنیت قبلی علیه منتقدان موضع‌گیری کند.

استقلال در بازی با نفت مسجدسلیمان چه از لحاظ موقعیت‌سازی و چه از لحاظ فوتبال مالکانه و چه از لحاظ تاکتیکی بازی برتری را به نمایش گذاشت و یک سروگردن بالاتر از حریف جنوبی بود اما سرمربی استقلال اعتقاد دارد چشم هواداران به برخی رسانه‌هایی است که عامدانه علیه استقلال دشمنی می‌کنند. فکری عقیده دارد در بازی آخر ریسک جالبی کرده و با ۳دفاعه کردن تیمش موجب شد آبی‌پوشان به یک بازی مالکانه و تاکتیکی رو بیاورند ولی به این موضوع توجهی نشد و همه ضعف‌ها را می‌بینند.

ناراحتی سرمربی استقلال از تبعیض

نکته‌ای که بیش از هر اندازه محمود فکری را ناراحت و چه‌بسا عصبی کرده است به برخورد متفاوت با حاشیه‌سازان و اهالی فوتبال مربوط می‌شود. فکری بعد از بازی با فولاد به‌خاطر به‌کار بردن یک کلمه ناپسند مورد هجمه زیادی قرار گفت و محروم شد. جالب است بدانید او در محفلی عنوان کرده با اتفاق‌های اخیر حرف‌های او بعد از چندماه به اثبات رسید و حالا همه فهمیده‌اند که نیمکت برخی تیم‌ها تا چه اندازه برای رسیدن به پیروزی در هر دیدار دست به هر کاری می‌زنند. اشاره او به بازی فولاد و پیکان است که فولادی‌ها به‌خاطر اینکه بازیکن حریف از روی اوت‌دستی خطرساز نشود خط عرضی زمین را افزایش داده و کناره زمین را هم گل‌آلود کردند. او گلایه دارد که چرا کسی پیگیر اتفاقات رخ‌داده روی نیمکت خیلی از تیم‌ها نیست و همچنان همه هجمه‌ها به کادرفنی استقلال و برخی حرکات و رفتارهای روی نیمکت این تیم است و منتظرند تا حرفی بزنند و علیه‌شان استفاده کنند.

فکری می‌گوید بعد از آن دیدار شکست خورده و خسته بودند اما فیلمبردار فرستادند تا یک لحظه هم از دست‌شان نرود و حرفش را پخش کنند اما حالا اتفاق‌هایی می‌افتد که همه ایران به حرف او می‌رسند که برخی با چه حربه‌هایی به‌دنبال موفقیت هستند و بازهم از آنها تعریف می‌شود. او مرتب اشاره می‌کند در فوتبال ما آدم‌های سالم را دوست ندارند، اگر هم این‌طور آدم‌ها را دوست داشته باشند هیچ‌کس آنها را حمایت نمی‌کند، اما از آدم‌های بد و فاسد به‌خاطر برخی مسائل پشت‌پرده همه حمایت می‌کنند. سرمربی استقلال فضا را ناجوانمردانه می‌داند و معتقد است باید سکوت کنند و کارشان را جلو ببرند. می‌گوید اگر دست به جیب باشد بیشتر حمایت می‌شود!

برخورد دوگانه

هفته گذشته حضور تعدادی از افراد نه چندان خوشنام در تمرین استقلال حسابی خبرساز و هجمه‌های زیادی علیه مجموعه این تیم در این خصوص ایجاد شد اما به هر طریقی که بود این موضوع تا بعد از بازی با نفت مسجدسلیمان به دست فراموشی سپرده شد با این حال دوباره پس از این مسابقه شایعاتی مبنی‌بر تبعات این اتفاق به گوش رسید و حتی اعلام شد شاید از بالا دستور برکناری پرویز مظلومی ‌از سرپرستی استقلال صادر شود. این درحالی است که همین افراد که از آنها به‌عنوان اوباش هم نام برده شده در گذشته و در زمان سرمربیان مختلف نیز در تمرینات آبی‌پوشان حضور پیدا کرده و در برهه‌های مختلف زمانی عکس‌های یادگاری آنها با سرمربیان و بازیکنان وقت استقلال منتشر شده است. از اردوی استقلال خبر می‌رسد که نگرانی‌ها نسبت به عواقب و تبعات این موضوع افزایش پیدا کرده ولی می‌گویند چرا قبلا که همین افراد به محل تمرین استقلال می‌رفتند کسی ایرادی نمی‌گرفت؟

بوی تحریم تمرین بلند شده است!

ظاهرا بخشی دیگر از انتقادها و نگرانی‌های کادرفنی استقلال به پشتیبانی و مدیریت این تیم مربوط می‌شود. آنها معتقدند در مجموعه استقلال فقط بازیکنان و مربیان کار خود را به نحو احسن انجام داده‌اند و خبری از پشتیبانی مدیران در این تیم نیست. البته بیشتر این نگرانی در این بین به پرداختی‌ها مربوط می‌شود.‌ با این حال طبق شنیده‌های «فرهیختگان»، هیچ‌کدام از بازیکنان استقلال تا این برهه زمانی کمتر از ۲۰درصد دریافتی نداشته‌اند اما همین مبلغ هم با وجود آنکه به نیم‌فصل رقابت‌ها نزدیک می‌شویم سروصدای استقلالی‌ها را بلند کرده تا جایی که حتی اگر اوضاع به همین منوال باشد چه‌بسا کار به تحریم تمرین نیز کشیده شود، البته از دیدگاه کادرفنی همه‌چیز به مسائل مالی ختم نشده و آنها اعتقاد دارند باید از همه جهات چه مادی و چه معنوی و چه امکاناتی، حمایت و پشتیبانی خوبی ازسوی مدیران استقلال صورت بگیرد.

محمود فکری نیز تا اینجای کار در این خصوص دندان روی جگر گذاشته و فعلا قصد ندارد نسبت به این رفتارها انتقاد داشته باشد تا تیمش در این فرصت زمانی به حاشیه نرود. چون اعتقاد دارد با این حال که قسمت اصلی کار می‌لنگد و ضعف دارد، او و تیمش کم نگذاشته و صدرنشین فعلی رقابت‌ها هستند و در آینده باید دید چه اتفاقی در این زمینه رخ می‌دهد، با این حال فعلا فکری در این زمینه روزه سکوت گرفته است تا همین حداقل پشتیبانی و امکانات نیز از او و تیمش گرفته نشود، البته فکری در گذشته گفته بود سیاسیون استقلالی به این تیم کمک کنند و حالا بازهم اعتقاد دارد باید این اتفاق بیفتد چون از سیاسیون پرسپولیسی تا هواداران عادی این تیم همدل و متحدانه پشتیبان تیم‌شان هستند اما در این‌سو بین رسانه‌های استقلالی و هواداران چنددستگی و چندصدایی وجود دارد و بین مسئولان نیز کسی که آن‌طور که باید و شاید به این تیم کمک کند، وجود ندارد.

چرا حسینی فیکس شد؟

یکی از انتقادهای بی‌رحمانه‌ای که به کادرفنی استقلال بعد از بازی با نفت مسجدسلیمان به‌سمت آنها روانه شد بازی کردن سیدحسین حسینی به‌جای رشید مظاهری بود و این درحالی است که برخی رسانه‌ها اینچنین منتشر کردند که به‌خاطر انتقادهای فنی، رشید نیمکت‌نشین شده است اما اصل این داستان به آنجایی برمی‌گردد که طبق شنیده‌های «فرهیختگان»، با مصدومیت علیرضا انصاری دروازه‌بان سوم استقلال کادرفنی این تیم تصمیم می‌گیرد در این دیدار به سیدحسین حسینی بازی دهد تا او نیز در شرایط مسابقه قرار بگیرد، البته نگرانی‌های کادرفنی تقریبا بجا بوده چون در این شرایط اگر به هر دلیلی مظاهری امکان بازی نداشته باشد، حسینی باید بازی کند هرچند به‌نظر می‌رسد دیدار مناسبی برای این امر انتخاب نشد و چه‌بسا بهتر بود حسینی در بازی با تیم قعرنشین سایپا در تهران یک‌بار دیگر ایستادن درون دروازه استقلال را تجربه می‌کرد.

فعلا فقط قربانعلی‌پور

درخصوص ضعف نیمکت استقلال نیز در این ۱۳هفته گفتنی‌ها بسیار بوده و مطالب زیادی منتشر شده، این در حالی است که استقلالی‌ها سعی کردند با جذب اصغر قربانعلی‌پور این ضعف را برطرف کنند اما حالا شنیده می‌شود گویا این مربی از همان ابتدا در لیست محمود فکری و بین کادر وی قرار داشته و حتی امروز که آبی‌ها موفق شدند با او قرارداد امضا کنند گویا قربانعلی‌پور مدنظر اسکوچیچ سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران نیز قرار گرفته اما این مربی ترجیح می‌دهد با استقلال قرارداد امضا کند. تا پیش از این صحبت‌هایی از حضور نفراتی مثل صالح و نمازی می‌شد اما کادرفنی با این توجیه که آنها چندین‌سال است از سطح اول فوتبال دور مانده‌اند به امثال قربانعلی‌پور رجوع کرده‌اند که از چند تیم پیشنهاد داشته و با علم روز فوتبال آشنایی دارند و این درحالی است که فکری به تقویت بیشتر از این اعتقادی نداشته و فعلا همین حد را راضی‌کننده می‌داند.

برخورد انضباطی شبیه برانکو؟

نکته دیگر نیز به برخورد انضباطی محمود فکری با برخی بازیکنان مثل میلیچ یا دیاباته مربوط می‌شود و این درحالی است که فکری قبلا در یک جمع این‌طور عنوان کرده که برخورد قاطع برانکو با امثال رامین رضاییان و مهدی طارمی ‌با استقبال مواجه شد ولی در قبال برخورد مشابه به فکری حمله شده درحالی که میلیچ از لحاظ کیفی مثل همیشه نبود و با آن فضاسازی علیه تیم و سرمربی به‌خاطر اینکه پولش را نگرفته تهران را ترک کرد.

فقط 2 بازیکن در فهرست ورودی

اگرچه تا پیش از این شنیده می‌شد فقط فرشید باقری در لیست خروج استقلال قرار گرفته و این امر هم تا حد زیادی محقق خواهد شد، اما ازسوی دیگر برای لیست ورودی این تیم تنها دو یا نهایتا سه بازیکن مدنظر کادرفنی و محمود فکری قرار دارند. درواقع سرمربی آبی‌پوشان اعتقاد دارد این تیم حتی با دو، سه بازیکن جدید و خوب می‌تواند مدعی آسیا شود، این درحالی است که صحبت‌هایی از حضور میلاد جهانی یا امید ابراهیمی‌ یا حتی مهدی کیانی در نیم‌فصل دوم در استقلال شنیده می‌شود اما این بازیکنان مثل سایر بازیکنان باکیفیت لیگ یا با تیم‌های خود قرارداد دارند یا اینکه طبق شنیده‌ها بازیکنانی مثل ابراهیمی ‌به‌خاطر شرایط خوب‌شان در قطر علاقه‌ای به بازگشت ندارند. البته قانون منع جذب بازیکن خارجی نیز دست‌وپای استقلالی‌ها را بسته و تمامی ‌خوب‌های لیگ هم با تیم‌های خود قرارداد دارند مگر اینکه فکری بخواهد برای آینده دست به جابه‌جایی زده و برخی بازیکنان خود را با ستاره‌های دیگر تیم‌ها جابه‌جا کند.

فعلا سکوت

همه اینها درحالی است که فکری فعلا قصد مصاحبه ندارد تا بخواهد از خودش و عملکردش دفاع کند تا دوباره هجمه انتقادها بلندشده و دوباره این‌طور عنوان شود که او می‌خواهد مشکلات و مسائل را توجیه کند. طبق شنیده‎ها، فکری از برخی تحرکات درکنار تیم نیز به‌شدت ناراحت است و اعتقاد دارد حالا که تیمش در صدر جدول است نباید خبرسازی‌ها به‌سمتی برود که این‌طور القا شود می‌خواهند سرمربی دیگری را جایگزین کنند، چراکه معتقد است وقتی به مربیان قبلی به‌اندازه کافی فرصت داده شد تا خود را نشان دهند چرا فضا به‌گونه‌ای است که تیم محمود فکری حتی نمی‌تواند شکست بخورد و با اولین شکست یا مساوی به‌دنبال جایگزین برای او هستند.

درددل آقای سرمربی

فکری معتقد است همه علیه استقلال هستند و فرقی نمی‌کند چه کسی سرمربی این تیم باشد چون به‌اندازه کافی استقلال مخالف دارد، بنابراین استقلالی‌های واقعی باید کمک کنند تا این تیم بتواند به موفقیت رسیده و قهرمان شود. او در جمعی گفته است: «نمی‌خواهم به من کمک کنند بلکه به استقلال کمک کنند تا این تیم با موفقیت باعث سربلندی همه استقلالی‌ها شود، اما تا زمانی که چندصدایی و چنددستگی بین استقلالی‌ها وجود دارد دشمنان هم از این موضوع سوءاستفاده کرده و ما را می‌زنند هرچند در این بین در این فضا مشکل‌سازی دوستان بیش از دشمنان است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج